• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • Solros
    emzerus skrev 2016-02-04 20:04:39 följande:

Åh va roligt att ni äntligen är igång med ivf! Va spännande! Håller tummarna stenhårt för er <3

När är test dag?

Jag är på äl+5 idag så väntar otåligt på att få reda på hur det lyckats eller ej :)

Nästa söndag! Känns verkligen som en evighet! Men har bestämt mig för att inte fusktesta utan ta det i lugn och ro på söndag. Om inte mensen kommer innan dess vill säga..

Håller tummarna att ni lyckad denna gång!
  • mikamon

Det går bra här tror jag :) Jag är i vecka 11 (10+3) nu.

Jag hade rosa flytningar till och från ända sen plusset, och var sjukt orolig för begynnande missfall. Gjorde ett privat ul i i v.9(8) och fick se ett litet hjärta slå :)

Däremot så har jag knappt känt av graviditeten. Känner mig inte "gravid" förutom en brutal trötthet och hunger. Har bara mått lite illa om jag ätit dåligt. Brösten har knappt växt eller ömmat. Magen har molat och värkt lite.

Så... Även om jag såg lilla bönan leva för ett par veckor sedan, så är jag så sjukt rolig för att få MA (missed abortion), just för att jag knappt har några symtom.Lärt mig att man inte behöver ha några symtom som gravid, men man skulle "vilja" må liiiite illa ändå :p

Ska på inskrivning nästa vecka så jag kommer ta upp min oro då. Skulle vilja få ett ul till innan rul bara för att se att bönan fortfarande lever.

• Solros
    LaFontaine skrev 2016-02-04 22:33:50 följande:

Vi kom aldrig iväg till Dr Nie. Jag är gravid!

Grattis!!
  • LaFontaine
    Solros skrev 2016-02-04 22:45:21 följande:
    Grattis!!
    Tack! Jag är lite omtumlad tror jag. Och glad. Imorgon måste jag ringa min reumatolog, för jag äter ju en del mediciner som inte alltid är helt optimala.
  • LaFontaine
    Solros skrev 2016-02-04 22:45:21 följande:
    Grattis!!
    Tack! Jag är lite omtumlad tror jag. Och glad. Imorgon måste jag ringa min reumatolog, för jag äter ju en del mediciner som inte alltid är helt optimala.
  • Sserena86

Är det någon som är kvar här fortfarande? Hur går det för er? Jag är redan gravid med nummer två.. det tog så lång tid för oss att bli gravida med ettan att vi struntade i att skydda oss efter att han kom, och vips så var jag gravid med tvåan. Denna gången hade jag vist väldigt lätt för att bli gravid, till skillnad från första gången...

• emzerus

Jag är tyvärr kvar fortfarande :( 

Blev gravid i augusti o skulle egentligen varit i v 11 nu men fick konstaterat i tisdags att fostret dött i v 9 :( Då hade vi ändå få se hjärtat slå 2 ggr på vul men ändå var inte oddsen på vår sida :( Ska in på skrapning imorgon! detta är vårt 7e missfall sen vi påbörjade denna resa för drygt 2 år sedan :( 

Grattis till er graviditet! Hoppas att du mår bra <3

• Sserena86
    emzerus skrev 2016-10-13 12:16:41 följande:

Jag är tyvärr kvar fortfarande :( 

Blev gravid i augusti o skulle egentligen varit i v 11 nu men fick konstaterat i tisdags att fostret dött i v 9 :( Då hade vi ändå få se hjärtat slå 2 ggr på vul men ändå var inte oddsen på vår sida :( Ska in på skrapning imorgon! detta är vårt 7e missfall sen vi påbörjade denna resa för drygt 2 år sedan :( 

Grattis till er graviditet! Hoppas att du mår bra <3

Men åh fy vad tråkigt! Hoppas att skrapningen gick så bra det kan gå :/ har ni fått gå någon utredning för att få reda på varför det blir så mycket missfall?
  • emzerus
    Sserena86 skrev 2016-10-14 20:34:18 följande:

Men åh fy vad tråkigt! Hoppas att skrapningen gick så bra det kan gå :/ har ni fått gå någon utredning för att få reda på varför det blir så mycket missfall?

Tack! Det gick bra idag... känns "skönt" ändå att ha det gjort så vi kan försöka gå vidare.

Vi har gjort utredning o inget är fel :( är väl egentligen bra men skulle ibland önska att man fick en anledning som gick att fixa.

Har fått progesteron o trombyl utskrivet men det Gick iaf inte. Vi har bara otur säger läkarna!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU