• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • Annastanna

Vad är det för något?

Stokke skrev 2014-07-15 17:15:51 följande:

Någon hat inne som har en CB monitor?

Rekommenderar ni den?

• Stokke

Jag är inte helt säker, men den ska var väldigt säker på att pricka in äl.
    Finns på Apoteket för ca 1500kr.

• Sserena86
    KristinaJ skrev 2014-07-15 08:40:29 följande:

Ja, bästa hänget verkligen. Så glad att alla hittat hit. Bim + 2 idag. Ingen mens, och mensvärken jag hade i söndags har försvunnit. Inte känt några symptom innan men inatt vaknade jag av att jag var kissnödig. Kan vara en slump men händer aldrig. Och idag är mina bröst så himla ömma och liksom.. spända. Kan psyket spela såna spratt eller är jag gravid? Tusen tankar just nu.

Hur har det gått för dig? Har du vågat testa igen? Håller tummarna för dig!
  • Malin82a

Jag har en cl monitor. Har kört med den kanske 4 månader. Jag hade stora förhoppningar på den eftersom många säger att dom blivit gravida tack vare den. Jag är ganska glömsk och snurrig. Missar man en sticka då måste man använda massa stickor och då blir det dyrt och den blir förvirrad månaden efter och frågar efter dubbelt så många stickor igen. Men jag rekommenderar nog den iaf. Jag trodde jag hade koll på min ägglossning, men icke. Om man ska tro monitorn. Har pausat den nu några månader. Blir jobbigt att varje morgon kissa på stickor och hålla på tycker jag. Men är nog ändå nöjd med den. Hoppas ni förstår hur jag menar annars är det bara att fråga ????

• Hoppas123

Jag håller också på att få min mens. Har värsta mensvärk nu så den kommer väl vilken minut som helst. Fundera på att börja använda ÄL-stickor. Aldrig använt innan men hur många stickor tror ni det behövs till första provperioden och när borde jag börja testa för ÄL? Hur gjorde ni som testat med ÄL- stickor innan?

• Sserena86
    Hoppas123 skrev 2014-07-16 11:15:16 följande:

Jag håller också på att få min mens. Har värsta mensvärk nu så den kommer väl vilken minut som helst. Fundera på att börja använda ÄL-stickor. Aldrig använt innan men hur många stickor tror ni det behövs till första provperioden och när borde jag börja testa för ÄL? Hur gjorde ni som testat med ÄL- stickor innan?

Jag använde äl-stickor för första gången denna månaden.. Det stod i instruktionerna att man skulle börja testa på femte dagen efter att mensen startade men då hade jag fortfarande mens så då ville jag inte börja kissa på stickor o hålla på.. Jag började testa på dag 12 eftersom jag trodde att jag skulle ha äl typ dag 14 och jag ville försöka använda så få stickor som möjligt (snåljåp) men jag hade inte äl förrän dag 18 så det gick åt en hel del stickor iallafall ????. Jag använde clearblues digitala test, inte den med dubbel hormonindikator utan den vanliga, lite dyrare än andra tester men då slipper man hålla på att analysera svaret.
  • Lavelii

Hallo tjejer!

Kände bara för att skriva lite. Snart flyger man iväg till varmare breddgrader (varmt här också just nu dock!). Självklart lär denna omställning säkert påverka mensen som är beräknad nu till helgen. Och den påverkan, kommer kanske få mig att hoppas hoppas hoppas! MEN just nu känner jag mig så "normal" det går att göra. Skulle inte ens kunna låtsas känna mig skengravid om jag så hade velat. De andra 2 månaderna har jag ju "känt" allt möjligt. Molvärk, "nidis" (som inte var det utan var en väldigt tidig mens men inbilla mig kunde jag ändå), ömma bröst etc. Nu 3 dagar innan mens känner jag inget alls. Inte ens ömma bröst, vilket jag brukar innan mens. Så ja...

Får ta tag i det igen i september för augustis ÄL kan bli svår att pricka eftersom vi kommer vara på resande fot de dagarna.

Lär kika in här då och då. Hoppas att få se ett plus här snart (för oss alla!)

Trevlig fortsatt sommar

• Fjällsippa

Jag måste bara säga: så skönt att ha er tjejer! Jag har egentligen inget att säga/fråga om idag, utan ville bara titta in. Jag hoppas verkligen vi alla får plus snart! När har ni BIM? Min äl borde vara nästa vecka och BIM 6/8.

En sak som jag fascineras av är hur tvådelat den här processen är. Jag har känt de senaste månaderna att livet kretsar kring datum och liksom i tvåveckors perioder på ett sätt nu. Nu är det rätt bra, vi förbereder oss för äl, ligger när vi vill och det är liksom lite extra speciellt för vi ska "göra barn". Sen under ca 2 v väntan på icke- mensen så börjar man känna efter och vänta och vänta. De sista dagarna innan den j*a mensen kommer är ju sååå dryga. Sen när mensen har kommit så är det som luften går ur en och det är bara att vänta på äl igen... Det här med att göra barn är väldans frustrerande tycker jag. Men också helt fantastiskt och roligt!

Kram på er!

• Sserena86
    Fjällsippa skrev 2014-07-16 19:34:12 följande:

Jag måste bara säga: så skönt att ha er tjejer! Jag har egentligen inget att säga/fråga om idag, utan ville bara titta in. Jag hoppas verkligen vi alla får plus snart! När har ni BIM? Min äl borde vara nästa vecka och BIM 6/8.

En sak som jag fascineras av är hur tvådelat den här processen är. Jag har känt de senaste månaderna att livet kretsar kring datum och liksom i tvåveckors perioder på ett sätt nu. Nu är det rätt bra, vi förbereder oss för äl, ligger när vi vill och det är liksom lite extra speciellt för vi ska "göra barn". Sen under ca 2 v väntan på icke- mensen så börjar man känna efter och vänta och vänta. De sista dagarna innan den j*a mensen kommer är ju sååå dryga. Sen när mensen har kommit så är det som luften går ur en och det är bara att vänta på äl igen... Det här med att göra barn är väldans frustrerande tycker jag. Men också helt fantastiskt och roligt!

Kram på er!

Åh vilken sjukt bra beskrivning av hela försöka-få-barn-karusellen! Innan vi började försöka, när jag bara var inne på familjeliv lite sporadiskt ibland så kunde jag inte förstå hur folk kunde lägga så mycket tid på att försöka hitta tecken på graviditeter och tolka olika test.. Och nu är jag precis likadan! Dagen innan BIM denna månaden kändes ungefär som den 24:e december kändes för 20 år sedan ;) typ världens längsta dag innan tomten kom.. Jag tror att jag kommer att ha ÄL runt månadsskiftet och sen BIM typ runt den 12:e.. Hur länge har ni försökt baka bebis?
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU