Inlägg från: FrenchPear |Visa alla inlägg
  • FrenchPear

Pco och snart dags för pergotime

Jag har konstaterad pco sedan några månader tillbaka och har nu bestämt mig för att ta den hjälp som finns för att kunna bli gravid. Vi har haft oskyddat sex i 1 år och 4 månader utan resultat och mensen har jag heller inte sett till på sedan jag slutade med piller mars 2013.
    Har ingen ägglossning alls och ska nu få hjälp med pergotime.
    I mitten av augusti ska jag förhoppningsvis få detta utskrivet vid mitt gynbesök.

Är det någon mer än jag som ska börja med pergotime i augusti 2014? Skulle vilja ha någon att bolla detta med. Finns det kanske någon som är i samma sits som jag som inte ägglossar alls av er själva? Har ni blivit hjälpta av pergotime?

Kram

• Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime
  • FrenchPear

Tack för svar Pco_1_2!!

Vad roligt att höra att det gått så bra för dig ???? Får jag fråga vad ovitrelle är? Och hur lång tid tog det för dig att bli gravid? Man hoppas ju att det ska funka på en gång men kanske tar det några kurer..

Fick du några biverkningar av pergon?

• FrenchPear

Hej Gweny!

Kul att du också är med. Jag förstår precis vad du menar med väntan nu i sommar. Verkar inte finnas några lediga tider alls.. jobbigt när man vet vad man vill! Jag ska träffa min gynläkare den 12 augusti. Räknar ner..

Va glad jag blir att du säger att du har 2 barn sen innan. Ger hopp! Blev du spontant gravid med dem? Eller var det pergo?

Vad är hypotereos? Klingar bekant men vet inte riktigt vad det är egentligen. Låter lovande att dina provsvar är bra nu. Håller tummarna för dig.

Jag går här och klurar på hur jag bäst kan förbereda kroppen på att ta pergotime.. Väger något kilo mer än under tiden jag åt p-piller och var lyckligt ovetandes om pcon. Tycker inte att jag är speciellt överviktig men kanske hjälper det att gå ner lite ändå. Har du fått några råd inför pergo?

Kram!

• FrenchPear

Så om ägget inte släpper får man sprutan alltså? Spännande. Inte hört talats om :)

Vad roligt att ni fick en pojke trots beskedet om ingen ägglossning. Fick du några biverkningar av pergo? Kunde du jobba som vanligt?

• FrenchPear

4 augusti är här snabbare än du tror! ???? Längtar till 12 augusti jag.. Har ju inte haft ägglossning på 1,5 år så antar jag kommer få börja med någon medicin som sätter igång en menstruation? Har nån annan fått göra så innan pergon?

• FrenchPear

Hej på er!

Har inte skrivit på länge för livet har varit lite stressigt. Jag fick en kur provera för att blöda ut eftersom jag inte haft mens på 1,5 år. Direkt efter kuren fick jag göra en äggledarundersökning som såg bra ut. Inga stopp. Mannen fick order om att lämna in spermaprov vilket vi gjorde tre dagar senare (ej fått svar än). Jag fick ny provera samt pergotime utskrivet. Nu till det skumma.. Jag började ta provera i måndags. Tog EN tablett. Sen testade jag mig med gravtest tisdagkväll ( bara för säkerhets skull ) och fick ett positivt svar... Tror jag? Imorse testade jag mig igen och fick väldigt svagt plus.

Hur är detta möjligt?! Kan proverna visa falskt positivt? Någon som vet? Vad tror ni om svaren? Vill så gärna hoppas men vågar inte :/ Har ju inte ens börjat med pergo än.. Den till

höger är från igår den till vänster imorse.

Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime