• Solros

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Hej, jag är oxå gärna med i denna tråd :) Vi har försökt i 8 månader att få det efterlängtade pluset, men ännu har det inte blivit något. Alltid lika ledsamt när mensen kommer.

Håller tummarna att ni snart får ert efterlängade plus!

• Solros
    Sserena86 skrev 2014-08-12 10:20:06 följande:

Åhh nu kom mensen. Suck!!! Då misslyckades femte försöket också. Varför kan vi aldrig få till det?? Vi är båda 28, normalviktiga, rör på oss regelbundet och äter någorlunda nyttigt. Jg har regelbunden mens på 27 dagar och enligt ägglossningstesten så har jag ägglossning varje månad. Ändå lyckas vi inte få till det där plusset! Så otroligt frustrerande!

Va trist! Fick min mens idag också och förstår precis frustationen. För oss var det åttonde försöket och ledsamt varje gång. Varför ska det vara så svårt? Håller tummarna att ni får ett plus nästa månad!
  • Solros

Nu hoppar jag in igen i denna tråd då jag  inte hunnit med de sista veckorna.
    Hade äl i helgen så nu letar jag tecken för fullt för att se om det nioende försöker lyckas.. Allting känns precis som alla andra månader så det blir väl säkert inget plus denna  månad heller. Börjar nästan ge upp hoppet om att få ett plus..

• Solros
    BowserSchnauzer skrev 2014-09-04 21:27:54 följande:

BIM om 1 vecka (nästa fredag) om man nu kan lita på BIM efter mf. Åh, man hoppas ju! Jobbig väntan nu! Fler som väntar just nu...?

ammela skrev 2014-09-04 21:33:40 följande:

Jävla anonym .... det var jag!

Då är vi tre som har bim nära varandra, har den 12:e. Håller tummarna för er och alla andra:)
  • Solros

Välkommen hit alla nya:) Håller tummarna för och alla andra att ni snart får era plus:)

Själv har bim på fredag och letar tecken för fullt men det känns precis som alltid innan mens, så den kommer säkert i veckan:( denna ovisshet alltså..blir smått galen av att bara vänta:)

Även att det känns som vanligt innan mens har jag fortfarande lite hopp kvar om att det nioende försöket ändå ska lyckas..

• Solros
    Anonym skrev 2014-09-08 21:36:25 följande:

Å jag har på lördag, när ska du testa? :)

Om den inte skulle ha kommit på söndag så testar jag nog då:) Men tyvärr säger magkänslan att det inte kommer att behövas.. Men ger inte upp hoppet förän mensen verkligen kommer :)

Du då? Håller tummarna !!
  • Solros
    Anonym skrev 2014-09-09 08:28:04 följande:

Hoppas du får ett plus om du testar på lördag! Har ingan känningar som helst mer än de vanliga dagarna innan mens..så det tog sig säkert inte denna gång heller. Har du några känningar?

Det var jag som skrev..
  • Solros
    Anonym skrev 2014-09-09 14:09:55 följande:

Ja...dom säger att det inte är något fel på mig... Men jag undrar jag...

Ibland får man uppfattningen att 19-24 åringarna här på FL blir gravida bara av att titta på varandra, 80% på första försöket känns det som...

Känner mig plötsligt gammal.. Tänk om jag aldrig får några barn!

Känner du också så?

Styrkekram til dig!

[/

[quote=73958796][quote-nick]ronja111 skrev 2014-09-09 10:35:57 följande:[/quote-nick]

Negativt imorse igen..

Så hoppas mensen kommer snart så att vi kan göra ett nytt försök!

Det är så tungt tjejer!!

Kram

Förstår hur du känner! Vi är inne på vårt nioende försök men det känns som om mensen kommer att komma även denna gång. (Bim på fredag). Man skydder sig i flera år och sedan när man väl är redo så tar det så lång tid. Börjar också känna att något måste vara fel när det aldrig tar sig..

Styrke kramar!
  • Solros
    ronja111 skrev 2014-09-09 17:05:35 följande:
    Solros: telepati! Satt precis o skrev det, att nu när allt annat är på plats så kommer inget barn

"Känns orättvist"

Sådan saknad och tomhet

Hoppas inte att din mens kommer!!!!

Styrke kram!

Men vad är det här med att man blir anonym hela tiden...
    Visst "känns det orättvis" Har de senast veckorna fått reda på ytterligare två i min närhet är gravida. Inte blev det lättare när jag fick veta att det gick väldigt fort för båda två, första och andra försöket. 

Hoppas att din mens inte kommer heller utan att du får ett efterlängtat plus!
    Håller tummarna!

• Solros
    Sserena86 skrev 2014-09-10 07:27:06 följande:

Fy, känner mig lite deppig denna månaden. Det var lite extra jobbigt att misslyckas med försök nummer sex.. Nu har vi lixom försökt att bli gravida i över ett halvår.. Jag har två vänner som fick försöka längre än så innan de fick sitt plus.. Alla andra (6 st) fick sitt plus mycket tidigare.. Visserligen så har det slutat i missfall för flera av dem, men de vet ju iallafall att de kan bli gravida även om det ite gick vägen den gången. Min man tycker visserligen att han hellre väntar en månad extra och slipper vara med om ett missfall, och det är ju sant.. Men ja, de här mensdagarna är sjukt jobbiga.. Vill bara att mensen ska försvinna så att vi kan börja försöka igen.

Förstår hur du känner.! Vi är på vårt nioende försök, men känns även som det misslyckades. Inga andra känningar än precis som alltid innan mensen. Har bim på fredag. Känner mig också deppig när det aldrig tar sig. Börjar funderar på om något är fel.

Styrke kram till sig och hoppas att det sjunde försöket tar sig!!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU