• Nenna9

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Hej på er tjejer!

Har först nu sett er tråd och så skönt att hitta några som man kan prata av sig med. Jag är 32 år och längtar så efter vårt första barn. Vi har försökt i 10 månader nu och också använt CB ägglossningstest. Dock inte det digitala. Men inget pluss än:(. Hur går det för er? Skulle gärna vara med i er tråd och dela er resa samt min egen  med er. I slutet av augusti ska vi på fertilitetsutredning på sophiahemmet. Min man har "gjort" 2 tjejer gravida på onenightstand för länge sedan så känns som problemet kan ligga hos mig. Är orolig för att gå dit samtidigt blir det ju skönt att veta.. Sedan har jag en fråga ang CB ägglossningstest. Jag testar alltid på morgonen och har vanligtvis fått glad gubbe i 2 dagar. Vet att man inte ska fortsätta använda dom när man fått positivt resultat men har ändå gjort det en dag efter till. Denna gang var det bara glad gubbe 1 dag. Vi hade sex den kvällen samt morgonen efter men direct efter så kissade jag på stickan och då var det bara en ring. Kan det vara så oturligt att ägglossningen kom på dagen och att det var försent för oss då vi hade sex? Någon som har koll:)

• Nenna9
    Leonas skrev 2015-07-22 22:41:16 följande:
    Välkommen! Men jag hoppas på en kortvarig visit för att du har plusset väntandes runt hörnet! :)

Jag är 30 och jag o min karl är påväg att ge oss in på vårt 12e försök. Trodde inte att det skulle ta sådan tid. Är förvånad fastän jag vet att det ju inte ens är säkert att man kan få barn. Lyfter luren för att boka tid för utredning i september om inget plus i augusti.

Har aldrig tempat, så jag får säga pass på det.
    Tack så mycket:). Hoppas det går vägen för er snart också! Trodde verkligen inte heller att det skulle ta så lång tid, och som du säger tänk om man inte ens kan. Det är verkligen en tanke som skrämmer mig. Hur känner din/era andra också partners inför detta, är det något ni pratar om eller hur går tankarna hos dom?
  • Nenna9
    Solros skrev 2015-07-23 23:32:14 följande:

Hur går det för er alla?

Vårt 20:e försök misslyckades även det som väntat. Vi båda har gett upp allt hopp om att blir gravida på egen hand. Nu väntar vi bara få att få en tid för ivf. Men det är väl 4-5månadera väntetid kvar.

Håller tummarna för alla ni som nyss tillkommit i tråden och för oss som varit här ett tag. Hoppas alla får plus snart!

Åh vad jobbigt och tråkigt att höra:(. Har ni varit på fertilitetsutredning också?
  • Nenna9
    Solros skrev 2015-07-24 00:25:24 följande:
    Jag vi startade den i februari nu i år (började försöka okt/nov-13)och fick veta att sambons sperimer hade dålig swim-up förmåga. Vi är inte utdömda att klara det på egen hand men det är inte så stor chans. Vi får helt enkelt vänta och se om ivf kan hjälpa.
    Men så jobbigt! Vi ska på vår utredning 24 augusti. Trodde ändå man fick hjälp tidigare än ni efter ni gjort utredningen. Vill du berätta lite hur den gick till och vad läkarna säger efter ni gjort den? Skulle ni hem och försöka själva, var IVF enda hjälpen eller går det med något annat? Håller tummarna!
  • Nenna9
    mikamon skrev 2015-07-24 18:40:06 följande:

:) Testet

phpUZiBWb63664.jpg

Denna ägglossning alltså:). Ni få mysa lite extra nu då;)
  • Nenna9
    Solros skrev 2015-07-29 22:45:37 följande:
    Vi fick efter ett års försök stå några månader i väntetid för att få börja utredningen. Jag fick lämna massa olika tester, bl.a. För att de om jag verkligen har ägglossningar. Fick även testa letrozol. Sambon fick lämna spermatest. Han fick välja på att göra det hemma eller på plats. Mäste vara inne på sjukhus senast en timme efter.

Hans första testa visade dålig simförmåga på spermierna så han fick lämna ett till som visade samma sak. Därefter skrevs remiss till ivf. Tyvärr är det 5-7mån väntetid för att få börja ivf här där jag bor så det är snällt och vänta. Vi kan bli gravida själv men det är väldig väldig liten chans! Vi har försökt sedan nov-13 så vi har gett upp hoppet att blir själva utan väntar och hoppas på ivf.

Fråga gärna om du har fler frågor :)

Hur går det för dig och er andra?
    tack för svar:). Hade du använt ägglossningstest tidigare och fått positivt resultat?
  • Nenna9
    Solros skrev 2015-07-30 23:09:40 följande:
    Jag använd rfsu test som vissa månader visad och vissa ingenting alls. Men min läkare så att man mycket väl kan ha ägglossning även om det inte visar någonting. Ända sättet att veta helt säker är via blodprov.

Använder du tester? Hur länge hade ni försökt?
    Ah okej! Ja vi har sista 3 månaderna använt CB digitala ägglossningstest. Enkelt och jättebra tycker jag. Antingen blir det en ring om det är negativt annars en glad gubbe när LH ökningen har upptäckts och då är det ägglossning inom 48 timmar. Vi har försökt ca 10 månader. Innan testerna gick jag efter ptracker bara och när jag sen började med testerna såg jag att de inte stämde överens med varandra. Så nu litar jag på testerna och har ptracker för att ha lite extra koll på dagarna:)
  • Nenna9
    mikamon skrev 2015-08-02 15:53:18 följande:

Jag plussade idag! Väldigt svagt dock så hoppas på ett starkare plus om ett par dar!

Åh stort grattis!!!!
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-02 16:05:13 följande:

Insåg precis att jag inte skrivit i dena här tråden på ett tag men jag har också plussat :) Är på bim -1 idag (äl+13) och plussade för ett par dagar sen o håller nästan andan nu för att kunna passera bim utan blödning eller svagare gravtester (som de 2 senaste gångerna då missfall tyvärr var ett faktum).

men denna gång ökar iaf mina gravtester hittills och jag hoppas innerligt att det får gå vägen nu! Bf 11 april isånnafall Hjärta

Mitt första test såg ut så här den 30 juli:

Sen såg det ut så här den 31 juli:

Och idag den 2 augusti:

Så himla glad för din skull och oj vad plusset ökat! Håller verkligen tummarna att det går vägen denna gång <3. Vi skrev i en annan tråd och har än så länge inte tagit det andra testet! Inga symptom för varken mena eller bebis.. Enligt ptrackern det BIM-3 men fick ju ägglossning 2 dagar tidigare så kanske BIM -1. Ingen aning. Funderade på om jag ska testa CB plus istället den var mindre känslig? Annars invänta och se.
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-02 17:21:43 följande:
    Tack snälla söta du :)

jag skulle ju tro att du är på bim-1 o då är ju chansen med åtminstone cb plus att det syns idag eller så tar du imorgon på morgonen med det digitala du har för det borde ju också visa om det är bim imorgon. Men sen finns det ju dom som det tar ett tag för innan det syns på gravtest... jag verkar kunna plussa tidigt då jag gjort det 3 gånger nu. Åhh vad jag håller tummarna för dig!! Vore så kul att följas åt! Hjärta
    Tack snälla hoppas ju tusen gånger om liksom:). Även om det inte blir denna gång hoppas jag vi jan följa åt ändå! Får uppdatera någon gång ibland!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU