• Leonas

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

emzerus skrev 2015-06-30 17:45:25 följande:

Är på ÄL+10 och bim-5 idag och tog ett gravtest nyss. Kunde inte låta bli men hade kissat redan ca 1,5 timme innan testet...men jag ser ett väääldigt svagt plus. Min man ser det dock inte...eller han ser något som skulle kunna vara ett streck men han vågar inte hoppas.

Någon av er som ser det jag ser? Åhh vad jag hoppas!!!

Ojoj, spännande!! Har du hunnit testa igen, kanske med digital? Det kan vara något, skulle kunna se ett lodrätt streck också, men det är attans svagt. Håller tummar och tår!

Magen min skvallrar om något, men vid det här laget så hoppas jag inte ens. Less på besvikelserna. Men återkommer om det skvallrande förvånande nog är något :)

Kram på er alla! <3
  • Leonas
    emzerus skrev 2015-07-02 11:19:09 följande:

Jag testade igen med digitalt igår på em och JAAAA!!! :) Är så otroligt glad men samtidigt så finns ju oron där att det inte går hela vägen. Men har små delmål nu att ta sig förbi...först o främst bim som är på söndag. Passerar jag det utan blödning så kan jag iaf slappna av lite mer. Hoppas så att det är vår tur nu!

Jag hoppas verkligen att det är även er tur nu!! Vore jättekul att följas åt!

Stor kram

Wow!! Tjoho!! S*tan i gatan vad kul! Ojoj så roligt att höra, gratulerar emzerus! <3
  • Leonas
    emzerus skrev 2015-07-07 15:57:55 följande:

Blöder för fullt nu...började för ett par timmar sen så det är kört ????

Men nej, huvva, usch vad tråkigt att läsa! *Många kramar*
  • Leonas

Mens. Nästa period blir det 12e försöket och således kontakt om utredning. Jäklar vad snabbt detta året har gått. Blickar jag tillbaka så har det hänt en hel del roliga saker, även om det inte blivit en bebis. Kommande året kan gärna få bidra med det till oss alla, önskar jag :)

• Leonas
    mikamon skrev 2015-07-13 20:41:26 följande:

Hurraa! ÄL närmar sig! Är det nedsläpp imorrn eller ons så blir jag himla glad. Det betyder att jag då har ÄL på typ cd 22-24, istället för cd40-41 som jag haft tidigare. Hoppas som tusan nu! Vore skönt med en kortare menscykel!

Ja, jäklarns vad skönt! Jag börjar iaf komma ned i cykel på ca 40 dagar från 60 dagar. Känns också bra ;D
  • Leonas
    mikamon skrev 2015-07-15 21:31:06 följande:

Hoppas som f-n nu!

Blir lite osäker om ägget verkligen släppte nämligen. Hade typ ingen älsekret och det brukar jag ha massor av i vanliga fall..Så jag är lite fundersam :/

Återstår att se om mensen dyker upp om två veckor eller vad som nu händer! Förvirrat värre :p Jag har haft typ 58dar långa cykler annars.

Jag blir inte klok på det där sekretet heller.. Tummarna hålls för dig nu mikamon!
  • Leonas
    mikamon skrev 2015-07-21 23:32:15 följande:

Här går det bra nu (tror jag?)! Fick positivt ältest 13/7 men även 17/7! :S Den 17/7 fick jag även rosablandade äggviteflytningar och det höll i sig 17/7-20/7. Rikligt med vattniga och äggviteflytningar ända sen i lördags typ. Nu mår jag sjukt illa och har molvärk över magen o svank. Min kroppstemp har gått sakta uppåt från 36.38 (fre) till 36.44(må). Idag tis låg tempen på 36.41.

Ojoj! Ett positivt "ojoj"! Nu j*klarns, håller tummarna!! <3
  • Leonas
    Nenna9 skrev 2015-07-22 08:46:01 följande:

Hej på er tjejer!

Välkommen! Men jag hoppas på en kortvarig visit för att du har plusset väntandes runt hörnet! :)

Jag är 30 och jag o min karl är påväg att ge oss in på vårt 12e försök. Trodde inte att det skulle ta sådan tid. Är förvånad fastän jag vet att det ju inte ens är säkert att man kan få barn. Lyfter luren för att boka tid för utredning i september om inget plus i augusti.

Har aldrig tempat, så jag får säga pass på det.
  • Leonas

Åh, här har det ju börja hända grejer! Är glad att ni plussat, då vet ni att det går!

Håller tummarna för dig emzerus att det håller sig nu!

mikamon, säker att det inte är något? Kramar till dig hur som helst!

(Inget nytt på egen front).

• Leonas

Jag lär mig aldrig, känner efter och hoppas att varje magknip, kramp och mensvärk ska vara en kroppen som skapar en bäbis. Åhh.. Har säkert ägglossning nu bara. Ingen aning, har inte lärt känna min kropp ännu och mina perioder fortsätter vara helt oregelbundna. Hua, tummar hålls för er som är inne på nästa bim-nedräkning :)

• Leonas
    emzerus skrev 2015-08-11 15:26:14 följande:

Tack Tack Tack

Jag blöder fortfarande idag o tycker det känns som att alal symtom är borta så det är bara att acceptera att det inte var vår tur den här gången heller :( har tid för att påbörja utredning den 28 aug- långt dit känns det som men ska i vilket fall bli skönt att få reda på om det är nåt som är fel eller om vi "bara" haft extremt otur :(

Önskar er alla all lycka till!!

Kan inte ens föreställa mig hur det känns :'( Faschinerad över dina kloka ord du både ger oss alla och dig själv. Det kommer bli er tur när det är dags helt enkelt <3
  • Leonas
    Manda84 skrev 2015-08-13 19:32:24 följande:

Ännu en månad med besvikelse! :( Idag kom mensen, en dag för tidigt. Andra månader har jag kunnat hålla humöret uppe någorlunda, men idag är jag så jävla ledsen! Det bara KÄNDES så rätt på alla sätt denna gång. Jävla mens och jävla kropp!! Tror aldrig det kommer bli vår tur :(

Hoppas det är mer positivt hos er andra :)

Samma här, mensen kom idag. Nu har vi försökt i ett år och vi är överens om att sträcka ut handen efter lite vårdhjälp nu. Men jag är positiv, visst ska det ta sig någon gång! För oss alla! <3
  • Leonas
    solsken82 skrev 2015-09-08 10:08:19 följande:

Hej tjejer, hur går det för er??? Tyvärr lutar det åt ivf för vår del.. Min ägglossning funkar mycket bra med pergotime men tyvärr visade sambons provsvar sämre resultat fenna gång. Sååå frustrerande när man försökt så länge och alla andra är gravida eller redan fått barn. Känns så iallafall..

Leonas, hur går det för er,och er alla andra såklart?? Kram

Jadu, det rullar på som vanligt här, dvs inget plus i sikte :( Har troligen bim nu till veckan, och det känns som om mensen är på gång. :/ Önskar så att vi alla får en mysig höst och vinter med barn växande i magen <3
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU