• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • Sserena86
    emzerus skrev 2015-12-22 20:06:57 följande:
    Vad skönt att det gick bra sen! 
    Sserena86 skrev 2015-12-22 16:26:29 följande:Hej! Följer den här tråden eftersom jag en gång var aktiv här när vi försökte bli gravida. Om man är RH negativ och fostret är RH positivt så kan mamman bilda antikroppar, men bara om mammans och fostrets blod blandas. Det kan inte hända om man bara har fått tidiga missfall för då har fostret inte hunnit få något blod än, men om man har fått ett senare missfall eller fött ett barn så kan det hända. Jag fick en spruta efter att jag hade fött mitt barn för att förhindra att antikroppar skulle bildas.

Om du är RH positiv så behöver du inte fundera på detta och det spelar ingen roll vilken blodgrupp din man har. Det kan bara bli komplikationer om du är RH negativ. Här kan man läsa mer: www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Behandlingar/Rh-negativ-blodgrupp-och-graviditet/
    Tack för ditt svar! Vad skönt då kan jag släppa det iaf...även fast det samtidigt hade varit "skönt" och kanske haft en anledning till alla våra missfall o att det gått att åtgärda med en spruta... Men men, bara hoppas att det blir vår tur någon gång iaf :) 

Åh jag håller verkligen tummarna för att det blir din tur snart! Minns att jag fick missfall samtidigt som dig förra året, och sen blev vi gravida typ samtidigt efter det.. Hoppas att det är du är gravid nu och att fostret vill stanna denna gången!
  • emzerus
    Sserena86 skrev 2015-12-22 20:26:41 följande:
    Åh jag håller verkligen tummarna för att det blir din tur snart! Minns att jag fick missfall samtidigt som dig förra året, och sen blev vi gravida typ samtidigt efter det.. Hoppas att det är du är gravid nu och att fostret vill stanna denna gången!
    Tack snälla du <3 Tyvärr känns det kört denna gång då jag är på äl+14 o bim imorgon men negativt test imorse :( Har ju tyckt mig ana något svagt på ett par test för nån dag sen men idag ingenting... 

Är du gravid nu eller har du precis fått barn? 
  • mikamon
    emzerus skrev 2015-12-21 19:09:16 följande:

En viss oro kommer nog alltid finnas i bakhuvudet, speciellt när man haft missfall redan. Men försök att glädjas också vännen <3 

Mina missfall har varit i v 5/6...oftast ca 1-1,5 vecka efter bim. Så lyckan har varit kortvarig alla 5 gånger :( Har plussat tidigt, på äl+11 ca varje gång. Så jag har redan testat o tyckt mig ana något på testen. Men kan inte säga att det är något plus utan mer en skugga :( Sen syns det mer efter några timmar när testen torkat o då ska man ju inte lita på det tyvärr... så vet inte. Men jag känner mig som sagt gravid o alla symtom kvarstår. Hoppas att det är gravsymtom o inte menskänning... Är på bim-2 idag o äl+13. 

Kram!

Ska försöka <3 :) Jag har bokat in tid hos bm nu efter nyår, så hoppas lilla parveln är kvar i magen då!
  • Sserena86
    emzerus skrev 2015-12-22 21:20:00 följande:
    Tack snälla du <3 Tyvärr känns det kört denna gång då jag är på äl+14 o bim imorgon men negativt test imorse :( Har ju tyckt mig ana något svagt på ett par test för nån dag sen men idag ingenting... 

Är du gravid nu eller har du precis fått barn? 
    Jag fick en liten kille för fyra månader sen som ligger och sover i mitt knä just nu.. Det är så konstigt med tid, för de 15 månaderna som jag försökte bli gravid var så sjukt långa! Tiden mellan äl och bim kändes som en evighet! Och sen kom graviditeten och den bara flög förbi, jag hade turen att må bra hela tiden. Sen valde min bebis att komma ut tio dagar efter bf och de tio dagarna är de absolut längsta i mitt liv! Tiden stod typ stilla! varje dag kändes som ett år typ. Och sen kom min bebis och dehär fyra första månaderna har bara flugit förbi. Som om någon har börjat snabbspola mitt liv typ :) men jag är så lycklig över att han är här och att det gick bra tillslut, och jag hoppas att det kommer att gå vägen för dig också snart! Har du fått gå någon utredning för o se varför du fått missfall?
  • LaFontaine

Jag började mitt 2016 med att få mens. Vi väntar ju kallelse till ivf nån gång i mars, men tänkte köra lite pseudovetenskap tills dess. Nästa gång jag får mens ska vi besöka akupunktören Dr Nie i Stockholm. Jag tror inte på sånt, men om det har effekt vore det ju utmärkt. Jag har varit hos henne förr, i annat ärende och hon var väggarna fulla med bilder på barn som blivit till efter en vecka med nålar och ångkokt duva en gång i veckan i en månad.

• miamarina84
    LaFontaine skrev 2016-01-05 10:06:03 följande:

Jag började mitt 2016 med att få mens. Vi väntar ju kallelse till ivf nån gång i mars, men tänkte köra lite pseudovetenskap tills dess. Nästa gång jag får mens ska vi besöka akupunktören Dr Nie i Stockholm. Jag tror inte på sånt, men om det har effekt vore det ju utmärkt. Jag har varit hos henne förr, i annat ärende och hon var väggarna fulla med bilder på barn som blivit till efter en vecka med nålar och ångkokt duva en gång i veckan i en månad.

Åh vad spännande o vad jag blev sugen på det. Heter den akupunkturen något så man vet vad man kan söka på osv o hoppas på att det finns i min stad :) vad är ångkokt duva?
  • LaFontaine
    miamarina84 skrev 2016-01-05 19:29:53 följande:

Åh vad spännande o vad jag blev sugen på det. Heter den akupunkturen något så man vet vad man kan söka på osv o hoppas på att det finns i min stad :) vad är ångkokt duva?

Hon finns i Sthlm och heter Dr Nie. Ångkokt duva är precis vad det låter, duvkött som fått ångkokas. Smakar fan och väldigt lite saker kan rädda den. Det enda som smakade uthärdligt var när den sen maldes med kryddor och bakades in i pasta tillsammans med skirat enbärssmör. Får helt enkelt hitta fler recept den här gången
  • LaFontaine

Hur går det för er alla? Själv fick jag en liten blödning igår, en vecka innan BIM. Så brukar min mens alltid börja, med lite blodblandade flytningar och småblödningar dagarna innan mens. Då behöver jag således inte fundera mer den här månaden... Jag hoppas att själva mensen väntar till i alla fall imorgon så jag hinner hem till Stockholm och akupunktören jag pratade om i förra inlägget.

• Solros

Hur går det för er alla? Själv har vi gjort vårt första ivf försök och fick ett återfört. Så nu väntar vi på resultat.. Dagarna segar sig verkligen framåt :)

• emzerus
    Solros skrev 2016-02-04 19:39:10 följande:

Hur går det för er alla? Själv har vi gjort vårt första ivf försök och fick ett återfört. Så nu väntar vi på resultat.. Dagarna segar sig verkligen framåt :)

Åh va roligt att ni äntligen är igång med ivf! Va spännande! Håller tummarna stenhårt för er <3

När är test dag?

Jag är på äl+5 idag så väntar otåligt på att få reda på hur det lyckats eller ej :)
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU