• FrenchPear

Pco och snart dags för pergotime

Jag har konstaterad pco sedan några månader tillbaka och har nu bestämt mig för att ta den hjälp som finns för att kunna bli gravid. Vi har haft oskyddat sex i 1 år och 4 månader utan resultat och mensen har jag heller inte sett till på sedan jag slutade med piller mars 2013.
    Har ingen ägglossning alls och ska nu få hjälp med pergotime.
    I mitten av augusti ska jag förhoppningsvis få detta utskrivet vid mitt gynbesök.

Är det någon mer än jag som ska börja med pergotime i augusti 2014? Skulle vilja ha någon att bolla detta med. Finns det kanske någon som är i samma sits som jag som inte ägglossar alls av er själva? Har ni blivit hjälpta av pergotime?

Kram

• Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime
  • Pco_1_2

Nu är "liggperioden" över och nu inväntar vi BIM som är 13 sep.

Hur går det för er alla?

• ceebee
    Jordgubb90 skrev 2014-08-29 18:42:36 följande:

Har pco och har tagit primolut noir för att få mens för att sedan äta pergotime. Har ätit primolut noir tidigare och båda gångerna kom mensen på dag 2 efter pillerna. Är nu på dag 5 och mensen har inte kommit. Tog ett test och fick ett stort +!!! är det tabletterna som visar negativt plus?? Någon som kan hjälpa mig med svar såhär på en fredagkväll!?

Oj! Grattis till plusset! Du har väl slutat med Primolut? Jag har för mig att man får rekommenderat att ta ett test innan man börjar med den medicinen för att försäkra sig om att man inte är gravid. Hur har det gått? Har du fortsatt plussa? Jag skulle kontakta min läkare omgående om jag var du. :)
  • ceebee
    Pco_1_2 skrev 2014-08-31 23:41:09 följande:

Hur går det för er alla?

Jag har BIM idag eller imorgon och är övertygad om att mensen kommer. Har inte testat positivt än, kollade senast igår morse... :(
  • rhoddan

Har inte skrivit på länge då jag har haft uppehåll från pergotime denna månad. Måste säga att det har varit väldigt skönt då jag har kunnat koppla bort alla tankar en stund. Vi försökte mysa på som om jag åt pergotime men det blev inte lika mycket. Igår hade jag värk i tjejmagen och idag har jag ömma bröstvårtor. Kanske har jag haft ägglossning trots paus med tabletterna.

• Jesssb
    Pco_1_2 skrev 2014-08-27 09:52:16 följande:

Jesssb: vågar mig nog på ett grattis!!!!

Tack! Jag hade lite svårt att lita på det svaga strecket och fick testa mer för att ens våga tro på det. Men igår, på BIM+3, så dök det snabbt upp ett fint streck på stickan som blåste bort alla tvivel!

Jag hade mycket molvärk från ÄL+2, och ca en vecka innan BIM kände mig stundvis illamående, ökade flytningar, var jätte trött och de ömma brösten som brukar komma sim ett brev på posten en vecka innan mens dök aldrig upp... Och jag trodde inte på mina symptom, men så fel jag kunde ha! <3

Håller tummarna för er andra nu!!
  • Pco_1_2

såhär ser mitt test ut 6 dagar efter ovitrelle. Jag är ytterst tveksam till att det kan stämma eftersom vissa säger att sprutan sitter i upp till 10 dagar. Ska ta ett nytt test på lördagmorgon.

• ceebee

Jag trodde Otrivelle fixade ÄL inom 1 dag? I så fall kan det där ju vara positivt - eller? 

• ceebee
    Pco_1_2 skrev 2014-09-01 09:05:58 följande:

Ceebee: äsch, finns de som plussar en vecka efter BIM.

Tror du? Ja, hoppet är väl det sista som överger en...men det känns långt bort just nu. Å andra sidan har inte mensen kommit än, men jag kan ju ha haft ÄL på CD 19 istället för 18, och då är ju BIM imorgon. Det lär ju visa sig. Tack för pepp. :)
  • Gweny
    Pco_1_2 skrev 2014-08-31 23:41:09 följande:

Hur går det för er alla?

väntar också på BIM nu, men osäker vilket datum då jag har så långa cykler. all denna väntan hela tiden...suck
Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime