• Team2

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Hej hej, både jag och min man är lite under 30 år och har försökt få vårt första barn nu i ett år, utan resultat. Men vi fortsätter hela tiden att "sikta på vårt första plus", som du skriver! Så vi kämpar på och jag hoppas även ni andra kommer göra det...

• Team2

Hej hej

Ja det är egentligen dumt det där att testa med gravtest innan bim, man blir så sjukt nedslagen... Kommer din mens snart så får den snart gå över och ni får börja försöka igen.

Själv tror jag att jag hade äl i helgen, dock var jag och maken på olika platser i helgen och det betyder väl att vi missade äl denna gången... Men får ju vänta och se... Dock finns det knappt några förhoppningar kvar nu efter ett års försök. Och inte blir det lättare av att folk i ens umgänge blir gravida till höger och vänster...

• Team2
    Sserena86 skrev 2014-07-18 07:01:49 följande:

Lika många försök som oss då typ :) vet att det inte är speciellt mycket med fyra försök.. Men ändå, det är ju ändå en tredjedels år som man har gått och väntat och väntat och hoppats. Jag är så himla otålig jämt så jag trodde stenhårt på att vi skulle bli gravida på första försöket :D

Hej hej

Har inte varit inne här på ett tag nu, men vad jag förstår har det inte blivit några plus än... Och inte här heller... Jag var precis som du Serena86 och trodde att vi klart skulle klara det på första försöket! Hur svårt kan det vara att göra en bebis liksom, tänkte jag... Den naturligaste saken i världen ju! Men nä... Nu såhär ett år senare känns det rätt hopplöst. Kommer vi någonsin att klara det känns det istället nu...? Jag tror jag hade äl under förra helgen och mens om en dryg vecka kanske. Går bara och väntar nu men förbereder mig på mens så att jag inte ska bli alldeles förstörd när den väl dyker upp! Kram till er och kämpa på!
  • Team2
    Ellonbellon skrev 2014-07-22 09:11:57 följande:

Får man hoppa in här om man är 28 eller är det för folk över 30? :)

Vi slutade med p-piller för ett år sedan, men fortfarande inget +. Provade med ÄL-stickor denna månad, men trodde jag skulle ha veckan efter jag provade första stickan, som gav utslag. Var dock osäker på om det verkligen var det eller inte. Hur som helst så hade vi sex dagarna efter. Provade igen ÄL-stickor veckan efter, som inte visade något. Har haft grav. symptom (tror jag) i snart två veckor... räknar med att kunna se om jag är gravid på fredag. Hoppas så innerligt att jag är det!

Men vet inte om jag orkar bli besviken igen alltså. :/

Igår kväll hade jag mestvärk i ryggen och ner i benen, men ingen mens än. Idag känns det återigen i magen, inte mensvärk dock. Vet inte vad jag ska tro längre. Så  jobbigt om det bara är inbillning :(

Hej hej, jag är snart 29 och vi har också försökt i ett år nu.. Men inga goda nyheter än så länge. Har bim nu i dagarna, typ i helgen, och förväntar mig ingenting.. Det är som du skriver jobbigt att bli besviken gång på gång.. Men ger upp, nä det får vi inte göra!
  • Team2

Idag, på bim+2, kom mensen. Skittråkigt alltså... Har försökt i över året nu... Så ledsamt...

• Team2
    Fjällsippa skrev 2014-07-29 13:48:06 följande:

Team2 vad tråkigt! Jäkla mens vad sur man blir när den kommer! Har ni funderat på att söka hjälp och göra en utredning?

Själv är jag så otroligt rastlös. Hur ska man stå ut dagarna fram till BIM?! Är det någon som har erfarenhet av tidiga graviditetstest? Har för mig att man kan testa fyra dagar innan beräknad mens? Men hur säkert är det? Jag är bjuden på stor fest fyra dagar innan mens och tänkte först att jag skulle testa på morgonen den dagen. Men om det visar negativt så kan det kanske vara för tidigt, eller? Så jag är lite i valet och kvalet. Jag tror ändå inte jag skulle våga smutta på fördrinken ens om det visar negativt, om det skulle vara fel. Och så är jag rädd att bli besviken. Kanske bäst att invänta mensen ändå?

Jo, vi ska faktiskt påbörja en utredning nu ganska snart.. Men ledsamt är det... Själv har jag inte gravtestat mig innan mensen kommit på länge. Tycker ett neg test är värre än att själva mensen kommer, så jag skulle inte testa utan invänta mensen. Men sen ska du klart göra det som du vill!
  • Team2

Usch Stokke, så jobbigt! Det är ju hemskt vad felbehandlad man kan bli! Fy! Styrkekramar till dig! Och kämpa på!

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU