Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Får man hoppa in här om man är 28 eller är det för folk över 30? :)

Vi slutade med p-piller för ett år sedan, men fortfarande inget +. Provade med ÄL-stickor denna månad, men trodde jag skulle ha veckan efter jag provade första stickan, som gav utslag. Var dock osäker på om det verkligen var det eller inte. Hur som helst så hade vi sex dagarna efter. Provade igen ÄL-stickor veckan efter, som inte visade något. Har haft grav. symptom (tror jag) i snart två veckor... räknar med att kunna se om jag är gravid på fredag. Hoppas så innerligt att jag är det!

Men vet inte om jag orkar bli besviken igen alltså. :/

Igår kväll hade jag mestvärk i ryggen och ner i benen, men ingen mens än. Idag känns det återigen i magen, inte mensvärk dock. Vet inte vad jag ska tro längre. Så  jobbigt om det bara är inbillning :(

• Ellonbellon

Hej

Team2 skrev 2014-07-22 22:55:52 följande:

Hej hej, jag är snart 29 och vi har också försökt i ett år nu.. Men inga goda nyheter än så länge. Har bim nu i dagarna, typ i helgen, och förväntar mig ingenting.. Det är som du skriver jobbigt att bli besviken gång på gång.. Men ger upp, nä det får vi inte göra!

Håller tummarna för dig! Jag trodde det var kört igår då jag fick lite mörk flytning, trodde mensen var kommen men just nu ser det bra ut... Om det var nidblödning kom den dock så himla sent, 11 dagar! Kanske var något annat. :-S
  • Ellonbellon

Fick vad jag tror är ett missfall i natt. Så jävla depp nu!! Har aldrig sett så mycket blod utan att någon var döende så tror inte det var vanlig mens. Fan alltså, blir så less på det här! :(

Mår tokilla också, vilket jag aldrig gjort vid mens annars, vet inte om det är på grund av missfallet eller av min känsla av total tomhet.

Håller tummarna för er som fortfarande väntar på att inte få mens i alla fall :)

• Ellonbellon
    Sserena86 skrev 2014-07-24 12:21:19 följande:
    Fy vad tråkigt! Vilken vecka var du i? Vet att det är en klen tröst men om det verkligen var ett missfall så vet du ju iallafall att du kan bli gravid, men att det var något fel på just det här embryot..
    Vecka 4-5 gissningsvis... Trodde jag fått nidblödning (i två dagar) men sedan var det som att det öppnades en kran i natt.

Ja, jag försöker se det positivt. Men det är svårt när det på 13 försöket tar sig och så slutar det innan det har börjat i princip :(

Får besök i helgen så det ska bli skönt att få tänka på något annat i alla fall.
  • Ellonbellon
    joss82 & Fjällsippa
    Tack!
    Är otroligt besviken och ledsen, men just nu mest förvånad och att det gör så ont... har tagit ipren och alvedon men inget hjälper... kanske sitter i huvudet också.

Har en fantastisk man i alla fall, han var redo att prova på nytt direkt (typiskt män) ;)
  • Ellonbellon
    Team2 skrev 2014-07-24 22:35:22 följande:

Ellonbellon, styrkekramar till dig!

Tack så mycket!
  • Ellonbellon
    BowserSchnauzer skrev 2014-07-25 13:11:09 följande:

... Testade imorse och det var positivt! Är ju väldigt tidigt men så himla härligt! Hoppas att detta lilla knytte vill stanna kvar och komma till oss i april :)!

Grattis! Håller tummarna att det blir en aprilbebis :)
  • Ellonbellon

Jag fick ju missfall förra månaden, och nu känns kroppen så konstig. ÄL-test visade först stegring men inte fullt, och så dagen efter absolut ingenting. Sedan tog stickorna slut, kan hända att jag har denna veckan eftersom det har känts lite i magen.

Men kanske inte ens har ÄL denna månad...

Får väl hoppas på nästa månad. Min sambo är inte i samma land just nu så det blir svårt att försöka säkra denna vecka också (vi körde hårt förra veckan i alla fall).

Nu håller jag alla tummar att jag är gravid, eller att mensen inte kommer, eller kommer sent, eftersom nästa helg blir det bröllop :)

• Ellonbellon

Trist Diamant!
    Men det kanske var alla bröllopsnerver. Gifte mig också i lördags och kroppen har levt rövare med mig i någon vecka nu.

Nu får vi se fram emot nästa månad istället!

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU