• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • joss82
    KristinaJ skrev 2014-07-14 12:46:44 följande:

Uppdatering: Testade ju negativt på bim - 2 i fredags. Varit jättedeppig sedan dess och lite grinig på mig själv som dels testade innan bim (lovat mig själv att låta bli detta) dels tror att det bara ska funka på första försöket. Men.. nu sitter jag här bim + 1 och ingen mens. hade klassisk värk igår, men mensen kom inte och idag är värken borta? Hmm.. Kan mycket möjligt vara totalt skengravid. Ganska frustrerande att sitta på jobbet och vänta mens (hoppas att den inte kommer).

Hur går det för er? Sjukt kul att ännu fler hittat hit :)

Hoppas du bara får ett sent plus! Så länge inte mensen kommer, lever hoppet =)
  • Sserena86
    KristinaJ skrev 2014-07-14 12:46:44 följande:

Uppdatering: Testade ju negativt på bim - 2 i fredags. Varit jättedeppig sedan dess och lite grinig på mig själv som dels testade innan bim (lovat mig själv att låta bli detta) dels tror att det bara ska funka på första försöket. Men.. nu sitter jag här bim + 1 och ingen mens. hade klassisk värk igår, men mensen kom inte och idag är värken borta? Hmm.. Kan mycket möjligt vara totalt skengravid. Ganska frustrerande att sitta på jobbet och vänta mens (hoppas att den inte kommer).

Hur går det för er? Sjukt kul att ännu fler hittat hit :)

Precis samma här. Fortfarande ingen mens. Men nu har jag börjat få lite bruna flytningar så antar att den bara är lite sen.. Men detta är första månaden sen september (när jag började ha koll på min menscykel) som det är mer än 28 dagar mellan mensen. Brukar oftast ha 25-26. Har dock inga som helst symptom så jag vet inte varför jag inbillar mig att jag kanske kanske är gravid..

Vi har sagt att vi ska ta ett nytt test på onsdag morgon om mensen inte kommit igång då. Jag hade ganska sen ÄL denna månaden så det var bara ÄL+9 när jag gjorde testet.. Testar jag på onsdag är det iallafall äl+13..
  • joss82
    Sserena86 skrev 2014-07-14 15:42:35 följande:
    Precis samma här. Fortfarande ingen mens. Men nu har jag börjat få lite bruna flytningar så antar att den bara är lite sen.. Men detta är första månaden sen september (när jag började ha koll på min menscykel) som det är mer än 28 dagar mellan mensen. Brukar oftast ha 25-26. Har dock inga som helst symptom så jag vet inte varför jag inbillar mig att jag kanske kanske är gravid..

Vi har sagt att vi ska ta ett nytt test på onsdag morgon om mensen inte kommit igång då. Jag hade ganska sen ÄL denna månaden så det var bara ÄL+9 när jag gjorde testet.. Testar jag på onsdag är det iallafall äl+13..
    Hur lång tid brukar du ha mellan ÄL och mens (lutealfas)? Det är oftast den som är mest konstant. De flesta har runt 14 dagar. Om ÄL har varit ovanligt sen kommer mensen troligtvis också ovanligt sent. Men hoppas ändå att du är gravid!
  • Sserena86
    joss82 skrev 2014-07-14 16:18:49 följande:

Hur lång tid brukar du ha mellan ÄL och mens (lutealfas)? Det är oftast den som är mest konstant. De flesta har runt 14 dagar. Om ÄL har varit ovanligt sen kommer mensen troligtvis också ovanligt sent. Men hoppas ändå att du är gravid!

Detta var första månaden som vi använde äl-test så jag vet faktiskt inte hur lång min lutealfas är.. Hade tänkt ta reda på det den här cykeln :D har antagit tidigare att jag har äl mitt i cykeln, så som alla appar visar.. Så jag tror att vi har missat äl på våra tidigare försök.. Denna cykeln hade jag ju äl en vecka efter det som min app visade, tur att vi började använda äl-test så att vi fick veta det! Men det är säkert så som du säger att eftersom äl är sent i cykeln så blir cykeln längre.. Egentligen är det ganska skönt och veta för jag har gått och oroat mig för att jag har för kort lutealfas.. Om jg hade fått mens på dag 26 som jag fick förra månaden så hade min lutealfas bara varit 8 dagar.
  • Stokke

Jag måste fråga, kan kosten framkalla ett missfall? Idag var jag iväg med en vän, jag ville inte säga att vi försöker få barn, då detta är ett känsligt ämne för henne. Det bjöds på sushi till lunch som jag gillar.
    Jag åt och tänkte, jag har bestämt satt leva som vanligt fram till att mensen inte kommer. Vad tror ni? Är detta farligt?

• Annastanna

Hej!

Å av roligt att jag hittade denna grupp. Jag är 30 och min man är 32. Firar 10 år tillsammans i höst samt 1-årig bröllopsdag så skulle ju vara underbart att få ett plus i present :)

Jag åt mitt sista mini-piller igår (cerazette) och väntar nu på att kroppen ska bli som "vanligt" igen. Har ätit dom i 3 år och innan dess p-piller i 7 år, så minns inte exakt hur lång cykel jag hade innan dess, men var nog hyfsat normal iaf.

Vi slutade med piller för att ha god tid på oss då vi hört att det kan ta upp till ett år innan kroppen ens fungerar efter piller-stopp. Inställningen skulle nu mer vara att händer det så händer det. Men precis som ni andra, så vill man ju ha plus på en gång! Konstigt det där ;)

• Stokke

Vad kul att flera hänger på här i tråden.
    Jag och min man har också varit tillsammans i 10 år. Gifta sedan 2 veckor tillbaka ;) jag blir 31 och maken blir 34.

• Annastanna

Då får man passa på att säga grattis! Eller hur är det roligt att vara nygift :)

Stokke skrev 2014-07-14 20:23:12 följande:

Vad kul att flera hänger på här i tråden.

Jag och min man har också varit tillsammans i 10 år. Gifta sedan 2 veckor tillbaka ;) jag blir 31 och maken blir 34.

• joss82

Vet inte om jag blev varken klokare eller lugnare av att besöka barnmorskan idag. Hade nog önskat att hon bara skulle säga," äsch, ta det lugnt! Det kommer, det kan ta lång tid för många" eller nåt. Istället gav hon lite allmänna tips (ha regelbundet sex, använd stickor, ät bra mat, rök inte, drick inte osv) och föreslog vart man kunde vända sig om man ville ha en mer ingående undersökning/utredning för att kolla att man har ordentlig ägglossning osv eller göra en privat fertilitetsutredning. Det var kanske bra, men jag känner mig inte alls redo att gå vidare med några undersökningar. Fyra misslyckade försök är väl inte så extremt? 

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU