• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • tovemaja

Ligger och vilar med Folke och känner hur minihopp buffar runt i magen. Får lite ångest när jag tänker på vilka intensiva år som ligger framför oss... Hur vi ska orka med!? Mini i magen var ju som sagt inte planerad även om han är välkommen. Har foglossning och mår ganska dåligt i graviditeten just nu och är bara i vecka 30. Har tur som har min man hemma100% på pappaledighet och att jag jobbar... För helgerna är värst när jag kånkar runt på Folke eller plockar efter honom.

Vet ju att det löser sig men just nu känns det läskigt detta!

• Villhaenbebbe
    tovemaja skrev 2016-05-14 16:24:57 följande:

Ligger och vilar med Folke och känner hur minihopp buffar runt i magen. Får lite ångest när jag tänker på vilka intensiva år som ligger framför oss... Hur vi ska orka med!? Mini i magen var ju som sagt inte planerad även om han är välkommen. Har foglossning och mår ganska dåligt i graviditeten just nu och är bara i vecka 30. Har tur som har min man hemma100% på pappaledighet och att jag jobbar... För helgerna är värst när jag kånkar runt på Folke eller plockar efter honom.

Vet ju att det löser sig men just nu känns det läskigt detta!

Jag känner verkligen tvärtom och känner att det här kommer gå galant (jag som får 14 mån mellan), blir däremot rädd att jag är alldeles för naiv och inte fattar hur kämpigt det kommer bli. För nu känner jag bara att han får komma, för det ska bli så mysigt med två små?? Men som sagt så blir jag rädd att jag kommer få en chock och gå in i väggen typ :/

Men jag förstår att det är tungt för dig, jag är i v 38 nu och bryter snart ihop över min kropp som gör så ont och är så extremt osmidigt! Så som sagt är lillebror välkommen ut.
  • snö 81
    Mildamilda skrev 2016-05-13 22:17:41 följande:

Är det nån vars barn har astma eller förkylningsastma? Vi misstänker att Isak har det. Han fick RS virus och lunginflammation för två veckor sen o vi fick ligga inne på barnsjukhuset fyra nätter. Nu är han förkyld o flåsig igen.

Båda mina barn har det, och min man :) Men dottern som är drygt 6 år har sällan problem av det längre, det har vuxit bort. Tage däremot har både haft krupp och nu förkylningsastma så det är ju kul. Började misstänka lunginflammation här om dagen, men läkaren sa att det "bara" är förkylningsastma
  • ebe91

Fick klänningarna inför bröllopet vi ska på om knappt tre veckor; och den satt faktiskt över förväntan! Inte lätt att hitta en vanlig klänning (ej gravidklänning) som sitter okej :)

• snippisen

Någon som har ansökt om dagisplats i augusti som har fått besked än? I huddinge kommun skall tilläggas.

• LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-05-16 17:24:59 följande:

Fick klänningarna inför bröllopet vi ska på om knappt tre veckor; och den satt faktiskt över förväntan! Inte lätt att hitta en vanlig klänning (ej gravidklänning) som sitter okej :)

Åh vad fin du är!
  • Mildamilda
    snö 81 skrev 2016-05-15 13:09:39 följande:
    Båda mina barn har det, och min man :) Men dottern som är drygt 6 år har sällan problem av det längre, det har vuxit bort. Tage däremot har både haft krupp och nu förkylningsastma så det är ju kul. Började misstänka lunginflammation här om dagen, men läkaren sa att det "bara" är förkylningsastma
    Ok har ni fått någon medicin till Tage? Vi fick en inhalationer-grej men den är ju inte så poppis...
  • josanl

En fråga angående utomhuslek. Vad har ni på era 1åringar nu i sandlådan då galon är för varmt och vanliga brallor blir så  jätte smutsiga? :/

• tovemaja

För det mesta jeans, låter honom bli smutsig... Är det lite fuktigt har jag p&p skalbyxor...

josanl skrev 2016-05-18 17:15:11 följande:

En fråga angående utomhuslek. Vad har ni på era 1åringar nu i sandlådan då galon är för varmt och vanliga brallor blir så  jätte smutsiga? :/

• Villhaenbebbe
    josanl skrev 2016-05-18 17:15:11 följande:

Här snöade det imårse, så vi har inte riktigt det problemet haha! Nej men dom dagar det varit halv-varmt har han haft skalbyxor från pop :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?