• FrenchPear

Pco och snart dags för pergotime

Jag har konstaterad pco sedan några månader tillbaka och har nu bestämt mig för att ta den hjälp som finns för att kunna bli gravid. Vi har haft oskyddat sex i 1 år och 4 månader utan resultat och mensen har jag heller inte sett till på sedan jag slutade med piller mars 2013.
    Har ingen ägglossning alls och ska nu få hjälp med pergotime.
    I mitten av augusti ska jag förhoppningsvis få detta utskrivet vid mitt gynbesök.

Är det någon mer än jag som ska börja med pergotime i augusti 2014? Skulle vilja ha någon att bolla detta med. Finns det kanske någon som är i samma sits som jag som inte ägglossar alls av er själva? Har ni blivit hjälpta av pergotime?

Kram

• Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime
  • Theryd87

Hej alla!

Jag är ny här och sitter och läser igenom olika trådar för att få stöd i alla mina tankar som snurrar.
    Är ett kontrollfreak som vill veta allt på en gång och har inget tålamod =P

Fick i veckan reda på pco genom vul och har börjat utredning. Hur lång tid har det tagit för er andra innan ni börjat med pergotime eller likvärdigt efter konstaterad pco?

• Gweny
    Theryd87 skrev 2014-09-01 17:03:27 följande:

Hej alla!

Jag är ny här och sitter och läser igenom olika trådar för att få stöd i alla mina tankar som snurrar.
    Är ett kontrollfreak som vill veta allt på en gång och har inget tålamod =P

Fick i veckan reda på pco genom vul och har börjat utredning. Hur lång tid har det tagit för er andra innan ni börjat med pergotime eller likvärdigt efter konstaterad pco?

Välkommen. Jag skulle fått börja nästan ingående med pergotime, efter alla provsvar var tillbaka, men tyvärr visade sig att jag har underfunktion av sköldkörteln också, så fick ta tag i det först och få bra värden innan jag fick min pergotime. blev 3 månader försenat pga av det. 
  • ceebee

Fyyy vad jobbigt det är att vänta! Springer på toa en gång i timman och ser efter om tanten kommit än, men nej då. Blir ju smått galen! Nån mer som är lika otålig som jag?

Vet inte vad jag ska tro liksom, har mensont i tjejmagen, brösten värker, kissar hela tiden, känslig och arg som aldrig förr (även om jag annars har ett fruktansvärt humör så är detta en ny nivå). Kan ju inte göra annat än hoppas in i det sista!! Men det lär ju som sagt visa sig när som helst nu...

• ceebee
    ceebee skrev 2014-09-02 13:49:42 följande:

Fyyy vad jobbigt det är att vänta! Springer på toa en gång i timman och ser efter om tanten kommit än, men nej då. Blir ju smått galen! Nån mer som är lika otålig som jag?

Vet inte vad jag ska tro liksom, har mensont i tjejmagen, brösten värker, kissar hela tiden, känslig och arg som aldrig förr (även om jag annars har ett fruktansvärt humör så är detta en ny nivå). Kan ju inte göra annat än hoppas in i det sista!! Men det lär ju som sagt visa sig när som helst nu...

och där kom tanten... Gråter nu är det letrozol nästa och sen IVF bokat. håller tummarna för er andra. stor kram och lycka till!
  • rhoddan
    ceebee skrev 2014-09-02 14:30:12 följande:

och där kom tanten...  nu är det letrozol nästa och sen IVF bokat. håller tummarna för er andra. stor kram och lycka till!

Typiskt! :(

Lycka till!
  • Theryd87
    Gweny skrev 2014-09-02 11:20:39 följande:
    Välkommen. Jag skulle fått börja nästan ingående med pergotime, efter alla provsvar var tillbaka, men tyvärr visade sig att jag har underfunktion av sköldkörteln också, så fick ta tag i det först och få bra värden innan jag fick min pergotime. blev 3 månader försenat pga av det. 
    Tack Gweny =)

Okej, vad tråkigt att det dragit ut på tiden. Hur går det för dig nu då?
    Jag vet redan att jag har problem med sköldkörteln så där hoppas jag att det inte blir några mer utredningar eftersom jag redan äter Levaxin sen fyra år.
  • Theryd87
    Gweny skrev 2014-09-02 11:20:39 följande:
    Tack Gweny =)

Jag vet redan att jag har problem med sköldkörteln så där hoppas jag att det inte blir några mer utredningar eftersom jag redan äter Levaxin sen fyra år.
  • Gweny
    ceebee skrev 2014-09-02 14:30:12 följande:

och där kom tanten...  nu är det letrozol nästa och sen IVF bokat. håller tummarna för er andra. stor kram och lycka till!

uch tråkigt! lycka till på eran IVF-väg!
  • Gweny
    Theryd87 skrev 2014-09-04 07:17:00 följande:

Tack Gweny =)

nu väntar jag på svar om jag haft äl efter min första kur och bim. hur mycket levaxin tar du? Jag tar 100.
  • Täss

Alltså vilken dag har ni fått ÄL med pergotime? Var på VUL idag (cykeldag 13) och äggblåsorna var tydligen bara 9 - 10 mm. ... uppgiven själ!

Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime