• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • Annastanna
    Lavelii skrev 2014-07-16 17:14:59 följande:

Hallo tjejer!

Kände bara för att skriva lite. Snart flyger man iväg till varmare breddgrader (varmt här också just nu dock!). Självklart lär denna omställning säkert påverka mensen som är beräknad nu till helgen. Och den påverkan, kommer kanske få mig att hoppas hoppas hoppas! MEN just nu känner jag mig så "normal" det går att göra. Skulle inte ens kunna låtsas känna mig skengravid om jag så hade velat. De andra 2 månaderna har jag ju "känt" allt möjligt. Molvärk, "nidis" (som inte var det utan var en väldigt tidig mens men inbilla mig kunde jag ändå), ömma bröst etc. Nu 3 dagar innan mens känner jag inget alls. Inte ens ömma bröst, vilket jag brukar innan mens. Så ja...

Får ta tag i det igen i september för augustis ÄL kan bli svår att pricka eftersom vi kommer vara på resande fot de dagarna.

Lär kika in här då och då. Hoppas att få se ett plus här snart (för oss alla!)

Trevlig fortsatt sommar

Ha en riktigt skön semester! Att komma bort och slappna av kan vara precis det som får plusset att dyka upp :)
  • joss82
    Fjällsippa skrev 2014-07-16 19:34:12 följande:

Jag måste bara säga: så skönt att ha er tjejer! Jag har egentligen inget att säga/fråga om idag, utan ville bara titta in. Jag hoppas verkligen vi alla får plus snart! När har ni BIM? Min äl borde vara nästa vecka och BIM 6/8.

En sak som jag fascineras av är hur tvådelat den här processen är. Jag har känt de senaste månaderna att livet kretsar kring datum och liksom i tvåveckors perioder på ett sätt nu. Nu är det rätt bra, vi förbereder oss för äl, ligger när vi vill och det är liksom lite extra speciellt för vi ska "göra barn". Sen under ca 2 v väntan på icke- mensen så börjar man känna efter och vänta och vänta. De sista dagarna innan den j*a mensen kommer är ju sååå dryga. Sen när mensen har kommit så är det som luften går ur en och det är bara att vänta på äl igen... Det här med att göra barn är väldans frustrerande tycker jag. Men också helt fantastiskt och roligt!

Kram på er!

Tredje försöket på det här inlägget nu, missar hela tiden att skriva signatur! Varför är det så i den här gruppen?

Håller med helt, precis så är det. Upplever dock redan, efter fyra missade försök, att den där julaftons-känslan börjar ersättas av en mer hopplös väntan på mens...

Gillar den här gruppen! Kommer troligtvis missa ÄL den här gången och har lång cykel så nästa BIM blir nog inte förrän framåt mitten av september =(.
  • Malin82a
    Stokke skrev 2014-07-16 10:23:59 följande:

Vilken dag i månaden börjar du?

Vad det en fråga till mig? :)
  • Fjällsippa
    Sserena86 skrev 2014-07-16 20:00:04 följande:

Åh vilken sjukt bra beskrivning av hela försöka-få-barn-karusellen! Innan vi började försöka, när jag bara var inne på familjeliv lite sporadiskt ibland så kunde jag inte förstå hur folk kunde lägga så mycket tid på att försöka hitta tecken på graviditeter och tolka olika test.. Och nu är jag precis likadan! Dagen innan BIM denna månaden kändes ungefär som den 24:e december kändes för 20 år sedan ;) typ världens längsta dag innan tomten kom.. Jag tror att jag kommer att ha ÄL runt månadsskiftet och sen BIM typ runt den 12:e.. Hur länge har ni försökt baka bebis?

Det är fjärde månaden för oss nu, så absolut inte särskilt länge, jag vet...
  • Malin82a

Stokke - Samma dag som mensen startar sätter man igång den. Sen börjar den fråga efter stickor efter 6 eller 7 dagar, kommer inte riktig ihåg exakt. Den vill oftast ha 10 stickor om jag inte klantar till det och missar nån dag, då vill den ha 20 st.

Fick min mens i dag som beräknat... Nu är det semester och då ska vi inte missa en enda dag under ägglossningstiden. Läste nån stans om nån forskning att ju oftare en kille har utlösning destå piggare spermier. Ska se om det stämmer ;).

• Stokke

Jag fick tyvärr min mens idag också :(
    Så idag ska jag köpa en CB monitor.
    Börja använda den redan idag.

• Sserena86
    Fjällsippa skrev 2014-07-17 22:40:09 följande:

Det är fjärde månaden för oss nu, så absolut inte särskilt länge, jag vet...

Lika många försök som oss då typ :) vet att det inte är speciellt mycket med fyra försök.. Men ändå, det är ju ändå en tredjedels år som man har gått och väntat och väntat och hoppats. Jag är så himla otålig jämt så jag trodde stenhårt på att vi skulle bli gravida på första försöket :D
  • Team2
    Sserena86 skrev 2014-07-18 07:01:49 följande:

Lika många försök som oss då typ :) vet att det inte är speciellt mycket med fyra försök.. Men ändå, det är ju ändå en tredjedels år som man har gått och väntat och väntat och hoppats. Jag är så himla otålig jämt så jag trodde stenhårt på att vi skulle bli gravida på första försöket :D

Hej hej

Har inte varit inne här på ett tag nu, men vad jag förstår har det inte blivit några plus än... Och inte här heller... Jag var precis som du Serena86 och trodde att vi klart skulle klara det på första försöket! Hur svårt kan det vara att göra en bebis liksom, tänkte jag... Den naturligaste saken i världen ju! Men nä... Nu såhär ett år senare känns det rätt hopplöst. Kommer vi någonsin att klara det känns det istället nu...? Jag tror jag hade äl under förra helgen och mens om en dryg vecka kanske. Går bara och väntar nu men förbereder mig på mens så att jag inte ska bli alldeles förstörd när den väl dyker upp! Kram till er och kämpa på!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU