• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • Solros
    emzerus skrev 2015-08-09 14:28:50 följande:

Är i v 4+5 och idag blöder jag, klarrött blod med strimmor/klumpar i... Gråter av förtvivlan o oro!!! Är detta alltså vårt 3e missfall som är på gång? Jag orkar inte mer :(

har ringt 1177 men hon gav mig inge hjälp alls utan sa att jag får avvakta några veckor o se om det är missfall eller inte :(

Har ju tid för VUL den 28 aug men så länge klarar jag inet av att vänta! Ska ringa imorgon o hoppas att få tid senare i veckan åtminstone- frågan är ju vad som går att se så tidigt OM det ens finns något kvar att se?!

Nej!! Måste vara jättehemskt! Skickar en styrkekram. Hoppas du får hjälp och se vad det är och beror på!

Styrkekram
  • mikamon
    emzerus skrev 2015-08-10 19:10:10 följande:

Jag blöder fortfarande och tog digitalt gravtest som fortfarande visar Gravid 1-2 och det stämmer ju inte för fem öre så graviditeten har avstannat. Får se om jag blöder ut allt själv eller om jag behöver in o skrapas :( Fy fan va orättvist allt känns just nu!! :(

Jag ringde till kvinnokliniken idag men hon jag fick prata med var inte särskilt förstående alls :( Hon sa att jag skulle avvakta o se vad som hände att det kunde vara ett missfall eller att det var en normal blödning. Jag skulle se om blödningen avtog o symtomen kvarstod så skulle jag komma på VUL som vi redan ahde bokat in den 28 aug...

Får se om jag får negativt gravtest i slutet av veckan sen ringer jag igen o bokar in tid för utredning :(

Tack för omtanken!

Hur går det för dig?

Fy vad tråkigt att läsa! :( Jag beklagar! <3
  • emzerus
    Solros skrev 2015-08-11 10:32:57 följande:
    Nej!! Måste vara jättehemskt! Skickar en styrkekram. Hoppas du får hjälp och se vad det är och beror på!

Styrkekram
    Tack Hjärta
    mikamon skrev 2015-08-11 14:53:31 följande:
    Fy vad tråkigt att läsa! :( Jag beklagar! <3
    Tack Hjärta
    Manda84 skrev 2015-08-09 18:15:05 följande:
    Neej vad jobbigt!! Håller alla tummar för dig! <3
    Tack Hjärta

Jag blöder fortfarande idag o tycker det känns som att alal symtom är borta så det är bara att acceptera att det inte var vår tur den här gången heller :( har tid för att påbörja utredning den 28 aug- långt dit känns det som men ska i vilket fall bli skönt att få reda på om det är nåt som är fel eller om vi "bara" haft extremt otur :(

Önskar er alla all lycka till!! Hjärta

• Leonas
    emzerus skrev 2015-08-11 15:26:14 följande:

Tack Tack Tack

Jag blöder fortfarande idag o tycker det känns som att alal symtom är borta så det är bara att acceptera att det inte var vår tur den här gången heller :( har tid för att påbörja utredning den 28 aug- långt dit känns det som men ska i vilket fall bli skönt att få reda på om det är nåt som är fel eller om vi "bara" haft extremt otur :(

Önskar er alla all lycka till!!

Kan inte ens föreställa mig hur det känns :'( Faschinerad över dina kloka ord du både ger oss alla och dig själv. Det kommer bli er tur när det är dags helt enkelt <3
  • Solros
    emzerus skrev 2015-08-11 15:26:14 följande:

Tack Tack Tack

Önskar er alla all lycka till!!

Skönt att det ändå är rätt snart tills att utredningen startar och att ni får veta mer. Fast visst känns väntan som en evighet! Håller tummarna!

Här fortsätter vi och väntar och väntar på att få starta ivf, månaderna segar sig verkligen framåt. Har knappt gått tre och det var 5-7månaderskö tid.. Denna eviga väntan. Sedan får vi hoppas på att ivf kan hjälp oss, det känns verkligen nervöst!
  • Manda84

Ännu en månad med besvikelse! :( Idag kom mensen, en dag för tidigt. Andra månader har jag kunnat hålla humöret uppe någorlunda, men idag är jag så jävla ledsen! Det bara KÄNDES så rätt på alla sätt denna gång. Jävla mens och jävla kropp!! Tror aldrig det kommer bli vår tur :(

Hoppas det är mer positivt hos er andra :)

• Leonas
    Manda84 skrev 2015-08-13 19:32:24 följande:

Ännu en månad med besvikelse! :( Idag kom mensen, en dag för tidigt. Andra månader har jag kunnat hålla humöret uppe någorlunda, men idag är jag så jävla ledsen! Det bara KÄNDES så rätt på alla sätt denna gång. Jävla mens och jävla kropp!! Tror aldrig det kommer bli vår tur :(

Samma här, mensen kom idag. Nu har vi försökt i ett år och vi är överens om att sträcka ut handen efter lite vårdhjälp nu. Men jag är positiv, visst ska det ta sig någon gång! För oss alla! <3
  • Nenna9
    Manda84 skrev 2015-08-13 19:32:24 följande:

Skriver till både dig Manda84 och Leonas, det är ju sååå tråkigt varje månad mensen dyker upp och jag personligen gör inget annat än går och längtar och hoppas veckorna innan den dyker upp. Jag tänkte denna gång testa "varannan dag" för att se om det kanske kan funka. Äl är enligt ptracker 19/8 men brukar ha den ett par dagar tidigare på CB digitalt ältest. 24 aug börjar vår utredning annars. Men enda jag nu kan säga är att hoppas vi alla plussar snart!!! Kram på er<3
  • TootsieRoll

Beklagar så oerhört mycket till er i tråden som är besvikna på ett eller annat sätt. Minus och missfall.

Sjukt att man kan sitta och gråta (genuina tårar) för okända människors skull, men det är precis vad jag gör när jag läser.

Min mamma fick 6 missfall innan jag kom och minst 8 st efter. Jag är född i vecka 31. Vet i andrahand hur jobbigt det kan vara.

Hon har alltid velat ha en stor familj och hon har många gånger klandrat mig för att jag "förstört hennes kropp" så hon inte kunde bära fler barn. Det är inget ett litet barn vill höra, det har påverkat mig otroligt mycket genom åren. (Hon är dessutom alkoholist)

Det har alltid varit mitt eget fel att jag inte fick en lillebror eller syster.

Förlåt att jag babblar på sentimentalt, samt att jag förmodligen gör det i helt fel tråd. Sitter på jobbet och känslorna svallar över.

Ta hand om er allihop, snart kommer plusset, och det kommer vara så otroligt efterlängtat och älskat. För oss alla!

Kram

• Tiniis

Jag är inne på min tredje kur på Letrozol och ska ha ÄL i dagarna, så nu hoppas jag verkligen att det går vägen. Är så jobbigt att få mensen.. man blir så sjukt besviken. Sist var den sen också så jag hade börjat hoppas på att det fanns ett litet liv..  Vi börjar närma oss ett år så vi får väl se hur det blir om vi inte lyckas nu. 

Håll tummarna för mig är ni snälla!

Jag känner med er som fått missfall, styrkekramar till er! Ni är sjukt starka ska ni veta! 

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU