• FrenchPear

Pco och snart dags för pergotime

Jag har konstaterad pco sedan några månader tillbaka och har nu bestämt mig för att ta den hjälp som finns för att kunna bli gravid. Vi har haft oskyddat sex i 1 år och 4 månader utan resultat och mensen har jag heller inte sett till på sedan jag slutade med piller mars 2013.
    Har ingen ägglossning alls och ska nu få hjälp med pergotime.
    I mitten av augusti ska jag förhoppningsvis få detta utskrivet vid mitt gynbesök.

Är det någon mer än jag som ska börja med pergotime i augusti 2014? Skulle vilja ha någon att bolla detta med. Finns det kanske någon som är i samma sits som jag som inte ägglossar alls av er själva? Har ni blivit hjälpta av pergotime?

Kram

• Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime
  • eagle87

Fattar inget har snart haft bruna flytningar med röda klumpar i en vecka. Fortf ingen temphöjning. På dag 39 idag? Borde ja gå till läkaren?

• pysslaren

Hej! Jag har också PCO och uteblivna ägglossningar. Har fått Pergotime utskrivet i enkeldos och dubbeldos men ultraljudet visade att tabletterna inte hade någon effekt. Tog ett blodprov på cykeldag 4 och hade "högt AMH" vilket tydligen visade att jag behöver minst trippelkur. Har nu fått Letrozol utskrivet som jag kommer börja med nästa vecka. Letrozol är tydligen mer effektiv. Läkaren sa att han kommer ge mig en remiss till ivf men att jag ändå ska prova Letrozol medan vi väntar på ivf.... Inga glada besked men jag har ändå hoppet uppe! Vi pco:are ska ju ha god kvalitet på äggen, om de nu bara ville släppa...

Gällande biverkningar på Pergotime så var de nästintill obefintliga för mig. Kände kanske lite ömmande bröst och nån molande värk lik mensvärk men tog en ipren och så gick det över :)

• Gweny
    pysslaren skrev 2014-10-30 10:33:00 följande:

Hej! Jag har också PCO och uteblivna ägglossningar. Har fått Pergotime utskrivet i enkeldos och dubbeldos men ultraljudet visade att tabletterna inte hade någon effekt. Tog ett blodprov på cykeldag 4 och hade "högt AMH" vilket tydligen visade att jag behöver minst trippelkur. Har nu fått Letrozol utskrivet som jag kommer börja med nästa vecka. Letrozol är tydligen mer effektiv. Läkaren sa att han kommer ge mig en remiss till ivf men att jag ändå ska prova Letrozol medan vi väntar på ivf.... Inga glada besked men jag har ändå hoppet uppe! Vi pco:are ska ju ha god kvalitet på äggen, om de nu bara ville släppa...

Gällande biverkningar på Pergotime så var de nästintill obefintliga för mig. Kände kanske lite ömmande bröst och nån molande värk lik mensvärk men tog en ipren och så gick det över :)

Hoppas du hinner plusa med det nu då! Bra dem ändå satte upp er i kö. Jag tänker också som du... vi med pco har ju bra ägg och lite högre chans att lyckas vid ivf.
  • MiaIa90

Hopppas Letrozolen hjälper dig här sr jag och gjorde ul i går hade bara ägg på 10millimeter och han såg ingen äl men han sa att du kan ju ha haft de tidigt eller senare man kan tydligen ha äl fram till dag 25 i cykeln. Men ja får se och vänta ut denna cykeln får vi se om de blir en enkel dos eller dubbel kur nästa cykel. Vet inte hur stora äggen ska vara för att släppa.

• Pco_1_2

Hej hela gänget :) är dåligt uppdaterad. Fick missfall i augusti så har varit lite depp.

Men nu är det nya tag! Väntar på mens och då ska jag ringa gyn för nytt VUL och förhoppningsvis börja om en kur med pergo och ovitrelle.

Någon som plussat än?!

• Gweny

Hur kan dagar mot BIM gå så sakta??! Nu är det bara vänta och hoppas.

• Gweny

Blev tyvärr inget på denna kuren heller.  sitter med menskärringen just nu och ska få tid för spolningen. Sen kommer läkaren skicka remiss för IVF.   Att det ska vara så förbannat svårt.

• MiaIa90

Hej på er jag +a i går är i vecka 6 om allt stämmer. 
    Så ja ajg vet inte vad som hände gyn sa att han inte såg några ägg. 

• Täss

Halloj! Ni som provat pergo, hur många kurer har ni tagit och inte blivit gravid innan ni fick övergå till annan behandling? Samt vad har ni fått för behandling då? :)

Ätit pergo 3 kurer - väntar på bim nu men mest troligt ingen graviditet. Har även börjat med akupunktur för att öka chanserna :)

• Gweny
    Täss skrev 2014-11-26 20:45:45 följande:

Halloj! Ni som provat pergo, hur många kurer har ni tagit och inte blivit gravid innan ni fick övergå till annan behandling? Samt vad har ni fått för behandling då? :)

Ätit pergo 3 kurer - väntar på bim nu men mest troligt ingen graviditet. Har även börjat med akupunktur för att öka chanserna :)

Jag har tagit 3 kurer, nu ska remiss till IVF skickas. Eftersom jag fått äl av enkelkurer, så blir det inte att jag får prova med dubbel eller trippelkurer antar jag. Hoppas vi kan lyckas själva innan det blir dags för ivf, vi har ändå gjort det en gång, men blev ma tyvärr.

men vissa får gå på många fler kurer innan något annat tas till. Sen är det en del som går över till hormonsprutor och försöker med det.
  • pysslaren
    Täss skrev 2014-11-26 20:45:45 följande:

Har tagit enkelkur pergo, gav ingen äl. Fick sen dubbelkur pergo, ingen äl. Fick gå över till Letrozol som inte heller gav äl vid enkelkur. Men sedan, med Letrozol i dubbelkur lyckades jag äntligen ägglossa!! Inte gravid än dock.. men ska göra om samma behandling igen i feb.
  • VeronikaMary

[quote=73603111][quote-nick]FrenchPear skrev 2014-07-12 01:09:05 följande:[/quote-nick]

Jag har konstaterad pco sedan några månader tillbaka och har nu bestämt mig för att ta den hjälp som finns för att kunna bli gravid. Vi har haft oskyddat sex i 1 år och 4 månader utan resultat och mensen har jag heller inte sett till på sedan jag slutade med piller mars 2013.

Har ingen ägglossning alls och ska nu få hjälp med pergotime.

I mitten av augusti ska jag förhoppningsvis få detta utskrivet vid mitt gynbesök.

Är det någon mer än jag som ska börja med pergotime i augusti 2014? Skulle vilja ha någon att bolla detta med. Finns det kanske någon som är i samma sits som jag som inte ägglossar alls av er själva? Har ni blivit hjälpta av pergotime?

Kram

Hej!

Jag är precis i samma situation men har tagit min första omgång med provers o pergotime,jag hade precis som dig ingen ägglossning men nu efter jag tog Pergo time så kom det i gång med en rejällt behöver inte visa dagar ens kolla med sticka för att det är så uppenbart.

Så det jag försöker säga att det kommer säkert i gång för dig med efter attan har börjar med Pergo time :)

Vill också gärna ha någon att bolla med då jag tycker detta är jobbigt att behöva gå igenom allt,men har varit öppen med detta eftersom att jag har fått många frågor om vi inte ska ha barn snart o tycker den är jobbigt med den ständiga frågan från folk,har till o med fått frågan från en Stamis på mitt gamla jobb som verkligen inte har med det o göra.

Kram

Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime