• Sserena86

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Fjällsippa skrev 2014-07-17 22:40:09 följande:

Det är fjärde månaden för oss nu, så absolut inte särskilt länge, jag vet...

Lika många försök som oss då typ :) vet att det inte är speciellt mycket med fyra försök.. Men ändå, det är ju ändå en tredjedels år som man har gått och väntat och väntat och hoppats. Jag är så himla otålig jämt så jag trodde stenhårt på att vi skulle bli gravida på första försöket :D
  • Sserena86

Jag går och väntar på att min mens ska ta slut.. I morgon har den hållt på i en vecka.. Sen är jag lite kluven, blev så himla besviken förra försöket när vi höll på me äl-tester och sånt utan att det blev nått så jag tror att vi bara kör på som vanligt denna månaden, sex två till tre gånger i veckan men utan tester. Så får det bli som det blir..

• Sserena86

Åh, har precis kommit hem från en tjejmiddag och kände att jag behövde skriva av mig lite... En av mina bästa kompisar berättade att hon är gravid! Jag viste inte ens att hon försökte! Och självklart så är jag superglad för hennes skull... Och lite glad för min egen skull också för om vi lyckas bli gravida så hade det varit superkul att ha någon så nära att vara mammaledig ihop med.. Men samtidigt så blir jag så galet avundsjuk! Jag vill också!! Jag hatar att vänta och kontrollfreaket i mig hatar att inte veta exakt när jag kommer att bli gravid... Tänk om det tar flera år? Tänk om vi inte kan bli gravida? Såg en dokumentär på TV4 igår om IVF och blev helt övertygad om att vi kanske inte kan få barn och att vi kommer at behöva IVFa oss.. Hjärnspöken deluxe. Tror jag har fått värmeslag eller nått..

• Sserena86
    Stokke skrev 2014-07-24 09:57:05 följande:

Åter igen fick en kollega barn, känns som alla fått bebisar under 2014, nu när en annan kollega är gravid och beräknad till mars så skulle det vara så kul om jag också blev det :)

Dag 7 i cykeln och min monitor säger låg fertilitet.

Äl enligt appen onsdag den 30 juli. Måste se till att frigöra tid för mys, lördag, söndag trotts att helgen är fullspäckad med aktiviteter. Måndag börjar vi jobba igen! Efter 4 veckor ös semester :)

Då har vi beräknad äl samma dag :) men jag tror att jag kommer att ha äl lite tidigare.. Har börjat med ägglossningstester nu iallafall så får vi se.. Haha, jag som hade bestämt att jag inte skulle hålla på o testa denna månaden!
  • Sserena86
    Ellonbellon skrev 2014-07-24 12:07:22 följande:

Fick vad jag tror är ett missfall i natt. Så jävla depp nu!! Har aldrig sett så mycket blod utan att någon var döende så tror inte det var vanlig mens. Fan alltså, blir så less på det här! :(

Mår tokilla också, vilket jag aldrig gjort vid mens annars, vet inte om det är på grund av missfallet eller av min känsla av total tomhet.

Håller tummarna för er som fortfarande väntar på att inte få mens i alla fall :)

Fy vad tråkigt! Vilken vecka var du i? Vet att det är en klen tröst men om det verkligen var ett missfall så vet du ju iallafall att du kan bli gravid, men att det var något fel på just det här embryot..
  • Sserena86
    BowserSchnauzer skrev 2014-07-25 13:11:09 följande:

... Testade imorse och det var positivt! Är ju väldigt tidigt men så himla härligt! Hoppas att detta lilla knytte vill stanna kvar och komma till oss i april :)!

Åh vad kul! Gruppens första plus va? Stort grattis!
  • Sserena86
    joss82 skrev 2014-07-25 22:48:42 följande:

Stort grattis! Åh, vad kul! Skönt också att höra om andra som får försöka ett tag och inte bara de som "råkade lyckas på första försöket".

Jag håller med!
  • Sserena86

Hej igen! Har haft semester så har inte varit inne här på ett tag. Hur går det för alla?

Jag hade äl i tisdags enligt äl-testerna så jag har BIM 11/8.. Seg väntan nu..

Har precis fått veta att min bror kommer att få en bebis till i februari. Så nu är både min brors fru, min mans svägerska och min bästa kompis gravida. Jag vill också! Jag försöker tänka att den dagen vi plussar så kommer det att vara kul att vårt barn har så många jämnåriga barn runt sig, men det är svårt att inte känna sig iallafall lite avundsjuk på dem som redan plussat..

• Sserena86
    heyorange skrev 2014-08-02 11:47:23 följande:

Hej! Jag hoppar med här om det är ok :)

Är 28 och väntar också på det första plusset! Har inte ätit p-piller sen i februari i år.

Har BIM 24/8 och ÄL inväntas nästa vecka. Jag har tänkt att använda mig utav ÄL tester vilket jag bara testat enstaka gång förut. Så nu ska vi försöka på "riktigt".

Tips på bästa sätt av användning av ÄLtesterna?

Jag är alltid kissnödig när jag vaknar så jag passar på att ta ett äl-test då. Jag använder digitala test så att jag slipper tolka o tyda dem själv, det tycker jag är smidigt.
  • Sserena86

Åhhh nu är jag less på att vänta! Har inte BIM förrän den 11:e (på måndag) och det är ju en hel evighet dit! Min kropp har dessutom gett mig massa nya fejk-gtavidsymptom som jag inte har haft de andra försöken. Jag trodde ändå att min hjärna och min kropp var ett team men det känns som att kroppen bara försöker luras hela tiden.. Och nu när det inte funkar att lura mig längre med klassiska gravidsymptom som molvärk och ömma bröst så hitta kroppen på nått nytt !

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU