• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • Team2
    Ellonbellon skrev 2014-07-22 09:11:57 följande:

Får man hoppa in här om man är 28 eller är det för folk över 30? :)

Vi slutade med p-piller för ett år sedan, men fortfarande inget +. Provade med ÄL-stickor denna månad, men trodde jag skulle ha veckan efter jag provade första stickan, som gav utslag. Var dock osäker på om det verkligen var det eller inte. Hur som helst så hade vi sex dagarna efter. Provade igen ÄL-stickor veckan efter, som inte visade något. Har haft grav. symptom (tror jag) i snart två veckor... räknar med att kunna se om jag är gravid på fredag. Hoppas så innerligt att jag är det!

Men vet inte om jag orkar bli besviken igen alltså. :/

Igår kväll hade jag mestvärk i ryggen och ner i benen, men ingen mens än. Idag känns det återigen i magen, inte mensvärk dock. Vet inte vad jag ska tro längre. Så  jobbigt om det bara är inbillning :(

Hej hej, jag är snart 29 och vi har också försökt i ett år nu.. Men inga goda nyheter än så länge. Har bim nu i dagarna, typ i helgen, och förväntar mig ingenting.. Det är som du skriver jobbigt att bli besviken gång på gång.. Men ger upp, nä det får vi inte göra!
  • Ellonbellon

Hej

Team2 skrev 2014-07-22 22:55:52 följande:

Hej hej, jag är snart 29 och vi har också försökt i ett år nu.. Men inga goda nyheter än så länge. Har bim nu i dagarna, typ i helgen, och förväntar mig ingenting.. Det är som du skriver jobbigt att bli besviken gång på gång.. Men ger upp, nä det får vi inte göra!

Håller tummarna för dig! Jag trodde det var kört igår då jag fick lite mörk flytning, trodde mensen var kommen men just nu ser det bra ut... Om det var nidblödning kom den dock så himla sent, 11 dagar! Kanske var något annat. :-S
  • joss82

Fick just ännu ett gravidbesked från en vän. Höll modet uppe så länge vi pratade, men nu känner jag mig bara jätteledsen. Och missunnsam. När hon kvittrar glatt att "det gick på första försöket" blir jag bara ledsen. Fan. Jag vill ju också!

• Fr1da
    joss82 skrev 2014-07-23 10:10:25 följande:

Fick just ännu ett gravidbesked från en vän. Höll modet uppe så länge vi pratade, men nu känner jag mig bara jätteledsen. Och missunnsam. När hon kvittrar glatt att "det gick på första försöket" blir jag bara ledsen. Fan. Jag vill ju också!

Förstår dig precis Joss82! De flesta av mina närmsta vänner har barn och även om jag är jätteglad för deras skull kan jag ju inte låta bli att bli besviken och smått avundsjuk varje gång någon berättar att dom väntar smått. Och sen får jag dåligt samvete för att jag får de känslorna. Det blir som en enda ond cirkel. Men samtidigt är jag noga med att försöka tänka positivt och inte stressa upp mig för mycket. Har bara försök i fyra månader än så länge.

Styrkekram!
  • joss82
    Fr1da skrev 2014-07-23 12:11:21 följande:
    Förstår dig precis Joss82! De flesta av mina närmsta vänner har barn och även om jag är jätteglad för deras skull kan jag ju inte låta bli att bli besviken och smått avundsjuk varje gång någon berättar att dom väntar smått. Och sen får jag dåligt samvete för att jag får de känslorna. Det blir som en enda ond cirkel. Men samtidigt är jag noga med att försöka tänka positivt och inte stressa upp mig för mycket. Har bara försök i fyra månader än så länge.

Styrkekram!
    Tack, skönt att jag inte är ensam. Vår tid kommer! Vi har också bara hunnit med fyra försök hittills.
  • Lavelii

Hej gänget.

