• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • septemberbarn08

Nu är vi klara med första rummet av tre som ska renoveras! Satte dit sista listerna i fredags och flyttade ner igår så inatt har vi sovit första natten i vårat nya sovrum :) redan idag har jag påbörjat rum nummer två, vårat gamla sovrum som ska bli sonens nya rum. Känns smådrygt att börja om med ett rum när vi äntligen blivit klara med det första men jag vill så gärna få alla tre rummen klara innan jag börjar jobba i september. Samtidigt vet jag att det blir mindre tid till renovering framöver när vi har en del kvar på utsidan av huset som ska fixas och sen vill vi ju hinna vara lediga och njuta av somnar och sol också. Men men.. känns skönt att åtminstone ett rum är klart :)

• LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-04-26 15:48:52 följande:

Nu har ju bara jag ett barn än så länge men hittills tycker jag det varit mycket enklare att vara hemma med han än att vara o jobba! Var ju in o jobbade 8 veckor nu i vår, och det var myyyycket tyngre. Sen får vi se hur det känns att vara hemma med två små monster, gissar att det är en viss skillnad ;) men som vi tänkt nu kommer lilleman vara hemma hela tiden, han får börja dagis samtidigt som lillasyster (våren 2018).

Två barn är inte dubbelt så jobbigt utan tredubblats, brukar dotterns dagisfröken säga. Just att sover bebisen så är den större garanterat vaken, eller tvärtom.

Just nu funderar jag på hur jag ska få ihop livet med två barn och jobb. Imorgon ska jag iväg till mitt eventuellt nya jobb och träffa alla som jobbar där. Sen ska jag få göra ett arbetsprov någon dag för att se om jag håller måttet. Sjukt spänd och nervös nu. Sen kom jag på att vad tusan ska jag klä på mig om jag ska börja jobba? Efter typ tre år i löpartights och brottarlinne. Så nu panik beställde jag två skjortor och ett par jeans från hm.
  • ebe91

Alltså jag blir tokig på min son! Han är en sån jäkla rackarunge. Gör bara hyss, och skrattar hysteriskt när man säger åt han. Ibland kan jag ju inte göra annat än att skratta åt han... Gräver han inte ur jord ur blomkrukorna så rullar han ut hela toarullar, eller äter kattmat, eller river ur alla lådor i köket, eller klättrar upp på fönsterbrädan, eller häller ut pappas snus, eller spottar tutten i toaletten, eller... Ja ni förstår... Han hinner överallt. Och jag med min stora gravidmage har inte en chans att hinna ikapp han. Sitter vi och leker på golvet och han bestämmer sig för att springa iväg har han ju minst 10 sek försprång.

• Villhaenbebbe
    ebe91 skrev 2016-05-02 10:45:48 följande:

Alltså jag blir tokig på min son! Han är en sån jäkla rackarunge. Gör bara hyss, och skrattar hysteriskt när man säger åt han. Ibland kan jag ju inte göra annat än att skratta åt han... Gräver han inte ur jord ur blomkrukorna så rullar han ut hela toarullar, eller äter kattmat, eller river ur alla lådor i köket, eller klättrar upp på fönsterbrädan, eller häller ut pappas snus, eller spottar tutten i toaletten, eller... Ja ni förstår... Han hinner överallt. Och jag med min stora gravidmage har inte en chans att hinna ikapp han. Sitter vi och leker på golvet och han bestämmer sig för att springa iväg har han ju minst 10 sek försprång.

Känner igen mig för väl! Har också en riktig vildpastill och fartdåre här hemma! Han är ÖVERALLT! Hittade han dansandes uppe på tvmöbeln idag haha. Han är sjukt rolig men sjukt påfrestande också.. Åh herre min gud vad det är tungt med en gravidmage i v 36 dessutom! Ska ju också bli intressant att se hur det ska gå med en liten ammande bebis med den här vilden! Ja ja man får nog rutin på det också! :D får du må bra i övrigt ebe91?
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-05-02 10:45:48 följande:

Här klättrar lilleman upp på tripp trapp stolen för att komma upp på köksbordet och klättra i fönstret. Soffbordet och fönstret i tvrummet är också populära. Rullar ut toarullar, lyfter på toalocket, äter hundmat, badar i hundmatskålen, ja allt man kan hitta på. Däremot vägrar han att gå.
  • ebe91
    Villhaenbebbe skrev 2016-05-02 19:01:31 följande:
    Känner igen mig för väl! Har också en riktig vildpastill och fartdåre här hemma! Han är ÖVERALLT! Hittade han dansandes uppe på tvmöbeln idag haha. Han är sjukt rolig men sjukt påfrestande också.. Åh herre min gud vad det är tungt med en gravidmage i v 36 dessutom! Ska ju också bli intressant att se hur det ska gå med en liten ammande bebis med den här vilden! Ja ja man får nog rutin på det också! :D får du må bra i övrigt ebe91?
    Tack o lov att man kan börja vara ute med dom, idag har vi haft 18 grader och sol så vi åkte in till en större lekpark (än den lilla i byn) och lekte 1,5h timma imorse med ena svägerskan och min syster (med barn såklart).

Jag mår faktiskt rätt bra! Börjar känna mig rätt otymplig, fast jag har rätt liten mage ;) vissa rörelser gör ont (det värsta är typ om man ska dra till mattan med foten, det gör jätteont i skelettet kring musen). Annars kan jag inte direkt klaga! V 34 idag :) hur mår du då? Inte länge kvar för dig!
  • Villhaenbebbe
    ebe91 skrev 2016-05-04 16:25:17 följande:

Tack o lov att man kan börja vara ute med dom, idag har vi haft 18 grader och sol så vi åkte in till en större lekpark (än den lilla i byn) och lekte 1,5h timma imorse med ena svägerskan och min syster (med barn såklart).

Jag mår faktiskt rätt bra! Börjar känna mig rätt otymplig, fast jag har rätt liten mage ;) vissa rörelser gör ont (det värsta är typ om man ska dra till mattan med foten, det gör jätteont i skelettet kring musen). Annars kan jag inte direkt klaga! V 34 idag :) hur mår du då? Inte länge kvar för dig!

Ja det hade blivit riktigt tungt om Olle inte börjat gå innan lillen kom, underlättar så mycket när man är utomhus att han kan traska runt själv :)

Haha ja otymplig är man ju utan tvekan! Skönt att du får må bra i alla fall! Jo jag mår också helt okej, men jag blir lätt yr och svimmfärdig om jag står upp länge, eller bär på typ Olle. Det år ganska jobbigt när man är själv hemma, men jag har extremt lågt blodtryck nu så jag vet ju vad det beror på!

Sen har jag en hel del ilningar också i blygbenet typ, som gör ganska ont, typ en huggande smärta! Men överlag mår jag också okej :) men är ganska redo för lilleman att vara på utsidan istället!
  • ebe91

Idag varit till tandsköterskan med lilleman, måste ha varit det mest onödiga någonsin. Sen är det två års kö-tid hos tandläkaren där jag bor, bra prioritering då liksom...

• ebe91

Idag var vi och köpte en ny kostym åt sambon, vi ska på bröllop om ca 3 veckor (en av mina bästa vänner gifter sig) och jag tyckte sambon kunde ha en mer somrig kostym en den tråkiga svarta. Blev en jättefin mellangrå med en matchande grå fluga. Nu har jag bara ångest för min klädsel... Har beställt två olika långklänningar som borde komma imorgon/början av nästa vecka. Jag kommer vara i v 38 när det är dags för bröllopet så har beställt klänningarna i tre olika storlekar så hoppas någon passar. Ena är verkligen helt perfekt. Min förhoppning är att jag ska kunna ha den i september också då vi ska på svågern+svägerskans bröllop, men det får vi ju se då! (Har bara gått upp ca 8kg nu i v35). Håller tummarna att någon av klänningarna sitter någorlunda iaf!

• snö 81
    ebe91 skrev 2016-05-12 16:10:14 följande:

Idag var vi och köpte en ny kostym åt sambon, vi ska på bröllop om ca 3 veckor (en av mina bästa vänner gifter sig) och jag tyckte sambon kunde ha en mer somrig kostym en den tråkiga svarta. Blev en jättefin mellangrå med en matchande grå fluga. Nu har jag bara ångest för min klädsel... Har beställt två olika långklänningar som borde komma imorgon/början av nästa vecka. Jag kommer vara i v 38 när det är dags för bröllopet så har beställt klänningarna i tre olika storlekar så hoppas någon passar. Ena är verkligen helt perfekt. Min förhoppning är att jag ska kunna ha den i september också då vi ska på svågern+svägerskans bröllop, men det får vi ju se då! (Har bara gått upp ca 8kg nu i v35). Håller tummarna att någon av klänningarna sitter någorlunda iaf!

Åh, vad kul att gå på bröllop!! Men jag vet hur svårt det kan vara att hitta fina kläder som rymmer en mage. Jag var på bröllop i v.36 när jag väntade dottern, för 7 år sen. Stor, svullen och den enda med platta skor ;)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?