• Leonas

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Hej alla, hoppar in i denna tråd också. Är 29, slutade med p-piller i mitten av augusti och hade sista menstrationen den 28/8

Väntar ännu på första mensen efter pilleruppehållet eller ännu hellre på ett plus ;) Inget av det har skett ännu. (Testa senast moegon 27/9).

Ni vet, jag känner efter och känner massor: illamående, ömma bröstvårtor, (mens)värk.. Har nu blivit dunderförkyld också med första febern på länge (min generösa tolkning: nedsatt immunförsvar;)

Vi kan väl inte ha så tur och lyckas på första (?!) Eller (?!) Återstår att se :) Håller tummarna för er alla!

• Leonas

Diamant: spännande! Ser ju ut som ett plus! :D Mina cl-test har då hittills inte visat något som ser ut som ditt :)) Har själv idag sett till att ha ett digital cl-test hemma, om man får liknande resultat som du. Håller tummarna att du får "gravid" på det också :))

• Leonas

Diamant: wow, häftigt!! :D Stort grattis :D

Joss82: Skönt att få göra ultraljud, men tråkigt för er båda att bm var stressad :/ Hoppas du känner bättre stöd vid nästa besök och att allt går bra :)

Update: fortfarande ingen mens. Verkar inte bli någon sådan i september. Har däremot fortfarande typ mensvärk och idag har jag börjat känna vibreringar/(muskel-?)ryckningar liksom nedanför magen/ i höjd med livmodern. Antingen har jag hostat så mycket i helgen att kroppen krampar lite.. Eller så skapas å bakas något.. Hm :)

• Leonas
    Fjällsippa skrev 2014-10-01 21:01:05 följande:

Jag har plussat! Jag var ju helt säker på att det inte hade funkat den här gången, men tydligen gjorde det det.

Wohoo! Grattis, vad roligt! :D
  • Leonas

Nä, samma här, minus. Allt jag tycker mig känna är alltså kroppen som försöker hitta sig själv efter p-pillerstoppet i augusti.. :(
  • Leonas

Lisen84: nog är det ett svagt streck iaf, vågar inte svara på om det spök eller ej. Prova digitalt test? :D

• Leonas

Nu tappar jag räkningen här..! :D Stort grattis till alla plus! Självklart hoppas man att oktober är blir alla våras turmånad :)

• Leonas

Allmänna mensdagen idag verkar det som, här med! För egen del känns det ändå rätt bra, då har jag att se fram emot första ägglossningen och egentliga första bim efter p-pilleruppehållet. Osäker på min cykel, men Bim ca 3/11då :)

• Leonas
    SC2014 skrev 2014-10-08 12:03:15 följande:

StorJag tror stenhårt på att november också blir en lyckomånad, för oss som det inte gick vägen för i oktober! 

Hoppas på det! :)
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU