• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • Freddie

Här har du en till!

Har aldrig haft barnlängtan och alltid avskytt dem som saft "vänta du tills du träffar den rätte." Dessvärre måste jag nu ge dem rätt ;)

Dumt bara att jag hann bli 36 innan jag hamnade rätt.

Försöker ha en avslappnad inställning men att jag är här på familjeliv och letar likasinnade säger väl en del...

Vad innebär runt 30? Över eller under? Får jag vara med här? :)

• Lavelii

En 30 åring här. Försökt sedan maj (om nu den månad räknas). Slutade på p piller slutet på april.

Skulle haft ÄL nu i helgen men verkar inte så enligt ÄL testen. Tror inte min menscykel hunnit stabilisera sig efter p piller... Lite ledsamt. Alltid haft regelbunden cykel innan p piller och jag tog bara dom i typ 9 månader... Men men tji den som ger sig

• Annica80

Jag är 34 och försöker få till första barnet. Fick mensenn idag och det var vårt tredje försök. Så nu inväntar vi äl och kör igån med ett fjärde försök.

• Team2

Hej hej, både jag och min man är lite under 30 år och har försökt få vårt första barn nu i ett år, utan resultat. Men vi fortsätter hela tiden att "sikta på vårt första plus", som du skriver! Så vi kämpar på och jag hoppas även ni andra kommer göra det...

• KristinaJ
    Freddie skrev 2014-07-04 12:23:40 följande:

Här har du en till!

Har aldrig haft barnlängtan och alltid avskytt dem som saft "vänta du tills du träffar den rätte." Dessvärre måste jag nu ge dem rätt ;)

Dumt bara att jag hann bli 36 innan jag hamnade rätt.

Försöker ha en avslappnad inställning men att jag är här på familjeliv och letar likasinnade säger väl en del...

Vad innebär runt 30? Över eller under? Får jag vara med här? :)

Haha jag känner likadant, att jag rusade in här och började scrolla efter någon som mig går kanske inte riktigt under kategorin "bara ta det som det kommer". Men.. klart man behöver prata av sig. Jag är 84:a :)
  • KristinaJ
    Lavelii skrev 2014-07-05 09:10:30 följande:

En 30 åring här. Försökt sedan maj (om nu den månad räknas). Slutade på p piller slutet på april.

Skulle haft ÄL nu i helgen men verkar inte så enligt ÄL testen. Tror inte min menscykel hunnit stabilisera sig efter p piller... Lite ledsamt. Alltid haft regelbunden cykel innan p piller och jag tog bara dom i typ 9 månader... Men men tji den som ger sig

Håller tummarna för dig. Vi testade första gången nu i juni. Dock utan äl-test, brukar känna på mig men bara för det tyckte jag kroppen kändes skum och i obalans denna månad. Garanterat psykiskt för min del :)
  • KristinaJ
    Team2 skrev 2014-07-06 13:57:21 följande:

Hej hej, både jag och min man är lite under 30 år och har försökt få vårt första barn nu i ett år, utan resultat. Men vi fortsätter hela tiden att "sikta på vårt första plus", som du skriver! Så vi kämpar på och jag hoppas även ni andra kommer göra det...

Vad spännande, håller tummarna för er :)
  • KristinaJ
    Annica80 skrev 2014-07-06 11:54:27 följande:

Jag är 34 och försöker få till första barnet. Fick mensenn idag och det var vårt tredje försök. Så nu inväntar vi äl och kör igån med ett fjärde försök.

Hoppas för er skull. Vi testade första gången nu äl i juni, men känner på mig att det inte blivit något och att mensen nog dyker upp nästa vecka. Men det är ju som sagt bara att försöka vidare. Kul att följa andra på samma resa :) 
  • emlo86

Hej!

Gifte oss i maj och slutade då att skydda oss. Testade med ägglossningstester i juni som enbart visade negativt. Tog idag ett graviditetstest (bim) och håller tummarna!

• Stokke

Hej!
    Vi är 30+ båda två, gifte oss juni och vill verkligen ha barn.
    Har köpt stickor, som visade glad gubbe i går. Detta är första försöket första barnet gör båda. Vi är rätt lost i vad vi borde göra.

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU