Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
utredning klar i november
utredning klar i november
Jag har idag min sista maximala fertila dag (2dagar) så är antagligen hög fertil i morgon. Sedan blir det en väntan på sin bim dag. Då jag var hög fertil 11 dagar innan jag blev hög så ska enligt min app mensen komma om fem dagar, vi får väl se efter att kroppen spela mig ett spratt då har var hög i 11 dagar istället för ca 5? Så nu intar vi en vänta, annars bara tagga om o ta nya krafter :/
När jag åt ppiller så var jag inte så sugen på sex alls. Var ofta för torr pga pillrena så det drog ju ner suget väldigt mycket. Behövde långa förspel och det blev tråkigt i slutändan.
Efter att jag slutade med ppiller så har jag blivit mkt mer sugen på sex. Är våtare och kåtare, haha, speciellt vid ägglossningen. Då får inte min karl vara ifred ;)
Mår sååå mkt bättre utan pillrena, på många olika sätt. Ångrar att jag inte slutade med pillrena tidigare! (åt skiten i tio år).
Idag eller imorgon har jag BIM, och har haft rosa flytningar i ca tre dar nu. Inget plus :( Känns som mensen kommer imorgon. Tråk tråk tråk.
Ja jag har haft spottings jag med, oftast bara en dag innan. Sen har den stora syndafloden forsat fram dagen efter, med elak mensvärk som pricken över iet.
Kan ju inte sluta hoppas dock. Om ägget fäste i helgen så kanske hcg-nivåerna inte hunnit stiga tillräckligt. Neggot i mig säger dock att den är mensen som är på g och ingen nidblödning :/
Hur är det med tempen? Går den ner vid mens?
Okey ;) Får vänta och se hur tempen är imorrn. Troligtvis trippar den neråt för nu på kvällen har jag börjat blöda.
Mens. Nästa period blir det 12e försöket och således kontakt om utredning. Jäklar vad snabbt detta året har gått. Blickar jag tillbaka så har det hänt en hel del roliga saker, även om det inte blivit en bebis. Kommande året kan gärna få bidra med det till oss alla, önskar jag :)
Hej på er tjejer!
Har först nu sett er tråd och så skönt att hitta några som man kan prata av sig med. Jag är 32 år och längtar så efter vårt första barn. Vi har försökt i 10 månader nu och också använt CB ägglossningstest. Dock inte det digitala. Men inget pluss än:(. Hur går det för er? Skulle gärna vara med i er tråd och dela er resa samt min egen med er. I slutet av augusti ska vi på fertilitetsutredning på sophiahemmet. Min man har "gjort" 2 tjejer gravida på onenightstand för länge sedan så känns som problemet kan ligga hos mig. Är orolig för att gå dit samtidigt blir det ju skönt att veta.. Sedan har jag en fråga ang CB ägglossningstest. Jag testar alltid på morgonen och har vanligtvis fått glad gubbe i 2 dagar. Vet att man inte ska fortsätta använda dom när man fått positivt resultat men har ändå gjort det en dag efter till. Denna gang var det bara glad gubbe 1 dag. Vi hade sex den kvällen samt morgonen efter men direct efter så kissade jag på stickan och då var det bara en ring. Kan det vara så oturligt att ägglossningen kom på dagen och att det var försent för oss då vi hade sex? Någon som har koll:)
Välkommen! Men jag hoppas på en kortvarig visit för att du har plusset väntandes runt hörnet! :)
Jag är 30 och jag o min karl är påväg att ge oss in på vårt 12e försök. Trodde inte att det skulle ta sådan tid. Är förvånad fastän jag vet att det ju inte ens är säkert att man kan få barn. Lyfter luren för att boka tid för utredning i september om inget plus i augusti.
Har aldrig tempat, så jag får säga pass på det.
Förstår det. Väntar på cellprovsvar innan de kan skicka remiss till ivf. Sen blir det ivf kö i ca 3 månader. Vi har försökt sen aug 2014. Det är ju inte helt omöjligt att det går utan hjälp men eftersom det inte gått hittills så tror jag att det ändå kommer sluta med ivf. Går inte det heller är vi öppna för adoption. Vill så gärna ha en liten.
Jag började mitt 2016 med att få mens. Vi väntar ju kallelse till ivf nån gång i mars, men tänkte köra lite pseudovetenskap tills dess. Nästa gång jag får mens ska vi besöka akupunktören Dr Nie i Stockholm. Jag tror inte på sånt, men om det har effekt vore det ju utmärkt. Jag har varit hos henne förr, i annat ärende och hon var väggarna fulla med bilder på barn som blivit till efter en vecka med nålar och ångkokt duva en gång i veckan i en månad.