• FrenchPear

Pco och snart dags för pergotime

Jag har konstaterad pco sedan några månader tillbaka och har nu bestämt mig för att ta den hjälp som finns för att kunna bli gravid. Vi har haft oskyddat sex i 1 år och 4 månader utan resultat och mensen har jag heller inte sett till på sedan jag slutade med piller mars 2013.
    Har ingen ägglossning alls och ska nu få hjälp med pergotime.
    I mitten av augusti ska jag förhoppningsvis få detta utskrivet vid mitt gynbesök.

Är det någon mer än jag som ska börja med pergotime i augusti 2014? Skulle vilja ha någon att bolla detta med. Finns det kanske någon som är i samma sits som jag som inte ägglossar alls av er själva? Har ni blivit hjälpta av pergotime?

Kram

• Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime
  • Gweny
    Jordgubb90 skrev 2014-08-18 12:53:00 följande:

Hoppar in här jag med. Har försökt bli gravid i 14 månader. Fick konstaterad pco och har fått ägglossning 3 gånger med pergotime varav 1 gång blev jag gravid men fick missfall. Usch denna väntan! Har velat skaffa barn i 4 år men fick vänta på sambon som vågade börja försöka för 14 månader sen. Hoppas på att bli gavid innan jul, men vågar knappt hoppas! :P Hur går det för alla?

Vi har väldigt likt med hur länge försökt, pco och tyvärr mf. Enda är att jag går på min första kur just nu. Hoppas verkligen vi alla lyckas bli gravida innan jul!

Välkomna in i tråden jordgubb och ceebee!
  • soni

Då var jag varit på ultraljud... Inte ett enda ägg som ens hade en antydan till att börja mogna.. Såg oförändrat ut. :( så deppigt! Nu ska jag iväg på måndag på nytt ul för att se att inget mirakel har skett och äggen börjat mogna. Sen blir det dubbel dos pergotime! Tyvärr har jag svaga förväntningar. Jag är så trött på att ingenting biter på mig.

• rhoddan
    soni skrev 2014-08-20 18:12:11 följande:

Då var jag varit på ultraljud... Inte ett enda ägg som ens hade en antydan till att börja mogna.. Såg oförändrat ut. :( så deppigt! Nu ska jag iväg på måndag på nytt ul för att se att inget mirakel har skett och äggen börjat mogna. Sen blir det dubbel dos pergotime! Tyvärr har jag svaga förväntningar. Jag är så trött på att ingenting biter på mig.

Förstår dig det är tråkigt! Var samma sak för mig. Men dubbeldos tog mycket bra! Så håll hoppet uppe :)
  • Hormonhäxan

Hoppar gärna in i denna tråd, pco och första kuren pergotime påbörjad idag.

Så roligt att läsa att det gått bra för så många! Håller tummarna att jag ska ha samma flyt, men vågar inte hoppas.

Fick heller aldrig någon mens efter p-piller så fick sätta igång den med provera, någon mer som gjort det och sen gått direkt på pergotime på dag 5?

• Gweny

soni>> suck, vad trist! Min gynekolog sa att man ofta får ta till dubbelkur, så verkar inte vara så ovanligt. Men varje misslyckande är ju verkligen deppigt. Men chansen finns ju ändå till ditt nästa ul. 

välkommen hormonhäxan!

Idag ringde min gynekolog från landstinget, han kollade igenom alla mina värden osv men började med en gång prata om Göteborg(IVF) men att dem först måste kolla mina äggstockar. Så vid nästa mens(hoppas dock att det ska ta sig nu) så kommer jag få komma in och göra spolning.  Lite nervöst, många verkar tycka det gör väldigt ont. Men då har vi iallafall en plan om nu den fördömda mensen skulle komma och det inte tagit sig.  Men han sa ingenting om pergotime, men verkar vilja göra spolningen först och främst.

Min privata tyckte ju att vi kan prova pergotime först och sen om det verkar behövas, göra spolning. Tänk så olika dem resonerar.  Men bägge verkar iallafall inriktade att skicka oss till Gbg, ifall inget hjälper.

• Gweny

glömde... tog min sista tablett av enkelkuren igår, och fortfarande inga biverkningar. jätteskönt, nu får vi hoppas på det bästa.

• soni
    Hormonhäxan skrev 2014-08-20 22:10:48 följande:

Hoppar gärna in i denna tråd, pco och första kuren pergotime påbörjad idag.

Så roligt att läsa att det gått bra för så många! Håller tummarna att jag ska ha samma flyt, men vågar inte hoppas.

Fick heller aldrig någon mens efter p-piller så fick sätta igång den med provera, någon mer som gjort det och sen gått direkt på pergotime på dag 5?

Jag började med provera och planen var Pergotime direkt efter på blödningsdag 5.

Hoppas på att det funkar för dig! :)

/S
Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime