Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Hej tjejer! Får man hoppa in här? Har försökt bli gravid sen i somras, lyckades i december men lyckan blev kortvarig. Bara att kämpa på, tänker att det kommer att gå bra tillslut. Fick positivt på äl-testet imorse så nu blir det extra mycket mys ikväll :)

• pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-04-27 13:41:09 följande:
    Klart du får va med här ???? Välkommen!

Usch va tråkigt att du också varit med om ett missfall! Fy vad orättvist det ska vara. .. men nån gång lär det bli vår tur också! ?

Fick också positivt äl test imorse så hoppas turen är med oss båda nu ????

När har du bim?
    Tack :) Ja ibland är livet bara så orättvist och ibland är det svårt att inte känna sig bitter över det. Men just nu känns det bra att kroppen i alla fall fattat att den ska lossa ägg :) Kul att vi är i samma fas i cykeln, jag har antagligen bim runt 11 maj, plus/minus någon dag. Fyller 30 den 12e så får se om jag får världens bästa födelsedagspresent eller om det bli mens :)
  • pandoraDiem
    Leonas skrev 2015-04-29 14:04:50 följande:

Gissa vad, mensen kom idag! Perioden blev på 65 dagar. Tjoho :,( Bara att tagga om och inse att det inte blir någon 2015års-bäbis.. Buhu vad trist!

Vad tråkigt :( Såg att du skrivit att ni också började försöka i augusti förra året, samma här nämligen. Låter ju inte kul med en sån lång cykel och hoppas verkligen att du kan få hjälp innan det där förbaskade året passerats. Kram!
  • pandoraDiem
    Manda84 skrev 2015-05-05 15:33:58 följande:

Och idag kom mensen som ett brev på posten... Förbannade jävla skit!!! :(

Nej, va tråkigt :( Kramar
  • pandoraDiem

Massa kramar till er som fått den förbannade mensen, vet ju jobbigt det är. För mig är det alltid värst de första dagarna då jag liksom nästan vägrar acceptera att den kommit fast jag innerst inne vet att det är en vanlig mens. Sen brukar det kännas lite bättre vid äl när det känns som jag har lite mer kontroll och kan påverka genom att iaf mysa med sambon. Tänker att någon gång borde det gå för oss också :)

• pandoraDiem
    mikamon skrev 2015-05-06 18:20:39 följande:

Ja man blir riktigt förbannad och ledsen. Man försöker pricka in ÄL och blir så ledsen när det inte tar sig :( Hoppas på ÄL och plus den här månaden <3 Nu har min mens börjat vinka hejdå. Blöder pyttelite fortf men knappt att det märks av, så skönt!

Hur går det för dig?

Är på äl+9 och inbillar mig att det känns annorlunda. Men gör ju det typ varje månad, fattar inte varför jag ska hålla på så. Bara att vänta och se nu.

Skönt att mensen är slut, håller tummarna för denna månad!
  • pandoraDiem
    solsken82 skrev 2015-05-07 10:29:16 följande:

Har precis varit hos gyn och min kropp svarar bra på pergotime, hade en tjock och fin slemhinna och ett moget ägg på 20mm samt ett ägg till strax under 20mm så kan få 2 ägg som lossnar. Hoppas något av dom tar sig.. Så nu är det till att mysa på och hålla tummarna!!

Åh, vad spännande :) Känns som en bra start :)
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-05-08 08:06:36 följande:

Är på äl+11 idag (bim-5) och tog ett gravtest imorse men det var negativt...

Mina bröst är svullna o ömma, lite stick i nedre delen av magen o extremt trött... men så har har jag känt typ varje månad mellan äl o bim så det är väl önsketänkande att det skulle vara nå annat. .. ????

Dricker ni kaffe o har ni isånnafall slutat med det? Äter ni godis? Jag undrar om det påverkar fertiliteten?

Jag dricker ca 3 koppar kaffe om dagen o godis varje helg...

Jag börjar tänka o analysera precis allt just nu känner jag!

Kram på er!!

Vi ligger nästan precis lika, jag är på äl+10 idag (bim-4) och jag känner så väl igen mig i det du skriver. Kastas mellan hopp och förtvivlan när jag överanalyserar alla möjliga tecken samtidigt som jag försöker intala mig själv att ta det lugnt.

Dricker inte kaffe mellan äl och bim, men äter godis som vanligt. Tror dock inte just kaffe och godis har någon avgörande betydelse. Jag försöker att jobba på att leva mer som vanligt nu innan eventuell graviditet och tillåta mig själv att planera in roliga saker som inte har med det att göra. Planer kan vi ju alltid ändra om vi skulle bli gravida :)

Håller tummarna för oss!
  • pandoraDiem
    Solros skrev 2015-05-08 11:08:19 följande:
    När vi började försöka så undvek jag kaffe mellan äl och bim. Men nu när tiden bara går så dricker jag även kaffe emellan. Försöker leva ett så vanligt liv som möjligt, men försöker väl undvika alkolhol.

Blev för jobbigt att alltid tänka på det varje månad nu när det tar så långt tid.. Känns svårt att först att vi har hållt på i 17månader redan.. Tiden går fort men det blir bara jobbigare och jobbigare för varje misslyckande. Har nästan gett upp hoppet :(
    Känner igen mig i det där att det bara blir jobbigare och jobbigare, det där pluset känns lite som en onåbar dröm tillslut. Trots det är jag ändå rätt bra på att intala mig varje månad att det nog tagit sig denna gång, som någon slags överlevnadsmekanism - som om jag behöver få tänka positivt mitt i hopplösheten. Att inte tänka på det alls har jag gett upp för länge sen.

Kan tänka lite positiva tankar till dig också :)
  • pandoraDiem

Försökt sen i somras, lyckade plussa innan jul men lyckan blev kortvarig. Ska hålla alla tummar jag kan för oss :) trevlig helg!

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU