• FrenchPear

Pco och snart dags för pergotime

Jag har konstaterad pco sedan några månader tillbaka och har nu bestämt mig för att ta den hjälp som finns för att kunna bli gravid. Vi har haft oskyddat sex i 1 år och 4 månader utan resultat och mensen har jag heller inte sett till på sedan jag slutade med piller mars 2013.
    Har ingen ägglossning alls och ska nu få hjälp med pergotime.
    I mitten av augusti ska jag förhoppningsvis få detta utskrivet vid mitt gynbesök.

Är det någon mer än jag som ska börja med pergotime i augusti 2014? Skulle vilja ha någon att bolla detta med. Finns det kanske någon som är i samma sits som jag som inte ägglossar alls av er själva? Har ni blivit hjälpta av pergotime?

Kram

• Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime
  • Gweny
    FrenchPear skrev 2014-09-10 07:03:30 följande:

Hej på er!

Har inte skrivit på länge för livet har varit lite stressigt. Jag fick en kur provera för att blöda ut eftersom jag inte haft mens på 1,5 år. Direkt efter kuren fick jag göra en äggledarundersökning som såg bra ut. Inga stopp. Mannen fick order om att lämna in spermaprov vilket vi gjorde tre dagar senare (ej fått svar än). Jag fick ny provera samt pergotime utskrivet. Nu till det skumma.. Jag började ta provera i måndags. Tog EN tablett. Sen testade jag mig med gravtest tisdagkväll ( bara för säkerhets skull ) och fick ett positivt svar... Tror jag? Imorse testade jag mig igen och fick väldigt svagt plus.

Hur är detta möjligt?! Kan proverna visa falskt positivt? Någon som vet? Vad tror ni om svaren? Vill så gärna hoppas men vågar inte :/ Har ju inte ens börjat med pergo än.. Den till

höger är från igår den till vänster imorse.

inga tvivel på dem strecken, köp ett digitalt med för att dubbelkolla. så kul!
  • soni
    Gweny skrev 2014-09-09 14:58:16 följande:
    vad är HSSG undersökning för något?  Hur ofta kommer dem göra vul när man tar såna sprutor?

vet precis vad du menar med att vänta....suuck....väntan på saker hela tiden, så tröttsamt.
    HSSG är en ultraljudsundersökning där de sprutar in kontrast i äggledarna för att se så att det inte är stopp på vägen. 
    Jag har ännu inte fått någon tid.. *suck* det är ju landstinget som utför dessa undersökningar och där får man inte tid lika snabbs som privat. Gaaaaaahhh jag blir galen!
  • Gweny
    soni skrev 2014-09-15 11:31:53 följande:
    HSSG är en ultraljudsundersökning där de sprutar in kontrast i äggledarna för att se så att det inte är stopp på vägen. 
    Jag har ännu inte fått någon tid.. *suck* det är ju landstinget som utför dessa undersökningar och där får man inte tid lika snabbs som privat. Gaaaaaahhh jag blir galen!
    ah ok, jag har bara hört "spolning" som namn för det.  
    Ringde själv för att få tid för det idag, men då har dem tydligen bara vissa dagar för detta och den dagen dem hade, stämde inte in med min cykel, så jag skulle återkomma nästa månad. Jaha? om det inte stämmer då heller då? suuck... landstinget alltså.

Hade det varit min privata, så hade jag säkert fått tid som passade in, men hon vill avvakta med det lite.  

Börjar min 2a kur med pergotime nu på onsdag.
  • Vela81

Fick igår svar på provtagning av progesteron som jag tog i fredags på CD 22. Har tagit dubbelkur pergo denna månad och värdet låg på 41. Någon som har någon tanke om detta?

• Gweny
    Vela81 skrev 2014-10-01 08:12:26 följande:

Fick igår svar på provtagning av progesteron som jag tog i fredags på CD 22. Har tagit dubbelkur pergo denna månad och värdet låg på 41. Någon som har någon tanke om detta?

Ingen aning, fick ingen siffra, bara att det varit äl. Jag väntar själv nu på bim. Flera saker som tytt på äl, så hoppas nu.
  • Täss

Vet ni vilken cd ni hade ÄL?m jag ska gå efter den dagen jag fick mens så hade jag så sent som dag 24. Min cykel blev hela 37 dagar lång!

• Gweny
    Täss skrev 2014-10-01 18:33:27 följande:

Vet ni vilken cd ni hade ÄL?m jag ska gå efter den dagen jag fick mens så hade jag så sent som dag 24. Min cykel blev hela 37 dagar lång!

1a kuren var det på cd 17
    2a var det cd 15

pergotimen har fått att min cykel har kommit i normallängd, jätteskönt. Har innan haft cykler på från 35-50 dagar, varit jättesvårt att veta när äl varit då, speciellt då jag sällan fått äl med.
  • Täss
    Gweny skrev 2014-10-01 20:17:23 följande:

1a kuren var det på cd 17

2a var det cd 15

pergotimen har fått att min cykel har kommit i normallängd, jätteskönt. Har innan haft cykler på från 35-50 dagar, varit jättesvårt att veta när äl varit då, speciellt då jag sällan fått äl med.

Ja jag känner densamma. Har ingen som helst aning när ägglossning ägt rum egentligen utan kan bara gissa mig till det. Ska börja min andra enkelkur på fredag och visst hade det underlättat att man vetat när man har äl! Någon som privat det här med att kolla tempen för att kunna utläsa ägglossning?
  • eagle87

Hej, hoppar in här, jag är 27 år, har pcos har haft någorlunda regelbunden mens förutom de senaste 3 månaderna. Va på första besöket igår på fertiletsmottagning. Ska göra blodprov nu varje fredag i 4 veckor. Har återbesök om 8 v. Väger 74 till mina 166 cm. Måste gå ner till 69. Om Inte ja har fått en normal menscykel till 26 nov ska jag få prova pergotime. Ang tempa tycker jag de bra för att se om äl skett. Men de ju försent att ha sex när tempen redan höjts.

• Vela81

Plussade äntligen imorse! Dubbelkur pergo gjorde susen denna gång

Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime