• Leonas

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Jösses vad spännande det är ändå att gå och vänta och se om det blir något :) Denna process ger mig ständigt nya insikter i hur min kropp faktiskt fungerar, känns nästan tokigt vad ouppmärksam jag har varit tidigare.. Jag är dock sämst på att vänta och expert på att längta - olidligt spännande då jag bara vill att Det ska hända!

• Leonas
    Fjällsippa skrev 2014-10-22 21:29:19 följande:

Ammela: japp, vi körde den de två sista månaderna. Tror jag fick ett tidigt missfall första månaden och andra månaden kunde vi inte fullfölja planen, men det tog sig ändå! Så jag tror absolut på SMEP! Jag håller tummarna för dig!! Ja, och alla andra också såklart!!

SMEP, intressant. Kände mig tvungen att googla lite. Det verkar ju onekligen vara en fruktsam metod! Får hoppas att vi lyckades ha "lagom vila" denna månad :D
  • Leonas

Jahaja, då känner jag "något" i magen/kring äggstockarna och så börjar analyserandet ;) Alternativen: ägglossning, mensvärk, träningsvärk(?), gravid eller påhitt.. Har egentligen ingen aning om hur regelbundna perioder jag då jag ju bara haft mens en gång efter jag slutade med p-pillrena i augusti. Hur mycket jag än kan hoppas så förstår jag ju att det vore grym tur att lyckas på "andra" försöket. Eventuell Bim den 3 nov, men nu känns det som om det är en tidig mens på g.. Time will tell!

Ha en trevlig helg allesammans :)

• Leonas

Har huvudvärk, magvärk och mår lite illa, precis som jag gjorde förra månaden innan mensen kom. Såhär mådde jag inte innan mensen kom då jag gick på p-piller. Jag kommer nog inte kunna särskilja på mensvärk och graviditetstecken när det väl är det senare :) Utebliven mens är nog säkraste tecknet att invänta ;)

• Leonas

Det kan vara så tungt att förlora någon som står en nära, huvva. Min pappa dog också alldeles för tidigt och saknaden är enorm. Det har ändock blivit lättare att acceptera och förhålla sig till med åren. Kramar till er <3

Jag mår så förbenat illa och magen den värker. Huvudvärken är bättre, men så har jag fått nervryck i högra ögonlocket istället.. Alltså? Bim 3nov.....

• Leonas

Klagande, kan hoppas över ;)

Jag mår pyton. Testade igårkväll, inget plus. Bim typ 3/11 så det är ju ett tag kvar. Funderar på om jag har mensvärk, kanske reagerar på folsyran, eller håller på utveckla magsår? Idag har det iaf börjat gå ut över arbetet. Svårt att fokusera när jag mår såhär. Vill inte heller berätta för kollegorna att jag mår dåligt, för jag vet inte vad jag ska svara om de frågar varför. Får nog ringa VC/HC imorgon och råda lite.. Bör ju kanske ta någon värktablett..

• Leonas
    Ellonbellon skrev 2014-10-30 18:46:50 följande:

Jag testade imorse, dålig karaktär!

Men det var ett fint + och det gick ganska bra att jobba, hann prata en hel del med mannen innan jag gick. Är så jävla glad just nu!!!

Wohoo! Vad kul Ellonbellon!! Oktober alltså... helt otroligt vad roligt :))
  • Leonas

Vad roligt elilou!! :D Grattis till er!

Oktober har ju varit helt magisk, så kul! Hoppas vi övriga får uppleva samma magi inom kort :)

• Leonas

Bim -1 idag och även minus på grav testet. Mjahaja.. Intressant o se om den där mensen kommer snart då. Mådde pyton i veckan, så det kanske var ägglossning(?). Tar tid att lära känna kroppen sin..

• Leonas

Känns som att mensen är påväg här också, bim+1 Tredje gången gillt skulle ju i så fall vara tre-vligt värre ;) *kvällshumor*

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU