• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • snö 81
    Kpax skrev 2016-01-17 13:16:55 följande:
    Skönt att det är fler faktiskt.

Vi har en ny gameplan nu. Hon får bara sova tjugo minuter på eftermiddagen, vi väntar tills hon är tröttare när vi lägger henne, och ger sista vällingen i sängen. Ska köra detta en vecka och sedan utvärdera.

Steg 1B är att lägga henne tidigare och tidigare tills vi hamnar på 19-snåret (känns rimligt).

Steg 2 (om 1 inte funkar) blir att försöka skjuta på förmiddagsluren och ta den efter lunch, och skippa eftermiddagsluren.
    Bara ett tips - man måste lära barn att somna för att de ska kunna somna om själv ifall de vaknar på natten. När min dotter var bebis sa dom på föräldrautbildningen att man därför helst inte ska ge flaska i sängen på kvällen eftersom dom lätt sommar med flaskan och det då blir tryggheten vid insomningen.
    Rätt eller fel vet jag inte, men vi slutade med sängflaskan då och det funkade jättebra. Vi har även haft samma tanke nu med Tage och han somnar själv på kvällen och kan även somna om själv på natten, om han bara hittar nappen.
  • Kpax
    snö 81 skrev 2016-01-18 06:52:27 följande:

Bara ett tips - man måste lära barn att somna för att de ska kunna somna om själv ifall de vaknar på natten. När min dotter var bebis sa dom på föräldrautbildningen att man därför helst inte ska ge flaska i sängen på kvällen eftersom dom lätt sommar med flaskan och det då blir tryggheten vid insomningen.

Rätt eller fel vet jag inte, men vi slutade med sängflaskan då och det funkade jättebra. Vi har även haft samma tanke nu med Tage och han somnar själv på kvällen och kan även somna om själv på natten, om han bara hittar nappen.

Det är säkert rätt, men vi vill försöka bryta det här att behöva bära henne tills hon somnar. Hon gallskriker om vi lägger henne i sängen innan hon är preciiiis på väg att somna. Det spelar absolut ingen roll om man lägger en hand på, stryker över ryggen eller så.

Hittills har inte vällingen funkat heller, tyvärr...
  • Mildamilda
    Kpax skrev 2016-01-18 20:27:56 följande:
    Det är säkert rätt, men vi vill försöka bryta det här att behöva bära henne tills hon somnar. Hon gallskriker om vi lägger henne i sängen innan hon är preciiiis på väg att somna. Det spelar absolut ingen roll om man lägger en hand på, stryker över ryggen eller så.

Hittills har inte vällingen funkat heller, tyvärr...
    Vi har också svårt att få Isak att somna själv. Hade samma med storebror, vi fick rådet att köra femminutersmetoden... Men vi ville inte så vi väntade ut honom. Kommer inte ihåg när vi inte behövde bära till sömns utan det räckte att ligga bredvid men när han fyllde ett sov han hela natten och har gjort sen dess. Jag hoppas lillebror gör samma om inte tidigare för jag börjar jobba snart! Känns lite nervöst att ha fyra uppvak och samtidigt fixa heltidsjobb. Och det är amning då så jag kan inte delegera. Han ratar välling också tyvärr.
  • LillLouise84

Här ligger jag 4.30 och tittar på tv. 03.00 vaknade lilleman och vägrade somna om. 3,45 gav jag upp och gick till soffan, då blev han ännu argare så innan det var klart så fick han välling. Nu håller han på att somna, men då ska pappan strax kliva upp och sen är hela cirkusen igång igen. Jag rymmer snart hemifrån bara för att få sova.

• septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2016-01-19 04:26:17 följande:

Här ligger jag 4.30 och tittar på tv. 03.00 vaknade lilleman och vägrade somna om. 3,45 gav jag upp och gick till soffan, då blev han ännu argare så innan det var klart så fick han välling. Nu håller han på att somna, men då ska pappan strax kliva upp och sen är hela cirkusen igång igen. Jag rymmer snart hemifrån bara för att få sova.

Know The Feeling! Vi får sova hyfsat just nu men jag vill också rymma hemifrån, vill bara ha en paus!

Känner mig totalt dränerad på energi (har känt så ett par veckor nu) och den senaste (helvetes-)veckan gjorde inte saken bättre direkt. Äldre dottern är inne på dag 5 utan mat nu så hon är fortfarande hemma från dagis. Är pigg och som vanligt i övrigt men vägrar äta. Selina är fortfarande extra gnällig och klängig efter förra måndagens incident.. vill helst hänga på min höft hela tiden. Och jag har ingen ork, varken psykiskt eller fysiskt. Vill helst bara dra täcket över huvudet och gråta en stund men det finns inte ens energi nog för att gråta. Vikten är åt skogen, har ingen aptit, alla kläder sitter fult, ansiktet är insjunket, huset förfaller, tålamodet är på noll, jag och sambon har inte haft sex på flera månader... vilket kap jag är!
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2016-01-19 08:23:23 följande:

Know The Feeling! Vi får sova hyfsat just nu men jag vill också rymma hemifrån, vill bara ha en paus!

Känner mig totalt dränerad på energi (har känt så ett par veckor nu) och den senaste (helvetes-)veckan gjorde inte saken bättre direkt. Äldre dottern är inne på dag 5 utan mat nu så hon är fortfarande hemma från dagis. Är pigg och som vanligt i övrigt men vägrar äta. Selina är fortfarande extra gnällig och klängig efter förra måndagens incident.. vill helst hänga på min höft hela tiden. Och jag har ingen ork, varken psykiskt eller fysiskt. Vill helst bara dra täcket över huvudet och gråta en stund men det finns inte ens energi nog för att gråta. Vikten är åt skogen, har ingen aptit, alla kläder sitter fult, ansiktet är insjunket, huset förfaller, tålamodet är på noll, jag och sambon har inte haft sex på flera månader... vilket kap jag är!

Ungefär så känner jag mig också men istället för att vara mager är jag fet som en boll och orkar inte göra något när jag inte sover. Efter en bra natt springer jag utan problem 4 km på löpbandet, efter en dålig natt orkar jag knappt finnas till. Jag har aldrig haft det så stökigt och skitigt hemma fast jag städar mer än någonsin. Ca fyra gånger om dagen röjer jag undan alla leksaker på golvet men då river ungarna ut ännu mera.
  • LillLouise84

Äntligen äntligen äntligen fick vi en bra natt! Lilleman somnade 20.00 och sover ännu (6.15) han har däremot gnällt och bökat i sömnen sen typ 4 men vaknar inte. Däremot storasyster vaknade 5 men har somnat om några gånger. Men jag fick ostörd sömn 22-4 och det är mycket för oss.

• tovemaja

Härligt LillLouise! Själv vaknade jag 04.30 och kunde inte somna om :)

Ul igår, allt såg fint ut och mini fäktade omkring med sina små händer :) v.14 nu! Tiden springer!

Nu:jobbet!

• ebe91
    tovemaja skrev 2016-01-20 06:26:34 följande:

Ul igår, allt såg fint ut och mini fäktade omkring med sina små händer :) v.14 nu! Tiden springer!

Åh, mysigt! Jag går in i v 19 idag, på måndag ska vi få se bebis för första gången, längtar så!
  • Kpax
    tovemaja skrev 2016-01-20 06:26:34 följande:

Skönt! Fick du nytt bf -datum?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?