• Leonas

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Godisrumpan skrev 2015-02-26 15:02:56 följande:

När började ni äta folsyra?

Jag har ÄL på fredag nästa vecka ????

Jag slutade med p-piller i slutet av augusti förra året och gjorde cellprovning i samma veva. När barnmorskan hörde att vi just börjat försöka bli gravida så rådde hon mig att genast börja ta folsyra. Så i ett halvår har jag nu knaprat de där folsyrapillren och väntat på ett plus..

Känns bra att hänga i den här tråden och veta att det finns flera som är i samma situation. Jag börjar tycka att det är jobbigt med alla försök och tiden som går. Har nog börjat få lite 30-årskris också.. Nu räknas ju inte ett halvår som särskilt lång tid att ha försökt, är väl en tröst i sig. Hoppas så mycket på att vi alla får plus i vår lika snabbt som träden knoppar!
  • Leonas
    joss82 skrev 2015-04-05 10:02:26 följande:

Jag är gravid!!!

Känns helt sjukt. Vi har försökt i över ett år, jag behöver pergotime för att få ägglossning och min sambo har slöa spermier. Vi hade precis fått kallelse till IVF-behandling. Och så plussar jag! Kan inte greppa det, tanken svindlar verkligen! Så himla glad!

Ååh så roligt, grattis, så himla kul!! :D

Grattis även till 32-åringen :)
  • Leonas

Jag är på cykeldag 42. Min förra period blev på 41 dagar.. Har haft sedvanliga menstecken, men alltså inget än så länge. Sådan evig väntan jämt och min längtan efter barn har också börjat bli så himla påtaglig.. Blir snart galen på det här. Då är det härligt att höra att det tillslut tar sig för vissa av oss :)

• Leonas

Dag 44 utan mens, mår illa, värk vid äggstockarna, negativt test på eftermiddagsurin. Fortsättning följer.

• Leonas
    emzerus skrev 2015-04-09 18:54:14 följande:

Hur går det för dig?

Hehe, jadu, jag undrar jag också. Ingen mens i sikte, illamående till och från och värk där nere. Typ dag 45 nu.. Men jag vågar inte tro på positivt förrän testen visar det! Ska testa på lördagmorgon, så fortsättning följer ännu :)
  • Leonas
    emzerus skrev 2015-04-08 18:44:09 följande:

Jag har testat på clearblue ägglossningstest varje månad sen i september o fått glad gubbe dag 11 eller 12 i cykeln. Varannan månad dag 11 o nästa dag 12 osv... Denna månad tänkte jag strunta i att testa o förutsätta att ÄL skulle komma dag 12 men fick iaf för mig att kolla för säkerhetsskull.Tog ett test dag 11 som var negativt, dag 12 negativt o dag 13 negativt.... vad faan!!

Hade jag ingen ÄL denna månad eller kan jag ha missat den ändå? Jag tog ca kl 10 på morgonen alla tre dagar o hade inte kissat på många timmar...

Jag fortsatte inte testa för hade inga fler test hemma... :(

På tisdagen (dag 8 i cykeln) var jag på kvinnokliniken i annat ärende o hon gjorde VUL o då sa hon att jag ahde stor o fin äggblåsa o borde ha ÄL vilken dag som helst...

Usch känner mig ledsen o uppgiven!! Vill ju inget hellre än att få en bebis ju!!!

Det är bra drygt det här med att försöka få koll på sin kropp. Har gett upp! ;) Men jag tror det ska ta sig för oss en dag ändå! :)
  • Leonas
    emzerus skrev 2015-04-09 19:38:41 följande:

Ja men eller hur...någon gång måste det ju vara vår tur ????

Har du haft så här lång cykel förut? Frustrerande att bara vänta ju!! Håller tummarna för dig iaf ?

Visst blir det så! :))

Nä, eller.. Slutade ju med p-piller i september, har haft rätt så regelbunden period runt 30 dagar, men så har perioden blivit lite längre och längre senaste månaderna. Förra månaden blev den på 40 dagar. Har pratat med en barnmorska och hon tyckte det inte var så konstigt, utan att det kan bli så vimsiga perioder medan kroppen ska börja fatta galoppen på egen hand. Jag tycker det känns konstigt dock :/
  • Leonas
    Solros skrev 2015-04-10 15:34:16 följande:

Mensen kom som vanligt denna månad också, tror att det var vårt 16:e el 17:e försök som misslyckades. Har tappat hoppet om att kunna bli gravid på egen hand utan hoppas att vi kan få hjälp istället. Allt känns riktigt deppigt, mer än vanligt! Hoppet börjar försvinna allt mer.. Just nu känns det som vi aldrig kommer få ett plus, kanske inte ens med hjälp..

Förlåt för ett sådan negativt inlägg idag!

Förstår att det känns tungt, tycker 6-7 månaders väntan är nog..! Håller alla tummar och tår att det vill ta sig för er snart, med eller utan hjälp. Kramar till dig!
  • Leonas
    emzerus skrev 2015-04-10 19:48:58 följande:

Mina bröst har blivit riktigt ömma under dagen o nu ikväll kom det lite lite vitt kladd ur ena bröstvårtan... Någon som vet vad detta kan bero på? Är det normalt, tidigt gravtecken, cancer?

Nämmen? Ingen aning, låter spännande! Hoppas det är ett mycket bra tecken :))

Neg på testet imorse här. Ingen mens. Dag 47.. Hugger till och värker emellanåt. Kroppen är allt bra lustig..
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU