• FrenchPear

Pco och snart dags för pergotime

Jag har konstaterad pco sedan några månader tillbaka och har nu bestämt mig för att ta den hjälp som finns för att kunna bli gravid. Vi har haft oskyddat sex i 1 år och 4 månader utan resultat och mensen har jag heller inte sett till på sedan jag slutade med piller mars 2013.
    Har ingen ägglossning alls och ska nu få hjälp med pergotime.
    I mitten av augusti ska jag förhoppningsvis få detta utskrivet vid mitt gynbesök.

Är det någon mer än jag som ska börja med pergotime i augusti 2014? Skulle vilja ha någon att bolla detta med. Finns det kanske någon som är i samma sits som jag som inte ägglossar alls av er själva? Har ni blivit hjälpta av pergotime?

Kram

• Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime
  • Gweny
    cassibassi skrev 2014-07-17 22:19:50 följande:

I september någon gång så ska jag och min sambo bli kallade för att få hjälp med det här med vår oönskade barnlöshet. Troligen kommer vi därefter att börja med pergotime. Gissar att det är det första de börjar med att ge en?
    Jag har börjat tänka på det att vi kanske inte kommer att få någon hjälp nu som jag vill. Hur ser processen ut innan de skriver ut pergotime till en?

våran gynekolog började våran utredning och gjorde UL, såg att det var typiska PCO-äggstockar(ihop med andra symtom) och gjorde vanliga blodprover. sen var det pergotime som gällde för mig. Dock hann vi inte börja, då mina sköldkörtelvärden blivit dåliga, men nu hoppas vi börja snart.  dem ligger här hemma och väntar.
  • lejonhjärtat

Hej hoppar in här om de inte gör något. Har börjat en behandling är inne på 9 dagen och sista dagen med piller. Har sedan tidigare en dotter på 1.5 och blev till på första kuren. Inget val får jg utan bara tuta och köra. Så får vi se denna gång hur de går då... ????

• cassibassi

Åh, hoppas verkligen att läkaren jag kommer att gå till arbetar snabbt och skriver ut pergotime till mig bums när vi är där. Har ännu inte fått en tid, skulle få hem tid i september när semestrarna är slut. Hoppas verkligen att den tiden är i stort sätt direkt, helst igår typ. Skrattande  Fast, det allra bästa hade ju varit om jag blivit gravid på egen hand innan dess, såklart. 

• Pco_1_2

Hej tjejer! Längtar till gyntiden 4 aug nu!

Hur går det för alla med ägglossningen och pergon?

• lejonhjärtat
    cassibassi skrev 2014-07-18 21:31:16 följande:

Åh, hoppas verkligen att läkaren jag kommer att gå till arbetar snabbt och skriver ut pergotime till mig bums när vi är där. Har ännu inte fått en tid, skulle få hem tid i september när semestrarna är slut. Hoppas verkligen att den tiden är i stort sätt direkt, helst igår typ.   Fast, det allra bästa hade ju varit om jag blivit gravid på egen hand innan dess, såklart. 

jobbigt att vänta så länge. Vet en tjej som beställde klomifen tabletter från goldpharma och funka för henne. Kanske inte en rekommendation men jag får ju inga kontroller så sån skillnad kan de ju inte vara.
  • Pco_1_2

Mitt problem är att även om jag får stimulering via klomifen så måste jag ändå ha en spruta av läkaren för att de ska släppa. Det är ju inte bara i ett steg behandlingen går. Och för många med pco räcker inte bara pergo. Så att stoppa i sig massa tabletter från nätet utan kontakt med vården är bara dumt, tycker jag.

• FrenchPear

4 augusti är här snabbare än du tror! ???? Längtar till 12 augusti jag.. Har ju inte haft ägglossning på 1,5 år så antar jag kommer få börja med någon medicin som sätter igång en menstruation? Har nån annan fått göra så innan pergon?

• KnytetsMamma

Jag har inte pco men har ingen ägglossning ändå så åt en kur pergotime i maj och blev gravid direkt, tyvärr slutade det i ett ma som jag just nu håller på att blöda ut. Sen hoppas jag att jag får börja med pergotime direkt igen, har telefontid med gynläkaren den 6/8 så då hoppas jag att vi kan göra upp en plan. Fredag nästa vecka, 1/8, har jag efterkontroll på kvinnokliniken och hoppas då att all den gamla graviditeten blött ut. Så hänger gärna med i denna tråd under hösten och hoppas på många plus.

• Jesssb

Hej tjejer! 
    Jag hoppar in här jag med om det är okej Glad
    Jag och min man har nu försökt att bli gravida sedan februari 2011. Då slutade jag med mina minipiller och därefter har det bara stått still.
    I januari i år tog vi kontakt med landstingen om att få göra en utredning, som inte visat något onormalt på någon utav oss. Däremot misstänker läkaren på gyn att jag har oregelbundna ägglossningar trots att jag har hyfsat regelbunden mens då jag under hela tiden haft problem att få ägglossningstesten att visa något. Jag har ett par månader då och då testat att använda clearblues fertilitetsmonitor för att se om det gått att pricka in bättre än med ägglossningstest, men trots att 20 stickor gått åt varje cykel så har monitorn bara visat låg fertilitet samt hög fertilitet, aldrig Maximal fertilitet som ska visas vid ägglossning. Båda mina systrar samt min mamma har konstaterad PCOS och även endometrios och trots att det ännu inte visat något på mina tester så har inte min gynekolog uteslutit att även jag kan vara drabbad men att det inte är fullt utvecklat ännu...
    Nu sitter jag spänt och väntar på att mensen ska komma så att jag kan få börja med min första kur med Pergotime i början av augusti... Men det är en evig väntan...

• cassibassi

Som jag avundas er som har ett datum på när det är dags att köra igång med era hjälpmedel, önskar att jag också hade det! Skrattande Hoppas verkligen att det går vägen för er allihop.
    Längtar till jag har fått en tid till gynekologen, skulle bli kallad till en som var duktig vad gäller oönskad barnlöshet. Så håller tummarna på att hon är det.

Idag var jag faktiskt och köpte gravtest som jag ska testa troligen imorgon. Om jag kan lita på mina sekret så hade jag äl för en - två veckor sedan så vid detta laget brukar jag alltid ha känningar med svullna och ömma bröst och känningar i tjejmagen. Men jag känner absolut ingenting! Och nu har jag det där sekretet som inga simmare överlever i, och det har jag haft rätt länge nu. Så kan det bero på en graviditet tro? 
    Vågar jag så testar jag mig direkt imorgon bitti, men får se. Är så rädd för att bli besviken än en gång. Blir ledsnare och ledsnare för varje gång det är negativt, samt varje gång mensen kommer.

Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime