• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • ebe91
    snö 81 skrev 2016-01-07 07:55:03 följande:
    Jag förstår att Thailand lockar extra mycket nu, -30.3 här nu på morgonkvisten :)
    Ja fyfan, ibland undrar man varför man valt att bo kvar här :D

Jag är så fruktansvärt dålig på att borsta lillemans tänder, vet inte hur jag ska få in det som rutin... Han har inget emot det när jag väl gör det, men det kan gå VECKOR mellan gångerna.
  • snö 81
    ebe91 skrev 2016-01-07 12:40:52 följande:
    Ja fyfan, ibland undrar man varför man valt att bo kvar här :D

Jag är så fruktansvärt dålig på att borsta lillemans tänder, vet inte hur jag ska få in det som rutin... Han har inget emot det när jag väl gör det, men det kan gå VECKOR mellan gångerna.
    Jag har ju bott i södra Sverige i flera år, men valde ändå att flytta hem igen för 7 år sedan :) Men att ha regnrusk på västkusten hela vintern var inte heller så kul
  • ebe91
    snö 81 skrev 2016-01-07 13:13:27 följande:
    Jag har ju bott i södra Sverige i flera år, men valde ändå att flytta hem igen för 7 år sedan :) Men att ha regnrusk på västkusten hela vintern var inte heller så kul
    Jaha, ne nog har jag hellre kalla vintrar är de som regnar bort :)

Och du, vi ska nog inte klaga ;) såg att de hade -46,8 i vittangi :D
  • snö 81
    ebe91 skrev 2016-01-07 15:36:01 följande:

Ja, vi har ju varmt i jämförelse :)
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-01-07 15:36:01 följande:

Fy tusan vad kallt! I södra Norrland hade vi "bara" -24.4 när jag gick och la mig igår. Sen har jag inte tittat vad det var som kallast. När jag var tonåring och ute en nyårsnatt så var det -45, det var vidrigt.
  • snö 81
    tovemaja skrev 2016-01-08 06:40:20 följande:

Jobbade första arbetsdagen igår. Gick toppenbra och älskar ju mitt jobb.. Men lipade i alla fall när jag kom hem till Folke. The end Of an era verkligen!

Det är ju verkligen både och det där med att jobba. Jag längtar tillbaka till mitt jobb, men samtidigt får jag lite ångest när jag tänker på att jag då inte får vara med Tage om dagarna.
    Men du ska ju vara hemma snart igen :)
  • ebe91

Oj vilken sovmorgon vi fick idag! Först vakna han 8:30 o då kröp han bara närmare mig o sen somna han om, till 9:25!! Han fick alvedon igårkväll, var rätt gnällig hela dagen och hade litelite temp (38,3) så kom på att han kanske har lite jobbigt med nya tänderna som är påväg. Sovit mycket bättre inatt!

• snö 81
    ebe91 skrev 2016-01-08 09:37:51 följande:

Oj vilken sovmorgon vi fick idag! Först vakna han 8:30 o då kröp han bara närmare mig o sen somna han om, till 9:25!! Han fick alvedon igårkväll, var rätt gnällig hela dagen och hade litelite temp (38,3) så kom på att han kanske har lite jobbigt med nya tänderna som är påväg. Sovit mycket bättre inatt!

Vi har också lite tandvärk här, tand 9 och 10 på väg upp. Tage har varit förkyld några dagar med lite feber och de dagar han fick alvedon på kvällen sov han jättebra, men nu två nätter utan alvedon har varit lite sämre. Vaken och gnällig till och från, men ändå såååå mycket bättre nätter än då vi gav honom mat på natten.
    Man märker att det gör ont i munnen även under dagarna då han ständigt tuggar på napp, fingrar eller tunga :) stackars liten kille
  • Mildamilda

Vad har era barn på fötterna när ni går ut? Vi har nyligen fått kalla temperaturer här i mellersta Sverige och nu funderar jag om man ska skaffa skor? Vi har använt raggsockor och tossor från POP som ska vara varma men han har varit kall ändå.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?