• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • Manda84

Tack alla! <3

Jag testade med ett par test av olika märken fredag kväll och lördag morgon, och det har varit mer eller mindre tydliga streck på allihop.

Dock verkar lyckan ha varit kortvarig för i förmiddags började jag blöda. Inte som en vanlig mens. Vanligtvis är det bara pyttelite i två dagar, "vanligt" den tredje för att sedan avta och sluta dag fyra eller fem. Nu körde det igång rejält som dag tre på en gång. Och still going VERY strong.

Jag väljer att tro att jag blev gravid men att jag fick/får ett tidigt missfall. Och just nu känns det som en vinst i sig - då vet jag iaf att vi KAN få barn, och det är stort efter alla dessa försök!

• Manda84
    lilleskutt86 skrev 2015-10-10 20:36:25 följande:

Jag fick exakt samma igår och har nu läst på! Ett svagt plus på CB är ett plus! CB reagerar endast på hcg vilket endast ger utslag vid graviditet! Men man vill ju gärna ta ett digitalt så man får svart på vitt ändå såklart :)

Stort grattis! :)

Nu verkar det ju inte gå vägen för mig ändå, men jag håller alla mina tummar för bättre lycka för dig! :)
  • emzerus
    Manda84 skrev 2015-10-11 15:53:14 följande:

Tack alla! <3

Jag testade med ett par test av olika märken fredag kväll och lördag morgon, och det har varit mer eller mindre tydliga streck på allihop.

Dock verkar lyckan ha varit kortvarig för i förmiddags började jag blöda. Inte som en vanlig mens. Vanligtvis är det bara pyttelite i två dagar, "vanligt" den tredje för att sedan avta och sluta dag fyra eller fem. Nu körde det igång rejält som dag tre på en gång. Och still going VERY strong.

Jag väljer att tro att jag blev gravid men att jag fick/får ett tidigt missfall. Och just nu känns det som en vinst i sig - då vet jag iaf att vi KAN få barn, och det är stort efter alla dessa försök!

Nej va tråkigt!! :(
    Blir imponerad av ditt synsätt dock- helt rätt att tänka så! Ni KAN bli gravida, ni passar tillsammans o det är stort bara det!! Håller tummarna för att nästa plus kommer inom kort o att det går vägen!
    KRAM <3
  • emzerus
    lilleskutt86 skrev 2015-10-10 20:36:25 följande:

Jag fick exakt samma igår och har nu läst på! Ett svagt plus på CB är ett plus! CB reagerar endast på hcg vilket endast ger utslag vid graviditet! Men man vill ju gärna ta ett digitalt så man får svart på vitt ändå såklart :)

Grattis till graviditeten :)
  • pandoraDiem
    Manda84 skrev 2015-10-11 15:53:14 följande:

Tack alla! <3

Så tråkigt att höra. Skönt att du kan hitta några positiva tankar och visst är det som du skriver; nu vet ni att det fungerar så snart kommer nog plusset igen. Kramar!
  • Solros

Hur går det för er? Håller tummarna att många av er har fått plus!

Äntligen har bli blivit kallade för ett första besök för att sedan förhoppningvis påbörja IVF. Väntetid på 7 månader och totalt 2år av försök..nu hoppas jag bara att vi verkligen kan hjälp.

Håller tummarna att ni snart får plus!

• pandoraDiem
    Solros skrev 2015-11-12 22:26:10 följande:

Hur går det för er? Håller tummarna att många av er har fått plus!

Äntligen har bli blivit kallade för ett första besök för att sedan förhoppningvis påbörja IVF. Väntetid på 7 månader och totalt 2år av försök..nu hoppas jag bara att vi verkligen kan hjälp.

Håller tummarna att ni snart får plus!

Härligt att ni fått tid till första mötet :) själv är det en del väntan kvar. Men känns skönt att det finns hjälp att få :) håller tummarna för er!
  • Solros
    pandoraDiem skrev 2015-11-12 23:09:46 följande:

Härligt att ni fått tid till första mötet :) själv är det en del väntan kvar. Men känns skönt att det finns hjälp att få :) håller tummarna för er!

Tack! Det känns både spännande och samtidigt är jag sjukt nervöst! I början av december har vi vår tid..

Hur var det för er, står ni ocå i kö? Hur längE har ni försökt?
  • pandoraDiem
    Solros skrev 2015-11-13 14:34:16 följande:

Tack! Det känns både spännande och samtidigt är jag sjukt nervöst! I början av december har vi vår tid..

Hur var det för er, står ni ocå i kö? Hur längE har ni försökt?

Förstår det. Väntar på cellprovsvar innan de kan skicka remiss till ivf. Sen blir det ivf kö i ca 3 månader. Vi har försökt sen aug 2014. Det är ju inte helt omöjligt att det går utan hjälp men eftersom det inte gått hittills så tror jag att det ändå kommer sluta med ivf. Går inte det heller är vi öppna för adoption. Vill så gärna ha en liten.
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU