• Leonas

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Lavelii skrev 2014-11-17 09:13:40 följande:

Måste också lyssna på den!! Något som var särskilt upplyftande??

Ja, är väl på BIM +1 om jag ska utgå från appen (tror min cykel blivit längre sen mitt missfall). Inte en enda känning. Någon stickning här och där i tjejmagen men verkligen inte att tolka för en grav. Mer godissugen/ätsugen överlag men det brukar jag vara under dagarna innan mens. Inte ens ömma bröst eller svullna. Det brukar jag ha innan mens och hade det även under förra graviditeten till den avslutades. 
    Tippar på att mensen är på intågande dock. Min temp håller sig inte stadig heller. Innan äl hade jag 36,2-36,3 typ i snitt. Dagen för ÄL var den 36,7 och dagen efter äl var den 37,1 och nu i morse var den 36,7. Fortf över basaltempen men det går neråt. 

Vill sluta tänka så mkt på det! Vid min grav som slutade i MF så hade vi liksom "gett upp" för den månaden och skulle på semester 3 veckor och bara slappa. Och vips kom vi hem och jag var gravid uppenbarligen redan innan vi ens åkte iväg. Kanske ska boka en resa och ha annat att tänka på lite haha

Det jag tog fasta på från podden var: Att barn har aldrig tidigare haft så väl pålästa föräldrar - i och med all tillgång till info på internet, kurser med mera. Att barn, med äldre föräldrar, i större utsträckning får en trygg uppväxt: där föräldrarna har studerat, skaffat trygga arbeten och har en "stadig tillvaro". Mja, sådant, plus att äggen inte plötsligt upphör eller slutar "fungera" direkt efter 30årsdagen ;)
  • Leonas
    Diamant skrev 2014-11-16 21:45:31 följande:

Tänk på att redan nu äta extra Folsyra tjejer!

Fick veta av BM att det var bra av mig att jag åt Folsyra redan innan jag blev gravid då det tar ca en månad för kroppen att faktiskt bygga upp det i kroppen så att det faktiskt är lönt för fostret.

Det är i början det är som allra viktigast för den då den utvecklar nervsystemet samt ryggmärgen tidigt. :)

Och alkohol och kaffe behöver ni nog inte vara så rädda för, man kan dricka upp till 3 koppar per dag när man är gravid utan att det skadar och alkohol tas inte upp av embryot, det är först i typ v.5-6 som fostret börjar ta upp av det mamman äter och dricker och ni kommer ju veta omgående när ni är gravida och kommer sluta direkt då :)

Ni måste komma ihåg att njuta av livet under er väg till plusset <3

Tack Diamant! Ditt inlägg kändes väldigt skönt att läsa :) 
    I och med att jag inte blivit gravid under mina första två försök, så har jag nu hunnit äta folsyra i två, snart tre månader. Så det kan jag ju glädja mig åt och hoppas att kroppen nu är redo (?!) att bli gravid ;)
  • Leonas

Har börjat få en hel del finnar i ansiktet och mellan brösten (sweet...) sedan jag slutat med p-piller. Någon som fått liknande problem? I sådant fall, blev du av med det? Hur, och efter hur länge? *halverat min ålder* ^ ^.

• Leonas

Kom med ändringar om något är tokigt eller behöver uppdateras :)

{#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}
    27/10 Karimag, 4:e försöket
    1/11   sofi1981, 2:a försöket
    3/11   Ronja111
    4/11   Lotta1985, 7:e försöket 
    12/11 joss82, 7:e försöket
    16/11 Lavelii, 4:e försöket (1:a efter MA)
    16/11 Annastanna, 2:a försöket
    18/11 Solsken82
    18/11 Linda086, 2
    :a försöket
    19/11 heyorange
    1/12   vinterros, 2:a försöket
    2/12   ammela, 5:e försöket
    4/12   Sserena86, 9:e försöket
    3/12   grodansmamma, 3:e försöket
    9/12   SC2014, 5:e försöket
    9/12   Leonas, 3:e försöket
    11/12 Solros, 11:e försöket

Lisen84
    mikamon

HjärtaPlussat i oktoberHjärta
    Diamant, 8:e försöket
    Fjällsippa, 6:e försöket
    Trestobbs, 6:e försöket
    Milie, 7:e försöket
    emzerus, 2:a försöket
    Ellonbellon, 17:e försöket
    elilou, 2:a försöket

HjärtaPlussat tidigareHjärta
    Fiiaaa

• Leonas

Annastanna: men så kul!! :D stort grattis! Härligt med lite plus i tråden igen :D

• Leonas
    {#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}

27/10 Karimag, 4:e försöket
    1/11   sofi1981, 2:a försöket
    3/11   Ronja111
    4/11   Lotta1985, 7:e försöket 
    12/11 joss82, 7:e försöket
    16/11 Lavelii, 4:e försöket (1:a efter MA)
    18/11 Solsken82
    19/11 heyorange
    27/11 vinterros, 2:a försöket
    2/12   ammela, 5:e försöket
    4/12   Sserena86, 9:e försöket
    3/12   grodansmamma, 3:e försöket
    9/12   SC2014, 5:e försöket
    9/12   Leonas, 3:e försöket
    11/12 Solros, 12:e försöket
    16/12 Linda086, 3:e försöket
    30/12 Boonyi 

Lisen84
    mikamon

HjärtaPlussat i novemberHjärta
    Annastanna, 2:a försöket

HjärtaPlussat i oktoberHjärta

Diamant, 8:e försöket
    Fjällsippa, 6:e försöket
    Trestobbs, 6:e försöket
    Milie, 7:e försöket
    emzerus, 2:a försöket
    Ellonbellon, 17:e försöket
    elilou, 2:a försöket

HjärtaPlussat tidigareHjärta
    Fiiaaa

vinterros: Jag vet inte riktigt varför det blir tokigt ibland. Om man kopierar och flyttar innehållet i olika dokument/ på olika sidor, så är det väl något i programmeringsspråket som krockar(?) Men att helt enkelt ta bort mellanrummen mellan raderna och lägga in "smileys" på nytt går bra, iaf om jag sitter vid datorn :)
  • Leonas

Jag börjar förstå när jag troligen har ägglossning. Får likt mensvärk och det drar sig och har sig där nere. Känns inte så inspirerade att ha sex när det är så! Det är väl ändå en knasig biologisk mekanism om det är så? Kroppen alltså, underligt ting.

• Leonas

Ja nu är det teckendesökande för hela slanten ;) Jag mår lite illa och har haft huvudvärk, men har fört dagbok över hur jag mår under månaderna och tyvärr verkar det återkommande för mig att må illa och få ont i huvudet innan både ägglossning och mens. Det kommer nog vara lika ovisst den fina dagen som plusset kommer ;)

• Leonas

Sserena86 --> Finaste nyheten! :D Oj så kul!

Håller tummarna att vi blir några fler som hoppar på tåget i december :)

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU