• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • Rebecka84a

Hej allesammans! Här kommer en till!

Jag har läst alla möjliga trådar på familjeliv, upp och ned, om längtan till plusset.

Är 30, sambon 32, och vi slutade med p-piller i maj 2014. Trodde verkligen att det skulle gå med en gång! Icke sa Nicke! Nu är vi uppe i försök nummer 4:a. Använder inga stickor då det enbart skulle stressa mig ytterligare, har lovat mig själv, inga stickor de första 6 månaderna Vi får väl se hur det går med det löftet?

Är skendräktig så gott som hela tiden, visst är man rolig?

Är så trött på alla som "det gick på första" bla bla bla ... och alla dessa magar Så, nu var det sagt!

Kram på er!

• Lillajag86
    Rebecka84a skrev 2014-07-27 11:32:39 följande:

Hej allesammans! Här kommer en till!

Jag har läst alla möjliga trådar på familjeliv, upp och ned, om längtan till plusset.

Är 30, sambon 32, och vi slutade med p-piller i maj 2014. Trodde verkligen att det skulle gå med en gång! Icke sa Nicke! Nu är vi uppe i försök nummer 4:a. Använder inga stickor då det enbart skulle stressa mig ytterligare, har lovat mig själv, inga stickor de första 6 månaderna Vi får väl se hur det går med det löftet?

Är skendräktig så gott som hela tiden, visst är man rolig?

Är så trött på alla som "det gick på första" bla bla bla ... och alla dessa magar Så, nu var det sagt!

Kram på er!

Jag slutade också med mina p-piller i maj. Problemet för mig är att min mens inte kommit tillbaka alls. Mensen var även väldigt oregelbunden innan jag började med p-piller. Så ska kontakta gyn när de öppnar efter semesterstängningen.

Jag känner som dig också, att jag är trött på alla som fixade det på första eller andra försöket. Klart roligt för dem, men det börjar bli lite jobbigt att höra hela tiden.Speciellt de som skryter om att det gick så fort och framställer det som att de har "extra starka" spermier, ägg o.s.v.

• Rebecka84a
    Lillajag86 skrev 2014-07-27 12:21:12 följande:

Jag slutade också med mina p-piller i maj. Problemet för mig är att min mens inte kommit tillbaka alls. Mensen var även väldigt oregelbunden innan jag började med p-piller. Så ska kontakta gyn när de öppnar efter semesterstängningen.

Jag känner som dig också, att jag är trött på alla som fixade det på första eller andra försöket. Klart roligt för dem, men det börjar bli lite jobbigt att höra hela tiden.Speciellt de som skryter om att det gick så fort och framställer det som att de har "extra starka" spermier, ägg o.s.v.

Känner mig lätt lurad *bitter* - är uppvuxen med att "glöm för guds skull inte preventivmedel då blir det barn direkt!" - OM det ändå vore så! He he ... Varför klarar "alla" detta på första försöket? Känner mig lite sviken av min kropp, hade ingen aning att det skulle vara svårare än att beställa böcker på adlibris typ. Ja ja ... Är "bara" inne på 4:e försöket, beräknad mens på onsdag.

Jisses så bitter jag låter!!!

LillaJag86: låter bra o kontakta gyn., alltid skönt o höra att "att allt är som det ska!"

Kram!
  • Fr1da

Nu har jag haft mensvärk till och från i 5-6 dagar, med BIM imorgon. Dock brukar jag alltid få spottings några dagar innan men inte en skymt av det nu. Vågar mig på att hoppas lite och kommer inte mensen blir det test på onsdag då vi är hemma från sista semesterresan igen

• Lillajag86
    Rebecka84a skrev 2014-07-27 12:37:07 följande:
    Känner mig lätt lurad *bitter* - är uppvuxen med att "glöm för guds skull inte preventivmedel då blir det barn direkt!" - OM det ändå vore så! He he ... Varför klarar "alla" detta på första försöket? Känner mig lite sviken av min kropp, hade ingen aning att det skulle vara svårare än att beställa böcker på adlibris typ. Ja ja ... Är "bara" inne på 4:e försöket, beräknad mens på onsdag.

Jisses så bitter jag låter!!!

LillaJag86: låter bra o kontakta gyn., alltid skönt o höra att "att allt är som det ska!"

Kram!
    Ja, samma här. Trodde inte att det skulle vara sådant krångel. Och nu börjar det bli riktigt jobbigt med folk som frågar om när man ska skaffa barn. Och av någon anledning (vet inte om det är att jag närmar mig 30 eller vad) så har alla möjliga folk börjat fråga....

Min sambos mamma skrev idag på sin fb att hon känner sig nyfiken, direkt var det någon som tolkade det som att jag var gravid???!!! JObbigt =(

Kram till dig också
  • joss82
    Stokke skrev 2014-07-27 10:19:05 följande:

Hej!
    Kan någon vänlig själ försöka förklara för mig, enligt appen är det äl på onsdag. Enligt monitorn är det hög fertilitet (inte maximal).
    I går fick jag äggviteflytningar.
    Jag har googlat, har jag misst äl? Jag förstår inte alls. Känner mig jätte ledsen :(
    Jag son trodde monitorn hade koll.
    Är det någon annan som har äggviteflytningar innan äl?

Jag får alltid mina ÄL-flytningar före ÄL, tror de flesta får det. Oftast ca 2-3 dagar före, den här gången verkar de ha kommit ca 5 dagar före och håller fortfarande i. Sen brukar de avta precis före ÄL. Så din kropp fungerar nog precis som den ska!
  • Malin82a

Men vilken glad nyhet BowserSchnauzer! Har inte varit inne på flera dagar så det var riktigt roligt att läsa:). Grattis!

Stokke - Det är ju jätte bra att monitorn visar hög fertilitet. Det kan den göra i några dagar innan det blir maximal. Den kan också visa max redan i morgon. Så börja mys på nu tills den är låg igen, så har ni gjort allt ni kunnat denna gången ;). Och förhoppningsvis för sista på väldigt länge (minst 1 år:)). Enligt appen ska jag också ha ägglossning på onsdag. Så nu har vi att göra ;). Lycka till alla!

• frida-li

Fr1da känner igen mig, har BIM imorn, men nu tycks mensen ha kommit änå. en dag för tidigt. lite ljusrosa på pappret igår redan. hoppas på att det bara är en nidblödning. men kanske är försent för det. hur går det för dig du har ju BIM idag?

• Fr1da
    frida-li skrev 2014-07-28 10:01:17 följande:

Fr1da känner igen mig, har BIM imorn, men nu tycks mensen ha kommit änå. en dag för tidigt. lite ljusrosa på pappret igår redan. hoppas på att det bara är en nidblödning. men kanske är försent för det. hur går det för dig du har ju BIM idag?

Äsch då vad synd. Men kan ju fortfarande hoppas på att det är en nidis.

Min mens lyser fortfarande med sin frånvaro, så hoppas hoppas! :)
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU