Lillajag86 skrev 2014-07-12 19:44:37 följande:
Får man fråga om varför du var hos gyn? Var det för att kroppen kändes i obalans som du skrivit tidigare? Jag slutade med p-piller i maj och har inte fått igång min mens. Funderar på om jag ska kontakta gyn. men vet inte hur länge jag ska vänta. Börjar bli lite orolig eftersom jag hade oregelbunden mens innan jag började med p-piller också.
Hej!
Jag sökte Gyn eftersom jag hade blött väldigt mkt en månad (juni). Och mensen kom tidigare än vad den brukar. Har alltid haft regelbunden mens innan p piller och jag gick bara på p piller typ 10 månader.
När jag ringde 1177 så tyckte de att jag borde kontakta gyn så att man kunde kolla eftersom jag var uppe i 8e dagens blödning då. Jag misstänkte ju att det berodde på p piller och att kroppen inte kommit i balans men ville lite ha det bekräftat typ. Och på 1177 tyckte de också att det kunde vara bra "eftersom ni nu också försöker skaffa barn". Sagt och gjort. Gynbesök blev det. Gjorde ett UL som var ok och tidigare cellprov ok. Så ja, bara att fortsätta försöka. Beräknad mens (eller ICKE mens helst) till nästa helg. Tror att den kommer komma. Kanske någon dag sen dock. Har iaf inte några större förhoppningar att det har tagit sig.
Har du inte alls haft mens sen maj eller hur är det? Den kan ju vara oregelbunden ett tag. Enligt gyn så är det dock "normalt" med en cykel på 21- något som jag inte kommer ihåg men mer än 30 iaf. 32 kanske. Så allt inom det är ok och trots regelbunden mens så kan det en månad vara så att cykeln är kortare.
Tycker att du alltid kan ringa och kolla vad de säger. Troligtvis att man får ha tålamod. Hade det inte varit för min långa blödning hade de troligtvis sagt så till mig med. Jag slutade med p piller i april. Så inte så långt innan dig.
Hoppas mensen kommer igång snart för dig!!