• Solros

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Grattis diamant!!!

• Solros
    Annastanna skrev 2014-09-29 23:01:24 följande:

Stort grattis Diamant! Kul att höra din reaktion med, hur reagerade din man (pojkvän?)? ;)

Jag har äl enligt app i veckan. Men har lyckats blivit sjuk samt att det är begravning för min syster på fredag. Är ju inget direkt som gör en sugen på att ligga...

Beklagar sorgen!
  • Solros

Jag blir inte klok på min kropp denna månad. Fick ett positivt ältest i lördags, tidigare än jag trodde, men det varade bara en dag. Brukar ha positivia test i 2-3dagar samt att tempen höjs strax därefter. Men denna gång har tempen inte stigit ändå som den brukar ha gjort två dagar efter äl. Vågar jag ändå tro att jag hade äl i lördag eller ska jag fortsätta göra ältest? Känns som kroppen spelar mig ett spratt....

• Solros
    ronja111 skrev 2014-09-30 13:44:54 följande:

Instämmer med det förvirrade gänget.

Denna månad är verkligen inte kul!

Jag har molvärk i nedre delen av magen, så vill tro att det betyder något...

Samtidigt tror jag inte att jag är något..

Sover skit dåligt - vilket inte förbättrar något..

joss82 skrev 2014-09-30 15:54:26 följande:

Nej, vad ska vi ta oss till? Detta är verkligen en utmaning i att stå ut med väntan, ovisshet och oro. Läste på nätet en del nu och verkar som att man ofta inte ser en graviditet på VUL i v 4-5. Så tecknet på att jag inte är gravid var nog snarare att hon tyckte det verkade som att ägglossning var på gång. När hon tittade så hafsigt blir det ju lätt att ifrågasätta. Men mina negativa grav-test borde ju vara pålitliga... Suck. Kan inte alla symtom bara försvinna och äl-testen sluta vara positiva så jag kan gå vidare? Eller kan jag inte få ett positivt grav-test?

Ja, varför kan inte kroppen bara fungera som vanligt. Gjorde ett ältest idag och det var starkare än i sön och måndags men inte lika starkt som i lördag. Fattar ingenting. Får se om tempen stiger imorgon. Varför är allting så förvirrande...

Fick förresten en tid hos gyn i slutet oktober, äntligen! (Väntat i snart tre månader) Sökt mig dit pga svåra menssmärtor så då ska jag passa och fråga om allt annat också. Börjar misstänka att det är något som inte är som det ska... Och därför misslyckas vi varje månad.
  • Solros
    Fjällsippa skrev 2014-10-01 21:01:05 följande:

Jag har plussat! Jag var ju helt säker på att det inte hade funkat den här gången, men tydligen gjorde det det.

Grattis!!!
  • Solros
    joss82 skrev 2014-10-02 09:35:25 följande:

Hur går det för er som har BIM snart? Ronja111, Trestobbs, SC2014?

Någon härinne som tempar, förresten? har gjort det lite på skoj den här cykeln och tycker det känns lite spännande.  

Jag har tempat i några månader och det har varit rätt tydligt, dock inte denna månad. Denna månad spelar verkligen kroppen mig ett spratt. Min temp brukar gå upp en, max två dagar efter att jag har fått positivt ältest. Men denna gång steg tempen först idag och jag fick positivt äl i lördags. Fattar ingenting!

Det positiva ältestet kom mycket tidigare än väntat, hade trott måndag eller tisdag.
    Så nu vet jag inte om min bim är den 15okt eller inte, så förvirrande det här. Men eftersom kroppen spökar så denna månad så räknar jag med att mensen kommer runt bim.
  • Solros
    Linda086 skrev 2014-10-02 21:28:31 följande:

En 28-åring här! (Hoppas jag är i "rätt" ålder för den här tråden.. :) )

Har idag plockat ut spiralen och ska sätta igång med bebisbakandet. Har ÄL till veckan så första försöket blir då! :) 

Välkommen Linda086!
  • Solros
    Lisen84 skrev 2014-10-05 06:59:27 följande:

Jag tog ett nytt test imorse och där ser man ett svagt men ändå helt tydligt streck!!!!!

Vågar nog tro på det nu, jag är GRAVID!!! Wiiieeeeee!!

Är på bim -1. Så det är inte kört ni som testar tidigt o det visar negativt, det är jag väl ett bevis på..

Håller tummarna för att ni som inte har fått mens än inte får den på typ 9 månader nu :)

Grattis lisen84!!!!
  • Solros

Vad roligt att med så många plus :)

Jag tror nästan jag får räkna om på min bim denna månad. Trodde jag hade den 15:e men då äl testet var postivit tidigare (27:e aug) än väntat så tror jag att bim borde vara 12-13istället. Burkar vara ca 15dagar för mig efter äl tills att mensen kommer. Så om någon sitter vid en dator får ni gärna ändra bim listan och lägga in mig på den 12-13istället:)

Känns dock som alla tidigare månader så jag räknar med att mensen kommer..

• Solros
    TresTobbs skrev 2014-10-05 16:44:21 följande:

Tack alla :)

Första månaden jag körde bidrottninggelé förövrigt - kan ju vara ren slump men har för mig att det var nån annan som plussat nyligen som också kört det för första gången den här månaden?

Grattis!!!

Vart kan man köpa bidrottningsgele? Kanske ska prova nästa månad.. Hoppas dock fortfarande pä att denna månad lyckas men tror det inte då kroppen har spelar mig ett spratt..
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU