• Leonas

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

emzerus skrev 2015-04-22 11:39:17 följande:

Det gick inte alls tyvärr ???? mensen kom tre dagar tidigare tom... frågan är ju om jag inte ens hade äl denna månad eftersom jag inte fick utslag på äl test o sen vart mensen tidig...?

Längtan efter en bebis är enorm så det gör så ont när det inte går!

Håller mina tummar för er!

Är utomlands men åker gfm idag så återkommer sen när jag är hemma igen kkram på er

Blä för mensen, hurra för utlandsresa!

Längtan är jättejobbig :/
  • Leonas

Ojoj, spännande mikamon!

Håller tummar och tår för dig, Manda84!

Solsken82, hoppas dubbel dos gör underverk!

Ingen mens alls, inga tecken för det heller. Har hemsk värk i korsryggen som strålar ned över rumpan och höfterna, sover dåligt av det. Låter ju sjukt om det vore foglossning(?!) Har haft problem med diskbråck tidigare, men det känns inte på samma sätt som de gånger jag haft det. Men kanske därför jag är känslig om det har med ligamenten att göra. Är för övrigt väldigt förkyld nu, man pratar ju om "förkylningsvärk" också. Iofs även att immunförsvaret kan få det tufft när man är gravid. Det blir att göra gravtest lördag morgon och ringa bm för rådfrågning om testet blir negativt!

• Leonas

Rådfrågade en bm idag. Tror de är rätt less på otåliga kvinnor som vill bli gravida. Hehe.. Hon jag pratade med var väldigt trevlig och bestämd med att de inte kunde göra något nu. Drog en fysiologisk genomgång av hur sperman kan klara sig flera dagar och vänta på ägget som har kortare hållbarhet osv, alltså jo, yes, jag vet, man är ju plötsligt väldigt klok på sånt numer ;) Men inte på den uteblivna mensen. Rådet var att söka stöd via gyn efter sommaren om inget plus kommit, då det blir 1 års försök i slutet av augusti. Jag utgår från att jag inte är gravid nu iaf, mår inte illa eller känner något särskilt i magen, förutom vibrationer emellanåt, men inte lika mycket som förra veckan :/

• Leonas

Gissa vad, mensen kom idag! Perioden blev på 65 dagar. Tjoho :,( Bara att tagga om och inse att det inte blir någon 2015års-bäbis.. Buhu vad trist!

• Leonas

Det har blivit lite paus härifrån. Håller tummarna för oss alla och känner mig positiv till att plötsligt så händer det. Jag återkommer den underbara dagen :) Kram på er!

• Leonas

Mja nu verkar de vara ägglossning på gång här igen då. Värk där nere och ömma bröstvårtor. Har ju börjat förstå nu att det händer rätt ofta (varje period) och antar att det då, för mig, har med ägglossning att göra. Vi har nog lyckats tajma att få till mysepyset också, så vi hoppas på att 9:e försöket blir bingo :)

Nu är vi ett gäng som fastnat här lite väl länge... Tur vi är envisa och målinriktade ;) På ett eller annat vis kommer det bli toppen i slutändan och jag fortsätter att hejja på oss! Hejja, hejja! <3

• Leonas

Tänk vad tiden går, nu pratar vi utredningautredningar. Tjoff sa det och så ett år svept förbi. Vi har två försök kvar till utredningsdags, om det inte blir bingo nu. Känns ändå bra att det är nära till utredning. Då kanske man får något sorts svar iaf, eller bekräftelse på att allt är bra :) Vore såklart obeskrivligt jobbigt om man får besked om att sina ägg är slut eller nått.. Nu tror jag dock mensen är på gång igen. Lite rosa flytning..

Önskar alla goda besked nu i år!

• Leonas

Nog är det bra lustigt ska ni få höra. Om ni inte är taggade på att höra om sex, så kan ni hoppa över här ;) Hela mitt samlagsaktiva liv har jag gått på p-piller. Inte varit särskilt pilsk någonsin. Ja, mer eller mindre, men det har tyvärr mest varit nödvändigt ont. Hellre massage typ. Så när bebisverkstaden började i aug/ sep i fjol så har det ju varit lagomt roligt att ha sex "så ofta" när inget ges för det (ja, alltså inget plus på stickan, eftersom det här med orgasmer inte varit något jag direkt upplevt). Nu! Låt mig räkna.. 10 månader efter att ha slutat med min 14åriga konsumtion av p-pille så har jag plötsligt, nästan över en natt, blivit så pilsk att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Min fästman är väldigt förundrad (och begistrad) över detta, liksom jag och nu nuppar vi som aldrig förr, utan tankar på "måste-sex". Jag kan inte tänka mig så många fler anledningar än att det är p-pillerstoppet som lett till plötslig sexlust då kroppen försöker återställa sig. Någon annan som upplevt liknande? ^ ^

Är så tråkigt att höra fler som har haft/börja få relationsproblem, mitt uppe i det man tycker ska vara bland det mest spännande man kan vara med om. Vi har också haft det tungt senaste tiden och sagt högt att allt inte är som det ska. Tills nu då, som jag hoppas håller i sig:)

• Leonas

Mikamon: ja, verkligen. Önskar också jag hade slutat för flera år sedan. Men men, får cara glad nu :)

Mukamon, emzerus: håller tummarna för utebliven mens ;) Klart man säger "10e gng gillt"! :D

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU