• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • ebe91
    snö 81 skrev 2015-12-24 13:38:51 följande:
    Nej, vi har inte köpt något till honom. Men han får nån liten klapp av släktingar och så.
    Men eftersom han inte fattar nåt av det i år har inte jag och min man köpt något.
    Haha, bosse fick julklappar redan ifjol även fast han inte ens var född än xD Gissar att vi är lite julklappsgalna i våran släkt ;)

Iår är ärtan så liten i magen så den får faktiskt inget... Vad jag vet iaf ;) ev mormorn stickat nå strumpor bara eller så!
  • septemberbarn08

Jag älskar ju verkligen julen och går all in när det gäller julmusik och julpynt men i vanlig ordning, när klapparna är öppnade måste jag bort med allt. Så imorgon ska jag minsann köra ett race och pynta bort innan vi ska på middag och julklappsöppning hos mina föräldrar;)

Selina fick som sagt en av babblarna i julklapp och den var omtyckt. Ännu mer omtyckt var storasysters nya stereo och smurfskiva. Som hon dansat ikväll alltså, haha:)

• snö 81
    ebe91 skrev 2015-12-24 15:45:23 följande:
    Haha, bosse fick julklappar redan ifjol även fast han inte ens var född än xD Gissar att vi är lite julklappsgalna i våran släkt ;)

Iår är ärtan så liten i magen så den får faktiskt inget... Vad jag vet iaf ;) ev mormorn stickat nå strumpor bara eller så!
    Vi har ju så många barn att köpa julklappar till så vi känner inte att vi orkar köpa julklappar till han som ändå inget begriper. Han fick några klappar, men han var inte det minsta intresserad av att varken riva i pappret eller snöret. Han var bara intresserad av storkusinen som fått en robot från Star Wars :)
  • ebe91

Vi hade en jättebra jul igår! Idag fortsätter vi hos min mamma, är påväg dit nu. Tyvärr kan inte min syster komma då hon jobbar och min ena bror är "fast" i torneådalen då vi har regn (?!) och nollgradit... Inväntar även den där stormen dom lovat oss...

Nåja, bjuder på en bild på mitt charmtroll från igår!

• snö 81
    ebe91 skrev 2015-12-25 15:26:34 följande:

Vi hade en jättebra jul igår! Idag fortsätter vi hos min mamma, är påväg dit nu. Tyvärr kan inte min syster komma då hon jobbar och min ena bror är "fast" i torneådalen då vi har regn (?!) och nollgradit... Inväntar även den där stormen dom lovat oss...

Nåja, bjuder på en bild på mitt charmtroll från igår!

Ja, fy tusan så det regnade tidigare idag. Vi är ute i skärgården och ska stanna här till imorgon, men det är så halt så vi skulle inte ens kunna åka hem om vi ville. Ur led är vädret!!
  • pink76

Vad ger ni era små för mat?

Min lille prins vill inte äta burkmat. Jag ammar honom men han behöver ju vanlig mat också. Han vill inte bli matad med någon mat, han vill äta själv men då får han inte i sig så mycket mat så han blir mätt.

Har ni några förslag på vad man kan ge för mat.

• septemberbarn08
    pink76 skrev 2015-12-26 18:04:11 följande:

Min lille prins vill inte äta burkmat. Jag ammar honom men han behöver ju vanlig mat också. Han vill inte bli matad med någon mat, han vill äta själv men då får han inte i sig så mycket mat så han blir mätt.

Selina får väl fortfarande inte i sig mer än kanske 3-4 skedar mat per dag, då blir det antingen frukt eller burkmat. I övrigt ammas hon bara än.
  • Kpax

Josefin åt mycket hemlagad mat, men nu när pappa varit hemma med henne äter hon bara Sempers burkar, och har där tre favoriter. Jag hoppas verkligen att det är en övergående fas...

Pink76: Har ni provat BLW? Där ska de ju äta själva. Josefin vill hålla i skeden ibland, men tycker det är ok att vi styr.

• Trollunge85

Vi kör blw. Så han får allt vi äter och äter själv. Han äter mest med händerna och majoriteten hamnar på golvet men han blir bättre och bättre på att få in mat i munnen. Verkar bli mätt ändå eftersom vi ammar bara vid em-luren och sen inför läggdags och just nu hela natten (verkar vara en fas igen med dålig sömn)
    Mat som äts mer av är macka med smör, kokta morötter och all typ av korv (antagligen för det är lätt att greppa) men annars beror det på vad vi bjuder på. Kyckling är också populärt och all typ av frukt och tomater

• LillLouise84
    pink76 skrev 2015-12-26 18:04:11 följande:

Nu har vi tur att lilleman äter allt. Men favoriter är sånt han kan äta själv, kokt potatis, kokta morötter och ärtor. Däremot har jag svårt att hitta på kött till det. Så det blir mest sempers burkar ändå
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?