• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • TootsieRoll
    Manda84 skrev 2015-08-07 00:54:17 följande:

Vi synkar lite du och jag, jag är på bim-7 idag! Jag känner flera symptom (men säkert inbillning pga VILL så mycket!????)

Känns som en evighet tills man får veta!

Håller tummarna för dig! ????????

Tack snälla! Håller tummarna för dig med! Hur länge tänkte du hålla dig innan du testar? :)

BIM -6 idag så vi borde ha precis samma! Heja oss och våra inälvor! Haha ;)
  • Manda84
    TootsieRoll skrev 2015-08-08 00:00:09 följande:

Tack snälla! Håller tummarna för dig med! Hur länge tänkte du hålla dig innan du testar? :)

BIM -6 idag så vi borde ha precis samma! Heja oss och våra inälvor! Haha ;)

Jag har testat varje dag typ! :) jag VET ju att det är onödigt men har massa stickor hemma så kan inte hålla mig :) får nog börja hejda mig dock, tills iaf onsdag kanske? Du?

Ja heja oss! Vore så himla perfekt med en aprilbebis av massa anledningar.
  • Leonas

Jag lär mig aldrig, känner efter och hoppas att varje magknip, kramp och mensvärk ska vara en kroppen som skapar en bäbis. Åhh.. Har säkert ägglossning nu bara. Ingen aning, har inte lärt känna min kropp ännu och mina perioder fortsätter vara helt oregelbundna. Hua, tummar hålls för er som är inne på nästa bim-nedräkning :)

• emzerus

Är i v 4+5 och idag blöder jag, klarrött blod med strimmor/klumpar i... Gråter av förtvivlan o oro!!! Är detta alltså vårt 3e missfall som är på gång? Jag orkar inte mer :(

har ringt 1177 men hon gav mig inge hjälp alls utan sa att jag får avvakta några veckor o se om det är missfall eller inte :(

Har ju tid för VUL den 28 aug men så länge klarar jag inet av att vänta! Ska ringa imorgon o hoppas att få tid senare i veckan åtminstone- frågan är ju vad som går att se så tidigt OM det ens finns något kvar att se?!

• Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-09 14:28:50 följande:

Är i v 4+5 och idag blöder jag, klarrött blod med strimmor/klumpar i... Gråter av förtvivlan o oro!!! Är detta alltså vårt 3e missfall som är på gång? Jag orkar inte mer :(

har ringt 1177 men hon gav mig inge hjälp alls utan sa att jag får avvakta några veckor o se om det är missfall eller inte :(

Har ju tid för VUL den 28 aug men så länge klarar jag inet av att vänta! Ska ringa imorgon o hoppas att få tid senare i veckan åtminstone- frågan är ju vad som går att se så tidigt OM det ens finns något kvar att se?!

Men neeeej!!! Så himla tråkigt o höra fina:(:(. Förstår så väl att du är orolig med tanke på hur det varit innan! Men det behöver väl inte vara missfall ändå. Ring imorgon så får du förhoppningsvis tid snarast möjligt! Håller alla tummar och tår som går för dig! Många styrkekramar till dig nu<3
  • Manda84

Neej vad jobbigt!! Håller alla tummar för dig! <3
  • Nenna9

Hur går det för dig söta? Har du fått något svar och tid <3
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-10 18:37:51 följande:
    Hur går det för dig söta? Har du fått något svar och tid <3
    Jag blöder fortfarande och tog digitalt gravtest som fortfarande visar Gravid 1-2 och det stämmer ju inte för fem öre så graviditeten har avstannat. Får se om jag blöder ut allt själv eller om jag behöver in o skrapas :( Fy fan va orättvist allt känns just nu!! :(

Jag ringde till kvinnokliniken idag men hon jag fick prata med var inte särskilt förstående alls :( Hon sa att jag skulle avvakta o se vad som hände att det kunde vara ett missfall eller att det var en normal blödning. Jag skulle se om blödningen avtog o symtomen kvarstod så skulle jag komma på VUL som vi redan ahde bokat in den 28 aug...

Får se om jag får negativt gravtest i slutet av veckan sen ringer jag igen o bokar in tid för utredning :(

Tack för omtanken! Hjärta

Hur går det för dig?
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-10 19:10:10 följande:
    Jag blöder fortfarande och tog digitalt gravtest som fortfarande visar Gravid 1-2 och det stämmer ju inte för fem öre så graviditeten har avstannat. Får se om jag blöder ut allt själv eller om jag behöver in o skrapas :( Fy fan va orättvist allt känns just nu!! :(

Jag ringde till kvinnokliniken idag men hon jag fick prata med var inte särskilt förstående alls :( Hon sa att jag skulle avvakta o se vad som hände att det kunde vara ett missfall eller att det var en normal blödning. Jag skulle se om blödningen avtog o symtomen kvarstod så skulle jag komma på VUL som vi redan ahde bokat in den 28 aug...

Får se om jag får negativt gravtest i slutet av veckan sen ringer jag igen o bokar in tid för utredning :(

Tack för omtanken! Hjärta

Hur går det för dig?
    Men fina du<3. Så himla jobbigt det måste vara, bara ovissheten du går i nu. Lätt för henne att säga att det kanske är en normal blödning men om du haft missfall 2 ggr innan är det ju inte så konstigt att du känner som du gör! Vad jag också förstår så kan man väl ha blödning bör man är gravid men förstår ju din oro. Finns inga ord som gör det lättare just nu men jag hoppas verkligen det går vägen för dig. Tänker på dig, kramar<3
  • Nenna9
    Nenna9 skrev 2015-08-10 21:31:00 följande:
    Men fina du<3. Så himla jobbigt det måste vara, bara ovissheten du går i nu. Lätt för henne att säga att det kanske är en normal blödning men om du haft missfall 2 ggr innan är det ju inte så konstigt att du känner som du gör! Vad jag också förstår så kan man väl ha blödning bör man är gravid men förstår ju din oro. Finns inga ord som gör det lättare just nu men jag hoppas verkligen det går vägen för dig. Tänker på dig, kramar<3
    Och här slutade mensen igår så nu är det att invänta äl, ska vara runt den 19:e så tänkte prova varannan dag nu:)
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU