• FrenchPear

Pco och snart dags för pergotime

Jag har konstaterad pco sedan några månader tillbaka och har nu bestämt mig för att ta den hjälp som finns för att kunna bli gravid. Vi har haft oskyddat sex i 1 år och 4 månader utan resultat och mensen har jag heller inte sett till på sedan jag slutade med piller mars 2013.
    Har ingen ägglossning alls och ska nu få hjälp med pergotime.
    I mitten av augusti ska jag förhoppningsvis få detta utskrivet vid mitt gynbesök.

Är det någon mer än jag som ska börja med pergotime i augusti 2014? Skulle vilja ha någon att bolla detta med. Finns det kanske någon som är i samma sits som jag som inte ägglossar alls av er själva? Har ni blivit hjälpta av pergotime?

Kram

• Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime
  • rhoddan
    Pco_1_2 skrev 2014-07-22 23:14:50 följande:

Hej tjejer! Längtar till gyntiden 4 aug nu!

Hur går det för alla med ägglossningen och pergon?

Hur gick det på gyn? :)
  • Gweny

Idag kom mensen! börjar med min 1a enkelkur om några dagar då.

• Vela81

Hoppar in här ????

Har tagit ett uppehåll över sommaren med pergo då det inte ville sig och jag kände att jag inte mådde bra av att varje månad önska och längta och sedan bli besviken...igen...

Nu tagit pergo igen i augusticyklen, ska till gyn på torsdag på CD 12 för VUL.

Har försökt få en trea i snart 2,5 år - vi har två friska och glada tjejer på 7 & 9 år men barnlängtan är stor. Även min äldsta blev till med hjälp av pergo medan tvåan kom av sig själv ????

• Vela81

??? = Var egentligen smileygubbar - vet inte riktigt vad som hände...

• Jesssb
    Gweny skrev 2014-08-11 20:26:21 följande:
    Har iallafall fått klartecken, IGEN...att börja med pergotime nu när värdena för sköldkörteln är så bra. Pratade med min gyn på den privata i torsdags. Väntar på mensen ska komma, så kör jag igång. spännande!! 

Är det bäst att ta tabletten på morgonen eller kvällen? Hört att man kan undvika biverkningar genom att ta på kvällen och sova bort det mesta?
    Jag har tagit tabletten på morgonen innan jag åkt på jobbet, så typ halv 8 på morgonen. Jag fick extrema blodvallningar av tabletterna, men dessa kom endast på kvällen vid 18-19 tiden och varade hela kvällen, så för mig så hade det nog inte varit kul att skjuta på pillren till kvällen då jag hade fått stå ut med vallningarna på jobbet dagen efter istället...Obestämd Men det är nog högst individuellt.

Vi har nu varit på VUL hos läkaren där hon såg ett fint ägg på 14 mm som såg ut att kunna lossa denna månad, så nu är det att pinka på stickor och mysa till det med maken som gäller ett par dagar framöver och sedan hålla tummarna att det tar sig och att mensen uteblir den 28 augusti... Räknade för någon dag sedan ihop hur många försök vi gjort och det är 42 månader sedan jag slutade med mina mini-piller så nu hoppas vi kanske alldeles för mycket på denna månad!Glad
  • Gweny
    Jesssb skrev 2014-08-13 23:14:27 följande:
    Jag har tagit tabletten på morgonen innan jag åkt på jobbet, så typ halv 8 på morgonen. Jag fick extrema blodvallningar av tabletterna, men dessa kom endast på kvällen vid 18-19 tiden och varade hela kvällen, så för mig så hade det nog inte varit kul att skjuta på pillren till kvällen då jag hade fått stå ut med vallningarna på jobbet dagen efter istället...Obestämd Men det är nog högst individuellt.

Vi har nu varit på VUL hos läkaren där hon såg ett fint ägg på 14 mm som såg ut att kunna lossa denna månad, så nu är det att pinka på stickor och mysa till det med maken som gäller ett par dagar framöver och sedan hålla tummarna att det tar sig och att mensen uteblir den 28 augusti... Räknade för någon dag sedan ihop hur många försök vi gjort och det är 42 månader sedan jag slutade med mina mini-piller så nu hoppas vi kanske alldeles för mycket på denna månad!Glad
    ok, jo det är nog väldigt olika hur man reagerar. får se vad som händer för mig.  Vad kul att det är ett fint ägg som är på gång, håller vi tummarna för er nu.
  • lejonhjärtat
    Jesssb skrev 2014-08-09 23:04:08 följande:

Hur har det gått för dig lejonhjärtat? Tog det sig på din pergokus?

Kapp är gravid i vecka 5. Bara hoppas att det är 1 och inte flera ;) hur går de för er andra?
  • soni

Åh jag vill vara med i tråden!
    Jag har nyligen fått diagnosen PCO. Jag har aldrig haft mens "på riktigt" utan endast med p-piller. 
    Jag har ätit en kur med Provera utan blödning. Var till gyn på VUL och det visade att livmoderslemhinnan var tunn (precis som efter mens) trots att jag aldrig fick någon blödning. Då fick jag besked om att jag skulle testa en kur med Pergotime och där är jag nu. Tagit andra tabletten idag. Har även köpt folsyra som jag ska ta varje dag nu (eget initiativ). 
    Håller tummarna för allihop! 

• Gweny
    soni skrev 2014-08-14 22:42:37 följande:

Åh jag vill vara med i tråden!
    Jag har nyligen fått diagnosen PCO. Jag har aldrig haft mens "på riktigt" utan endast med p-piller. 
    Jag har ätit en kur med Provera utan blödning. Var till gyn på VUL och det visade att livmoderslemhinnan var tunn (precis som efter mens) trots att jag aldrig fick någon blödning. Då fick jag besked om att jag skulle testa en kur med Pergotime och där är jag nu. Tagit andra tabletten idag. Har även köpt folsyra som jag ska ta varje dag nu (eget initiativ). 
    Håller tummarna för allihop! 

välkommen! Har också nyss fått reda på att jag har PCO och börjar ta min första tablett imorgon med pergotime.
  • uglygodcilla81

Jag har pco och fick pergotime. Bingo på första försöket!! Läkaren säger att äggen är extra bra hos dem som har pco ;)

andra gången fick jag också, då lyckades vi på andra försöket (en kur varannan månad, vi lyckades alltså på andra ägglossningen). Tredje graviditeten lyckades vi också med hjälp av pergo, då var det tredje ägglosningen. Sen kickade mensen igång och kom då och då, så fjärde gången blev det en bebis ändå utan medicin :) så lycka till, hoppas det går lika bra för Er som för oss!

Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime