• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2016-01-02 11:06:13 följande:

Jag vågar nästan inte säga nåt för att riskera att jinxa nåt, MEN Tage sover hela nätterna nu.

Vi tog tag i nattätandet och gav honom lite vatten istället för mat och så nappen. Efter två nätter, då han var ledsen ca 30 minuter innan han somnade om, så sover han nu från 19-07/08. Inatt fick jag sätta i nappen två gånger, vid 23.30 och 05.30, men han var inte vaken utan mer bara gnällde i sömnen.

Åh vad lyxigt! Det konstiga hos oss är att han slutade äta på nätterna för ca tre månader sen men vill börja nu igen. Jag misstänker att han äter för lite på dagarna och blir hungrig på nätterna för det.

Hur äter Tage?
  • ebe91
    snö 81 skrev 2016-01-02 11:06:13 följande:
    Jag vågar nästan inte säga nåt för att riskera att jinxa nåt, MEN Tage sover hela nätterna nu.
    Vi tog tag i nattätandet och gav honom lite vatten istället för mat och så nappen. Efter två nätter, då han var ledsen ca 30 minuter innan han somnade om, så sover han nu från 19-07/08. Inatt fick jag sätta i nappen två gånger, vid 23.30 och 05.30, men han var inte vaken utan mer bara gnällde i sömnen.
    Vi har haft liknande i snart 2 månader, med undantag sista veckan typ. Han somnar vid 21-22 och sover till kl 8-9, visst kan han vakna 2-3 ggr så jag får ge nappen då han gnäller i sömnen. Ibland sover han halva nätterna i spjälsängen o ibland hela med oss, inatt är första natten han sover hela natten i sin säng på säkert 1 månad.
  • snö 81
    ebe91 skrev 2016-01-02 15:22:55 följande:
    Vi har haft liknande i snart 2 månader, med undantag sista veckan typ. Han somnar vid 21-22 och sover till kl 8-9, visst kan han vakna 2-3 ggr så jag får ge nappen då han gnäller i sömnen. Ibland sover han halva nätterna i spjälsängen o ibland hela med oss, inatt är första natten han sover hela natten i sin säng på säkert 1 månad.
    Tage sover alltid hela nätter i sin egen säng och så fort vi får klart med rummen så får han flytta in i eget rum.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2016-01-02 14:29:14 följande:
    Åh vad lyxigt! Det konstiga hos oss är att han slutade äta på nätterna för ca tre månader sen men vill börja nu igen. Jag misstänker att han äter för lite på dagarna och blir hungrig på nätterna för det.

Hur äter Tage?
    Såhär ser maten ut hos oss:
    ca 7.30 Gröt (1 portion)
    11.00-11.30 Lunch, en hel burk
    13-15 (beroende på) Mellis i form av fruktpuré
    16.30 Middag, en hel burk
    18.40 Gröt (1,5 portion)

Däremellan får han nån majskrok eller ett rån om han sitter med vid bordet när vi äter, eller lite leverpastej när vi äter frukost. Ibland hinner han med en liten mellis på förmiddagen också, men oftast sover han så han hinner inte.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2016-01-02 18:57:34 följande:

Såhär ser maten ut hos oss:

ca 7.30 Gröt (1 portion)

11.00-11.30 Lunch, en hel burk

13-15 (beroende på) Mellis i form av fruktpuré

16.30 Middag, en hel burk

18.40 Gröt (1,5 portion)

Däremellan får han nån majskrok eller ett rån om han sitter med vid bordet när vi äter, eller lite leverpastej när vi äter frukost. Ibland hinner han med en liten mellis på förmiddagen också, men oftast sover han så han hinner inte.

Det låter väldigt likt hur w äter, förutom att han äter välling när Tage äter gröt. Sen äter w gröt ca 9-10 som ett mellis. Ändå vaknar han mitt i natten och är vrålhungrig. I natt gav vi honom välling vid midnatt och då sov han till 6 sen.
  • ebe91
    LillLouise84 skrev 2016-01-02 14:29:14 följande:

Hur äter Tage?
    Bosse äter inget på natten längre utan äter;

9 - 1,5port 6-månaders gröt
    12-13 lunch 1 burk
    15 banan
    17-17:30 middag 1 burk
    20 1,5port 6-månaders gröt

Något enstaka rån eller liknande slinker ner under dagen, någon brödsmula från mig.
  • Lavish

Vad mycket era barn äter! Linnea brukar äta ca 1 dl gröt på morgonen, 1/3 burk till lunch och 1/3 burk till middag. Däremellan diverse rån, majskrokar, smoothie, fruktbitar. Ofta vägrar hon dessutom minst ett av de där målen. Antagligen därför hon äter så många gånger på natten, kanske 5 nattamningar nu. Hon är fortfarande rund som en julgranskula så svälter gör hon väl inte. 

• septemberbarn08

Här ammar vi ju hela nätterna och hon äter med andra ord det sista hon gör innan vi kliver upp. Så någon frukost behöver hon således inte.. hon brukar kunna få ett halvt smörgåsrån men är inte så värst intresserad.

Till lunch provar vi någon burkmat men även om det är något hon tycker om så vill hon inte ha mer än 3-4 små skedar, sen kniper hon igen munnen och viftar bort skeden. Ibland ger vi lite fruktpuré antingen direkt efter lunchen eller senare på eftermiddagen, det går bättre än maten men ändå inte mer än max 10 skedar. På kvällen blandar jag ersättning (65ml blir det väl med vatten och pulver), hon dricker kanske 20-30 av det och sen puttar hon bort flaskan. Utöver det ammas hon på dagarna men försöker få det att gå typ 2 timmar från amning till vi provar med något annat i hopp om att hon ska vara hungrig. Det är alltså inte så mycket vi får i henne.

• snö 81
    LillLouise84 skrev 2016-01-03 08:18:28 följande:
    Det låter väldigt likt hur w äter, förutom att han äter välling när Tage äter gröt. Sen äter w gröt ca 9-10 som ett mellis. Ändå vaknar han mitt i natten och är vrålhungrig. I natt gav vi honom välling vid midnatt och då sov han till 6 sen.
    Sedan vi slutade ge mat på natten så inser man att han inte var hungrig utan bara ville ha flaskan som mys.
    Då vaknade han och ville äta vid midnatt, sen igen vid 2 och 5. Nu när han inte får flaskan så sover han hela natten :)
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2016-01-04 09:57:20 följande:

Sedan vi slutade ge mat på natten så inser man att han inte var hungrig utan bara ville ha flaskan som mys.

Då vaknade han och ville äta vid midnatt, sen igen vid 2 och 5. Nu när han inte får flaskan så sover han hela natten :)

Walter slutade äta på nätterna vid sex månader. Men nu sista veckan han har börjat igen. Igår till middag åt han 1 1/2 burk 8 månaders mat, en extra flaska välling som mellis och sen en flaska välling för ettåringar vid 8 då sov han till 4.30 då pappans klocka ringde. Så han har nog fått för lite att äta, han är väldigt rörlig nu så han förbrukar nog mycket.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?