• Sserena86

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ja, jag håller tummarna för oss! Än så länge är ingen mens på väg.. Man är så kluven nu, å ena sidan vill jag bara att den ska komma så att jag kan släppa det här för den här gången och leva lite som vanligt.. Å andra sidan så vill jag ju absolut inte få någon mens för det betyder ju att jag kommer att längta och vänta lika mycket om fyra veckor igen....

KristinaJ skrev 2014-07-10 18:35:27 följande:

Välkommen hit! :) Jag väntar också på söndagsmens och väntan känns olidlig. Har i några dagar nu inbillat mig ont i brösten och "skum" känsla i kroppen. Men idag när mensen närmar sig är det som bortblåst och jag går mest bara och muttrar och väntar på mens så man kan försöka igen. Vi får se helt enkelt.

Håller alla tummar för både mig och dig :)

• Sserena86
    KristinaJ skrev 2014-07-10 18:35:27 följande:

Välkommen hit! :) Jag väntar också på söndagsmens och väntan känns olidlig. Har i några dagar nu inbillat mig ont i brösten och "skum" känsla i kroppen. Men idag när mensen närmar sig är det som bortblåst och jag går mest bara och muttrar och väntar på mens så man kan försöka igen. Vi får se helt enkelt.

Håller alla tummar för både mig och dig :)

Hur har det gått för dig idag? Än så länge har ingen mens dykt upp här, men har mensvärk så tror att den kommer när som helst. Gjorde ett test igår morse som visade negativt :(
  • Sserena86
    KristinaJ skrev 2014-07-14 12:46:44 följande:

Uppdatering: Testade ju negativt på bim - 2 i fredags. Varit jättedeppig sedan dess och lite grinig på mig själv som dels testade innan bim (lovat mig själv att låta bli detta) dels tror att det bara ska funka på första försöket. Men.. nu sitter jag här bim + 1 och ingen mens. hade klassisk värk igår, men mensen kom inte och idag är värken borta? Hmm.. Kan mycket möjligt vara totalt skengravid. Ganska frustrerande att sitta på jobbet och vänta mens (hoppas att den inte kommer).

Hur går det för er? Sjukt kul att ännu fler hittat hit :)

Precis samma här. Fortfarande ingen mens. Men nu har jag börjat få lite bruna flytningar så antar att den bara är lite sen.. Men detta är första månaden sen september (när jag började ha koll på min menscykel) som det är mer än 28 dagar mellan mensen. Brukar oftast ha 25-26. Har dock inga som helst symptom så jag vet inte varför jag inbillar mig att jag kanske kanske är gravid..

Vi har sagt att vi ska ta ett nytt test på onsdag morgon om mensen inte kommit igång då. Jag hade ganska sen ÄL denna månaden så det var bara ÄL+9 när jag gjorde testet.. Testar jag på onsdag är det iallafall äl+13..
  • Sserena86
    joss82 skrev 2014-07-14 16:18:49 följande:

Hur lång tid brukar du ha mellan ÄL och mens (lutealfas)? Det är oftast den som är mest konstant. De flesta har runt 14 dagar. Om ÄL har varit ovanligt sen kommer mensen troligtvis också ovanligt sent. Men hoppas ändå att du är gravid!

Detta var första månaden som vi använde äl-test så jag vet faktiskt inte hur lång min lutealfas är.. Hade tänkt ta reda på det den här cykeln :D har antagit tidigare att jag har äl mitt i cykeln, så som alla appar visar.. Så jag tror att vi har missat äl på våra tidigare försök.. Denna cykeln hade jag ju äl en vecka efter det som min app visade, tur att vi började använda äl-test så att vi fick veta det! Men det är säkert så som du säger att eftersom äl är sent i cykeln så blir cykeln längre.. Egentligen är det ganska skönt och veta för jag har gått och oroat mig för att jag har för kort lutealfas.. Om jg hade fått mens på dag 26 som jag fick förra månaden så hade min lutealfas bara varit 8 dagar.
  • Sserena86

Hej, 

Vaknade inatt av att jag hade sjukt ont i magen och nu är mensen här. Suck... Jaja, nu har jag iallafall koll på min lutealfas. Jag lär mig mer om migsjälv och min kropp efter varje försök.  

Min mans släktingar har varit här i några dagar, de har två fina barn och en tredje påväg. Alla tre har blivit till på första försöket. Det har varit en himla massa snack om att barnet i magen så gärna skulle vilja ha en jämnårig kusin och jag hade bara lust att skrika ut "sluta tjata! vi försöker men det går inte lika lätt för oss som för er!!", men ja, det gjorde jag ju inte...

Jag tillåter migsjälv att känna mig lite nere idag, så länge som menssmärtorna håller i sig, men sen blir det nya tag igen. Detta var ju trots allt bara vårt fjärde försök, och första försöket med äl-tester, så det är ingen idé att deppa ner sig. Men jag vill ju så gärna få en liten bebis! 

• Sserena86

Hej, 

Vaknade inatt av att jag hade sjukt ont i magen och nu är mensen här. Suck... Jaja, nu har jag iallafall koll på min lutealfas. Jag lär mig mer om migsjälv och min kropp efter varje försök.  

Min mans släktingar har varit här i några dagar, de har två fina barn och en tredje påväg. Alla tre har blivit till på första försöket. Det har varit en himla massa snack om att barnet i magen så gärna skulle vilja ha en jämnårig kusin och jag hade bara lust att skrika ut "sluta tjata! vi försöker men det går inte lika lätt för oss som för er!!", men ja, det gjorde jag ju inte...

Jag tillåter migsjälv att känna mig lite nere idag, så länge som menssmärtorna håller i sig, men sen blir det nya tag igen. Detta var ju trots allt bara vårt fjärde försök, och första försöket med äl-tester, så det är ingen idé att deppa ner sig. Men jag vill ju så gärna få en liten bebis! 

• Sserena86
    Stokke skrev 2014-07-15 17:15:51 följande:

Någon hat inne som har en CB monitor?

Rekommenderar ni den?

Det undrar jag också :) ingen som har någon erfarenhet av den?
  • Sserena86
    KristinaJ skrev 2014-07-15 08:40:29 följande:

Ja, bästa hänget verkligen. Så glad att alla hittat hit. Bim + 2 idag. Ingen mens, och mensvärken jag hade i söndags har försvunnit. Inte känt några symptom innan men inatt vaknade jag av att jag var kissnödig. Kan vara en slump men händer aldrig. Och idag är mina bröst så himla ömma och liksom.. spända. Kan psyket spela såna spratt eller är jag gravid? Tusen tankar just nu.

Hur har det gått för dig? Har du vågat testa igen? Håller tummarna för dig!
  • Sserena86
    Hoppas123 skrev 2014-07-16 11:15:16 följande:

Jag håller också på att få min mens. Har värsta mensvärk nu så den kommer väl vilken minut som helst. Fundera på att börja använda ÄL-stickor. Aldrig använt innan men hur många stickor tror ni det behövs till första provperioden och när borde jag börja testa för ÄL? Hur gjorde ni som testat med ÄL- stickor innan?

Jag använde äl-stickor för första gången denna månaden.. Det stod i instruktionerna att man skulle börja testa på femte dagen efter att mensen startade men då hade jag fortfarande mens så då ville jag inte börja kissa på stickor o hålla på.. Jag började testa på dag 12 eftersom jag trodde att jag skulle ha äl typ dag 14 och jag ville försöka använda så få stickor som möjligt (snåljåp) men jag hade inte äl förrän dag 18 så det gick åt en hel del stickor iallafall ????. Jag använde clearblues digitala test, inte den med dubbel hormonindikator utan den vanliga, lite dyrare än andra tester men då slipper man hålla på att analysera svaret.
  • Sserena86
    Fjällsippa skrev 2014-07-16 19:34:12 följande:

Jag måste bara säga: så skönt att ha er tjejer! Jag har egentligen inget att säga/fråga om idag, utan ville bara titta in. Jag hoppas verkligen vi alla får plus snart! När har ni BIM? Min äl borde vara nästa vecka och BIM 6/8.

En sak som jag fascineras av är hur tvådelat den här processen är. Jag har känt de senaste månaderna att livet kretsar kring datum och liksom i tvåveckors perioder på ett sätt nu. Nu är det rätt bra, vi förbereder oss för äl, ligger när vi vill och det är liksom lite extra speciellt för vi ska "göra barn". Sen under ca 2 v väntan på icke- mensen så börjar man känna efter och vänta och vänta. De sista dagarna innan den j*a mensen kommer är ju sååå dryga. Sen när mensen har kommit så är det som luften går ur en och det är bara att vänta på äl igen... Det här med att göra barn är väldans frustrerande tycker jag. Men också helt fantastiskt och roligt!

Kram på er!

Åh vilken sjukt bra beskrivning av hela försöka-få-barn-karusellen! Innan vi började försöka, när jag bara var inne på familjeliv lite sporadiskt ibland så kunde jag inte förstå hur folk kunde lägga så mycket tid på att försöka hitta tecken på graviditeter och tolka olika test.. Och nu är jag precis likadan! Dagen innan BIM denna månaden kändes ungefär som den 24:e december kändes för 20 år sedan ;) typ världens längsta dag innan tomten kom.. Jag tror att jag kommer att ha ÄL runt månadsskiftet och sen BIM typ runt den 12:e.. Hur länge har ni försökt baka bebis?
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU