• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • ebe91
    Mildamilda skrev 2016-01-08 16:06:57 följande:

Vad har era barn på fötterna när ni går ut? Vi har nyligen fått kalla temperaturer här i mellersta Sverige och nu funderar jag om man ska skaffa skor? Vi har använt raggsockor och tossor från POP som ska vara varma men han har varit kall ändå.

Jag har ett par kavat yxhult som jag hört mycket gott om, dock inte använt dom ännu. Hittills har han klarat sig på tjocksockar o billiga tossor men beställde för någon dag en ordentliga tossor från lindberg (älgskinn med ullfoder) då det kändes oskönt att ta på han skorna i åkpåsen. Det man kan tänka på är att hellre ullsockar direkt mot foten och undvika sockar med antihalk (plast) då de kan kyla.
  • snö 81

Vad har era barn på fötterna när ni går ut? Vi har nyligen fått kalla temperaturer här i mellersta Sverige och nu funderar jag om man ska skaffa skor? Vi har använt raggsockor och tossor från POP som ska vara varma men han har varit kall ändå.

Vi har bara ett par duntossor från Åhléns, men då har vi bara varit ute kortare stunder med pulka när det inte varit speciellt kallt. Annars sitter han i vagnen med åkpåse när vi är ute och då fryser han absolut inte :)
    Skor när man sitter still värmer inte mer än ordentliga tossor, så det tar vi först när han börjar gå.
  • LillLouise84

ebe91 skrev 2016-01-08 17:10:34 följande:

Jag har ett par kavat yxhult som jag hört mycket gott om, dock inte använt dom ännu. Hittills har han klarat sig på tjocksockar o billiga tossor men beställde för någon dag en ordentliga tossor från lindberg (älgskinn med ullfoder) då det kändes oskönt att ta på han skorna i åkpåsen. Det man kan tänka på är att hellre ullsockar direkt mot foten och undvika sockar med antihalk (plast) då de kan kyla.

Vi har Lindberg älgskinnstossar och vantar, de är superbra! Vi fick de i julklapp när dottern var liten och de används flitigt. Dottern hade de när hon gick på gräset på våren så de blev fula, men då tvättade jag de med skinntvål och de blev som nya.
  • septemberbarn08

Gah är det inte det ena så är det det andra. Inte nog med alla utslag vi ska tampas med hos Selina, och maten som mer går bakåt än framåt.. så får hon inte bajsa heller. Nu har det snart gått fyra dygn sen sist (hon som tidigare kunde bajsa 11 gånger/dag). Det har varit såhär nu i några veckor. Bajsar sällan och extremt lite. Dock inte hårt så man kan tro att hon är väldigt förstoppad utan det är rätt normalt eller åt det lösare hållet.

Känns så tydligt att det är något hon inte tål och det lutar väl mot mjölkprotein :( vet inte vad jag ska ta mig till om jag ska måsta äta mjölkproteinfritt. Jag som har nog svårt med aptiten nu och bara går ner i vikt:( allt känns bara tungt och jag har INGEN energi!

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2016-01-08 23:52:37 följande:

Gah är det inte det ena så är det det andra. Inte nog med alla utslag vi ska tampas med hos Selina, och maten som mer går bakåt än framåt.. så får hon inte bajsa heller. Nu har det snart gått fyra dygn sen sist (hon som tidigare kunde bajsa 11 gånger/dag). Det har varit såhär nu i några veckor. Bajsar sällan och extremt lite. Dock inte hårt så man kan tro att hon är väldigt förstoppad utan det är rätt normalt eller åt det lösare hållet.

Känns så tydligt att det är något hon inte tål och det lutar väl mot mjölkprotein :( vet inte vad jag ska ta mig till om jag ska måsta äta mjölkproteinfritt. Jag som har nog svårt med aptiten nu och bara går ner i vikt:( allt känns bara tungt och jag har INGEN energi!

Mår hon dåligt av att inte bajsa? Ont, gnällig, fiser? Annars kanske hon som äter så lite förbrukar det hon får i sig?

Mjuka päron är väldigt bra för att få fart på magen och det brukar barn gilla att äta själv. Hoppas att allt ordnar till sig för er.
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2016-01-09 13:53:10 följande:

Mår hon dåligt av att inte bajsa? Ont, gnällig, fiser? Annars kanske hon som äter så lite förbrukar det hon får i sig?

Mjuka päron är väldigt bra för att få fart på magen och det brukar barn gilla att äta själv. Hoppas att allt ordnar till sig för er.

Ja hon gnäller ju mest hela dagarna men om det beror på att hon inte får bajsa eller om det beror på något annat låter jag vara osagt.

Hon fick iaf bajsa nu för en stund sedan (efter över 4 dygn). Inte överdrivet mycket och åt det lösare hållet. Nåja.. återbesök på bvc på onsdag så vi får väl se vad de har att säga
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2016-01-08 23:52:37 följande:

Jag hade hellre slutat amma. Det går såklart (alla KAN ju inte amma så länge de vill), även om det inte känns så.

Att göra din kropp fri från mjölkprotein tar flera veckor, och det är jäkligt jobbigt att läsa på allt. Har du dessutom problem med din egen kropp tycker jag inte du ska försvåra ännu mer... Men det är jag det :)
  • Kpax

Jag är så jävla gasig i magen. Är jag gravid eller laktosintolerant tro? Enda symtomet på graviditet är gasig mage, det hade jag sist också, men minns inte när det började. Inte i vecka 2 i alla fall (eller vad jag nu skulle vara i).

• ebe91

Ååh, jag har så ont i min svanskota, jäkla foglossning! Räcker med att sitta typ 30 minuter, sen gör det ontontont. Hur ska jag överleva en flygtur på 11? timmar. Fyfan. Kommer ihåg hur jobbigt jag hade det förra gången, fick en egen dator på ett höj- och sänkbart databord för att jag inte kunde sitta så mycket (ssk på vårdavdelning). Gruvar mig för att börja jobba igen, vilket jag gör 1/3.

Idag tog vi förresten bort ena sidan på spjälsängen och sköt den mot våran. Vi har inte fått upp våran sängstomme ännu (skjutit på det då Bosse rullat ur flera gånger, nu har han lärt sig klättra i/ur sängen när madrassen är på golvet). Hoppas nu kunna lära han sova i sin säng, sen när vi flyttar isär sängarna så tänkte vi bara lägga en madrass/något mjukt nedanför ifall han skulle rulla ut + en sån där planka(?) för att förhindra det :) tanken är att han ska byta säng till sommaren så lillasyster/bror får ta över spjälsängen :)

• SMA87

Hej på er var så länge sedan jag skrev så får börja med Grattis all som är gravida igen! Själv är jag lite kluven... Mannen är sugen men jag har mått lite sisådär de senaste månaderna så ska försöka förhala försöken till att starta i sommar. Men är samtidigt så himla rädd att det inte ska gå att bli gravid igen och varje månad som går känns som att vi går miste om en chans... Så jobbiga tankar hela tiden tyvärr.

Ebe så härligt med resa men tufft av dig att våga åka både med bebis och bebismage! Kommer gå galant!

Kpax haha v2, är det inte då befruktningen sker? Tiden får väl utvisa om det är supertidiga symtom !

Hos oss rullar vardagen på. Lillan var 71cm lång och vägde knappt 8kg här i veckan när vi var på BVC (9,5månad). Gud va stora de börjar bli... Jag har tänkt att vara hemma till september. Jobbar 8h i veckan nu fördelat på en eftermiddag borta från lillan och en kväll hemifrån i veckan. Skönt med ett flexibelt jobb.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?