• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Lavish

Har ni köpt några julklappar till era småttingar? Känns så dumt här för hon förstår ju inte och allt hon kan tänkas behöva, klassiska bebisgrejer och så, har vi kvar från storebror.

Jag har köpt ett paket duplo till samlingen som nog storebror kommer leka mest med ett tag till. Sen ska hon få en mössa och jag tänkte övertala storebror att vi ska ge en av hans dockor eller nallar som han aldrig lekt med som en julklapp till henne.

• ebe91
    Lavish skrev 2015-12-23 09:05:31 följande:

Har ni köpt några julklappar till era småttingar? Känns så dumt här för hon förstår ju inte och allt hon kan tänkas behöva, klassiska bebisgrejer och så, har vi kvar från storebror.

Jag har köpt ett paket duplo till samlingen som nog storebror kommer leka mest med ett tag till. Sen ska hon få en mössa och jag tänkte övertala storebror att vi ska ge en av hans dockor eller nallar som han aldrig lekt med som en julklapp till henne.

Hehe, jag har köpt typ 10 julklappar åt han... Massa leksaker. Sen får han ju av gammelfarmor, gammelmormor, mormor, morfar, moster, morbröder, farmor&farfar och sen alla 3 farbröder. Så han kommer nog få en drös julklappar.
  • Lavish
    ebe91 skrev 2015-12-23 09:20:04 följande:
    Hehe, jag har köpt typ 10 julklappar åt han... Massa leksaker. Sen får han ju av gammelfarmor, gammelmormor, mormor, morfar, moster, morbröder, farmor&farfar och sen alla 3 farbröder. Så han kommer nog få en drös julklappar.
    Haha okej, jag hoppas han har ett stort rum för fler jular och födelsedagar kommer det bli.

Första året har jag för mig att sonen inte ens var intresserad av att öppna. Fortfarande förra året, tre år, var han mest intresserad av att fortsätta leka med första roliga leksak han fått och inte öppna de andra. 

Men visst är det roligt att handla. Ska försöka få ner några säckar till källaren för att rymma det nya... 
  • tovemaja

Vi har köpt en badanka i naturgummi (han älskar ju badkaret. Annars tror jag han kommer få en del av far och morföräldrar... Tänker som du, han är knappt ens intresserad av pappret nu :)

• septemberbarn08

Selina får tre av oss i år. Ett med kläder (3 par leggings, två klänningar, 5 par strumpor, 3 bodies), ett med en aktivitetsleksak och ett paket med ett mjukisdjur (Diddi från babblarna). Känns fjuttigt jämfört med syskonens antal men hon bryr sig ju ändå inte. Snörena och pappret är roligare ;)

• Trollunge85

Vi har redan firat jul två gånger nu. En gång i lördags och en idag. Han var mest intresserad av pappret och snörena men av sina kusinern(sin moster) hade han fått smoothies och det visste han bad det var. Bästa julklappen ;) Själv har vi köpt en xylofon till honom för han verkligen älskar alla typer av instrument och vi ville ge nån typ av hållbar brioleksak som håller till kommande barn också.

• LillLouise84

Vi har köpt två paket. En babblarna gubbe som han får på morgonen och en dragleksak som han får av tomten. Vi har mycket saker efter storasyster så av far och morföräldrarna så har vi önskat kläder. Storasyster på två och ett halvt får också två paket, en bok och ett duplo set. Av pappans syskon (de är 3 stycken) så får de en bättre var. Väldigt praktiskt att de går ihop till en bättre grej än tre små.
  • Kpax

Alla verkar tänka lika, kul att prova på både att veta och att inte veta kön :)

Tovemaja: Spiralen är ute nu, så skönt! Jag tyckte inte att jag kände den, men nu efteråt inser jag att den legat och irriterat. Det känns verkligen bättre utan, och på en gång har mellanblödningarna gett sig.

Vi har haft oskyddat sex en gång, men trots att vi vill ha ett barn till gruvar jag mig. Både inför graviditeten och inför att försöka få ihop vardagen med två barn. Men men, det går nog...

• snö 81

Nej, vi har inte köpt något till honom. Men han får nån liten klapp av släktingar och så.
    Men eftersom han inte fattar nåt av det i år har inte jag och min man köpt något.
  • snö 81
    tovemaja skrev 2015-12-23 13:56:46 följande:

Vi har köpt en badanka i naturgummi (han älskar ju badkaret. Annars tror jag han kommer få en del av far och morföräldrar... Tänker som du, han är knappt ens intresserad av pappret nu :)

Tage har varit väldigt intresserad av snören när jag slagit in paket, men inte pappret :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?