Även denna mens verkar skum. Fick ju lite bruna flytningar i måndags. Sedan dess har jag använt tampong. Och de är blod på dom (ursäkta detaljer) men inte alls mkt. Inga kraftiga blödningar som jag brukar ha vid mens. Inte heller någon värk alls. Vet att jag inte är gravid. Men jag hoppas så mkt. Och magen är konstant spänd. Det är dock också det ända "tecken" om det skulle vara något.

Konstant varm förvisso men så är jag också i 35 graders värme hela tiden. Så det är

Väl inte konstigt då!

Kommer missa ÄL denna månad. Så det är september som gäller. Makens födelsedagsmånad. Hade varit trevligt med en fin födelsedagspresent ju

• Sserena86

Åh, har precis kommit hem från en tjejmiddag och kände att jag behövde skriva av mig lite... En av mina bästa kompisar berättade att hon är gravid! Jag viste inte ens att hon försökte! Och självklart så är jag superglad för hennes skull... Och lite glad för min egen skull också för om vi lyckas bli gravida så hade det varit superkul att ha någon så nära att vara mammaledig ihop med.. Men samtidigt så blir jag så galet avundsjuk! Jag vill också!! Jag hatar att vänta och kontrollfreaket i mig hatar att inte veta exakt när jag kommer att bli gravid... Tänk om det tar flera år? Tänk om vi inte kan bli gravida? Såg en dokumentär på TV4 igår om IVF och blev helt övertygad om att vi kanske inte kan få barn och att vi kommer at behöva IVFa oss.. Hjärnspöken deluxe. Tror jag har fått värmeslag eller nått..

• joss82
    Sserena86 skrev 2014-07-23 20:57:37 följande:

Åh, har precis kommit hem från en tjejmiddag och kände att jag behövde skriva av mig lite... En av mina bästa kompisar berättade att hon är gravid! Jag viste inte ens att hon försökte! Och självklart så är jag superglad för hennes skull... Och lite glad för min egen skull också för om vi lyckas bli gravida så hade det varit superkul att ha någon så nära att vara mammaledig ihop med.. Men samtidigt så blir jag så galet avundsjuk! Jag vill också!! Jag hatar att vänta och kontrollfreaket i mig hatar att inte veta exakt när jag kommer att bli gravid... Tänk om det tar flera år? Tänk om vi inte kan bli gravida? Såg en dokumentär på TV4 igår om IVF och blev helt övertygad om att vi kanske inte kan få barn och att vi kommer at behöva IVFa oss.. Hjärnspöken deluxe. Tror jag har fått värmeslag eller nått..

Samma som jag var med om idag alltså. Inte kul! Eller kul om man skulle bli gravid snart såklart men jag är också livrädd att jag inte ska bli det!
  • BowserSchnauzer

Inväntar mensen i helgen eller senast på tisdag (beroende på app eller egen beräkning). Känner mig inte alls gravid, usch helt uppgiven idag! Till råga på allt så ska jag träffa min vän som är i 7:e månaden i helgen, glad för hennes skull ja (som i inläggen ovan) men det gör ändå ont inuti. Dem lyckades på första försöket och här sitter jag 7 månader senare och väntar på mens. Vet att vi inte försökt så himla länge men det gör ont ändå. Vet inte riktigt vart man ska ta vägen med alla känslorna.

• joss82
    BowserSchnauzer skrev 2014-07-24 00:15:03 följande:

Inväntar mensen i helgen eller senast på tisdag (beroende på app eller egen beräkning). Känner mig inte alls gravid, usch helt uppgiven idag! Till råga på allt så ska jag träffa min vän som är i 7:e månaden i helgen, glad för hennes skull ja (som i inläggen ovan) men det gör ändå ont inuti. Dem lyckades på första försöket och här sitter jag 7 månader senare och väntar på mens. Vet att vi inte försökt så himla länge men det gör ont ändå. Vet inte riktigt vart man ska ta vägen med alla känslorna.

Nej, det är verkligen svårt. Just nu har jag dock lite distans. Har besök av ett par som är inne på typ femte IVF-försöket, så jag är mest glad att vi faktiskt inte alls är där utan "bara" på femte "vanliga" försöket...
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU