Fjällsippa skrev 2014-07-18 21:11:00 följande:
Ett tredjedels år! Ja så har jag faktiskt inte sett det tidigare... Jag trodde nog också att det bara var att köra och så skulle det funka.
Jag försöker fundera på om det är något mer man kan göra. Jag vägrar tro att min eller vår ålder spelar roll, för förutom att jag snart närmar mig 35 (som jag på något sätt ser som den magiska åldern) så är jag i hyfsad form, tar vitaminer och linfröolja, äter bra, har dragit ner ordentligt på kaffe, röker/snusar inte, dricker inte (bara när den j*a mensen kommer) och ligger mycket. Och den vär månaden tar jag (men inte mannen) Bisolvon. Det enda jag oroar mig över är mannens kosthållning och lätta övervikt, men kan det verkligen spela så stor roll? Han äter såna manliga vitaminer.
Däremot så stör min ålder mig litegrann. Min mamma var 35 när hon fick mig, och jag tyckte alltid som barn att hon var så gammal. Men på den tiden så fick man kanske barn tidigare, och så jämförde jag min mamma men mina kompisars föräldrar som var typ 10 år yngre. Det är väl ändå vanligare att man får barn o vår ålder nu för tiden.
Hur tänker ni om åldern (vi skriver ju ändå i en tråd som anspelar på åldern)?
Jag har också ägnat veckan åt att fundera på vad vi gör "fel". Äter bra, rör på oss hyfsat, jag äter vitaminer och folsyra, jag är 31, han 29, vi ligger ofta, har koll på äl osv. Min oro gäller mest att min mens är lite lång och oregelbunden och att jag är en smula överviktig.
Har googlat runt massor på vad man kan prova och funderar på Apiforce (bidrottninggelé) eller Efamol (nattljusolja). Är dock lite tveksam eftersom jag inte vill lägga alltför mycket fokus på att bli gravid. Känns som att ju mer man försöker göra, desto mer fixerad blir man. Men kanske ändå, nästa månad.