• FrenchPear

Pco och snart dags för pergotime

Jag har konstaterad pco sedan några månader tillbaka och har nu bestämt mig för att ta den hjälp som finns för att kunna bli gravid. Vi har haft oskyddat sex i 1 år och 4 månader utan resultat och mensen har jag heller inte sett till på sedan jag slutade med piller mars 2013.
    Har ingen ägglossning alls och ska nu få hjälp med pergotime.
    I mitten av augusti ska jag förhoppningsvis få detta utskrivet vid mitt gynbesök.

Är det någon mer än jag som ska börja med pergotime i augusti 2014? Skulle vilja ha någon att bolla detta med. Finns det kanske någon som är i samma sits som jag som inte ägglossar alls av er själva? Har ni blivit hjälpta av pergotime?

Kram

• Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime
  • Gweny
    uglygodcilla81 skrev 2014-08-15 21:26:40 följande:

Jag har pco och fick pergotime. Bingo på första försöket!! Läkaren säger att äggen är extra bra hos dem som har pco ;)

andra gången fick jag också, då lyckades vi på andra försöket (en kur varannan månad, vi lyckades alltså på andra ägglossningen). Tredje graviditeten lyckades vi också med hjälp av pergo, då var det tredje ägglosningen. Sen kickade mensen igång och kom då och då, så fjärde gången blev det en bebis ändå utan medicin :) så lycka till, hoppas det går lika bra för Er som för oss!

Vad härligt att läsa om din berättelse och hur bra det gick.

tog min 1a tablett precis, hoppas på samma framgång.
  • Jesssb
    lejonhjärtat skrev 2014-08-14 11:28:50 följande:
    Kapp är gravid i vecka 5. Bara hoppas att det är 1 och inte flera ;) hur går de för er andra?
    Stort grattis! Skrattande Nu känner jag mig hoppfull! Vilken dag plussade du på? Skrattande
  • lejonhjärtat
    Jesssb skrev 2014-08-16 17:38:05 följande:

Stort grattis!  Nu känner jag mig hoppfull! Vilken dag plussade du på? 

Bim-2 då är clearblues 97 % rätt de kändes ok.Ja helt sanslöst ätit pergo 2 gånger och blivit gravid båda. ????
  • Jesssb
    lejonhjärtat skrev 2014-08-17 06:57:27 följande:

Bim-2 då är clearblues 97 % rätt de kändes ok.Ja helt sanslöst ätit pergo 2 gånger och blivit gravid båda. ????

Ja det är verkligen bra jobbat! Vet du hur många dagar efter ÄL du plussade? Jag sitter och längtar tills jag närmar mig min BIM nu, men det är över en vecka kvar!
  • soni

Grattis hörni! Att höra om era lyckade försök ger mig hopp! Tog sista pergotabletten idag och ska på UL på onsdag. (Hoppas på mogna ägg).

• uglygodcilla81

Lycka till! Skulle set inte funka nu så finns det ju också möjlighet att få en starkare dos om jag minns rätt?

• Gweny
    lejonhjärtat skrev 2014-08-17 06:57:27 följande:

oj, vad härligt att lyckas så! hoppas på det också nu då.
  • lejonhjärtat
    Jesssb skrev 2014-08-17 08:48:47 följande:

Ja det är verkligen bra jobbat! Vet du hur många dagar efter ÄL du plussade? Jag sitter och längtar tills jag närmar mig min BIM nu, men det är över en vecka kvar!

Bim -2 så efter 12 dagar clearblues visar 97% rätt då så väntade tills de.
  • ceebee

Hoppar in här! Vi har försökt i 2,5 år, 1 år med hjälp. Har precis ätit min 4:e kur Pergotime och sitter nu och väntar på AL. Enligt vul i fredags så fanns en 16 mm äggblåsa på G så nu hoppas vi på ÄL idag eller imorgon. :) Grattis till er som redan plussat! Jag hoppas på samma tur!

• Jordgubb90

Hoppar in här jag med. Har försökt bli gravid i 14 månader. Fick konstaterad pco och har fått ägglossning 3 gånger med pergotime varav 1 gång blev jag gravid men fick missfall. Usch denna väntan! Har velat skaffa barn i 4 år men fick vänta på sambon som vågade börja försöka för 14 månader sen. Hoppas på att bli gavid innan jul, men vågar knappt hoppas! :P Hur går det för alla?

Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime