Fjällsippa skrev 2014-07-16 19:34:12 följande:
Jag måste bara säga: så skönt att ha er tjejer! Jag har egentligen inget att säga/fråga om idag, utan ville bara titta in. Jag hoppas verkligen vi alla får plus snart! När har ni BIM? Min äl borde vara nästa vecka och BIM 6/8.
En sak som jag fascineras av är hur tvådelat den här processen är. Jag har känt de senaste månaderna att livet kretsar kring datum och liksom i tvåveckors perioder på ett sätt nu. Nu är det rätt bra, vi förbereder oss för äl, ligger när vi vill och det är liksom lite extra speciellt för vi ska "göra barn". Sen under ca 2 v väntan på icke- mensen så börjar man känna efter och vänta och vänta. De sista dagarna innan den j*a mensen kommer är ju sååå dryga. Sen när mensen har kommit så är det som luften går ur en och det är bara att vänta på äl igen... Det här med att göra barn är väldans frustrerande tycker jag. Men också helt fantastiskt och roligt!
Kram på er!
Åh vilken sjukt bra beskrivning av hela försöka-få-barn-karusellen! Innan vi började försöka, när jag bara var inne på familjeliv lite sporadiskt ibland så kunde jag inte förstå hur folk kunde lägga så mycket tid på att försöka hitta tecken på graviditeter och tolka olika test.. Och nu är jag precis likadan! Dagen innan BIM denna månaden kändes ungefär som den 24:e december kändes för 20 år sedan ;) typ världens längsta dag innan tomten kom.. Jag tror att jag kommer att ha ÄL runt månadsskiftet och sen BIM typ runt den 12:e.. Hur länge har ni försökt baka bebis?