• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • TootsieRoll

Hej allihop! Jag har läst ungefär halva tråden (början och slutet - hoppade mitten för det blev för långt) men tyckte nu det var dags att haka på! (Hoppas att det går för sig) Glad

Jag är född -84 och min sambo är född -87.

Slutade med Cerazette för ganska exakt ett år sedan (i juli 2014). Vi har tagit det "chill" och inte fokuserat så mycket på att pricka in ÄL. Aldrig använt stickor osv. Har sex i snitt 1-2 ggr/vecka. Ibland mycket oftare, men i snitt.

Vi är egentligen båda två "mitt uppe i livet", jag startar en ny utbildning i höst.
    Ändå känner jag mig mer redo än någonsin att skaffa barn! 
    Verkar vara så fin stämning och mycket stöttande människor i denna tråden så ger det ett försök att gå med!
    Då jag ej använt stickor kan jag inte veta exakt datum för ÄL, men enligt P tracker så var det 30/7 (hade av en slump sex samma dag). Jag har ont som 17 i ljumskarna, svårt att avgöra om det är träningsvärk efter "aktiviteterna" eller något annat.. Också känt lite ovan turbulens långt ner i magen, men svårt att veta vad detta betyder förstår jag. BIM -7. Har ett test hemma men vill inte testa för tidigt. Någon som har råd/tips? När bör jag testa?  Skrattande
    Stor kram!

• Nenna9
    TootsieRoll skrev 2015-08-05 23:38:35 följande:

Hej allihop! Jag har läst ungefär halva tråden (början och slutet - hoppade mitten för det blev för långt) men tyckte nu det var dags att haka på! (Hoppas att det går för sig) Glad

Jag är född -84 och min sambo är född -87.

Slutade med Cerazette för ganska exakt ett år sedan (i juli 2014). Vi har tagit det "chill" och inte fokuserat så mycket på att pricka in ÄL. Aldrig använt stickor osv. Har sex i snitt 1-2 ggr/vecka. Ibland mycket oftare, men i snitt.

Vi är egentligen båda två "mitt uppe i livet", jag startar en ny utbildning i höst.
    Ändå känner jag mig mer redo än någonsin att skaffa barn! 
    Verkar vara så fin stämning och mycket stöttande människor i denna tråden så ger det ett försök att gå med!
    Då jag ej använt stickor kan jag inte veta exakt datum för ÄL, men enligt P tracker så var det 30/7 (hade av en slump sex samma dag). Jag har ont som 17 i ljumskarna, svårt att avgöra om det är träningsvärk efter "aktiviteterna" eller något annat.. Också känt lite ovan turbulens långt ner i magen, men svårt att veta vad detta betyder förstår jag. BIM -7. Har ett test hemma men vill inte testa för tidigt. Någon som har råd/tips? När bör jag testa?  Skrattande
    Stor kram!

Varmt välkommen hit:). Tycker det här är en härlig tråd där vi är stöttande mot varandra och skönt att prata el skriva av sig lite:). Jag använde också bara ptrackern först några månader men nu har jag CB digital test där du får en glad gubbe och då sker ägglossningen inom 48 timmar. För mig stämde inte ptrackern helt och hållet så skönt att ha stickorna. Ptrackern använder jag ändå som en hjälp för att hålla koll på cykeln någorlunda.

Vad jag har förstått så kan man med vissa test göra gravtest 4 dagar innan BIM. Så håll dig några dagar till om du kan:).

Lycka till! Kram
  • mikamon
    emzerus skrev 2015-08-05 19:29:39 följande:

Nej fyy va tråkigt!!! :( har du passerat bim, när hade du ÄL? Tänkte om det möjligen är tidigt o att du imorse kanske (av nån anledning) inte hade så koncentrerad urin? bara en tanke...

Annars kan det ju tyvärr vara så att det befrukatade ägget inet fäst o att det därför avslutades... blöder du nu?

Förra månaden när jag plussade fick jag svaga plus innan bim och gravid 1-2 på cb digitala på Äl+11...sen på Äl+15 (bim-1) fick jag Inte gravid på det digitala. men hade inte börjat blöda än då... men på Äl+17 började jag blöda. Och konstaterade då att det var ett tidigt missfall.

jag hoppas att det är så att det är tidigt i graviditeten o att det kanske därför ger lite olika resultat, men ville också berätta vad jag själv var med om förra månaden.

All lycka till dig!

Testade idag igen och det blev bara en skugga, knappt synlig på stickan så nu väntar jag in blödningen. Jag har bara blodblandade flytningar än så länge och har inte ont. Tempen ligger fortfarande högt över 36.75 (ingen dipp än). BIM idag eller imorgon. Jag hade ÄL den 24/7.

Jag räknar det här som ett väldigt tidigt missfall.

Tack gulle <3 Det är alltid bra att läsa om andras erfarenheter. Mitt förra tidiga missfall var mer brutal. Fick plus efter BIM men började blöda i samband med att jag fick minus bara dagarna efter. Och då blödde jag en hel del, och hade väldigt ont (åkte in akut pga små krystvärkar). Var väldigt rädd då. Nu känner jag mig konstigt nog betydligt lugnare, kanske för att jag vet vad som kan hända. Kanske blir en mildare upplevelse den här gången.
  • mikamon
    Leonas skrev 2015-08-05 19:35:12 följande:

Åh, här har det ju börja hända grejer! Är glad att ni plussat, då vet ni att det går!

Håller tummarna för dig emzerus att det håller sig nu!

mikamon, säker att det inte är något? Kramar till dig hur som helst!

(Inget nytt på egen front).

Hej raring!

Jag är 100% säker på att det inte gick vägen den här gången. Fick minus/skugga på stickan idag så nu inväntar jag blödningen. Kram på dig också!
  • emzerus
    Leonas skrev 2015-08-05 19:35:12 följande:

Åh, här har det ju börja hända grejer! Är glad att ni plussat, då vet ni att det går!

Håller tummarna för dig emzerus att det håller sig nu!

(Inget nytt på egen front).

Tack snälla du!! Hjärta

Håller tummarna för dig också!!! Hjärta
  • emzerus
    mikamon skrev 2015-08-06 11:19:46 följande:
    Testade idag igen och det blev bara en skugga, knappt synlig på stickan så nu väntar jag in blödningen. Jag har bara blodblandade flytningar än så länge och har inte ont. Tempen ligger fortfarande högt över 36.75 (ingen dipp än). BIM idag eller imorgon. Jag hade ÄL den 24/7.

Jag räknar det här som ett väldigt tidigt missfall.

Tack gulle <3 Det är alltid bra att läsa om andras erfarenheter. Mitt förra tidiga missfall var mer brutal. Fick plus efter BIM men började blöda i samband med att jag fick minus bara dagarna efter. Och då blödde jag en hel del, och hade väldigt ont (åkte in akut pga små krystvärkar). Var väldigt rädd då. Nu känner jag mig konstigt nog betydligt lugnare, kanske för att jag vet vad som kan hända. Kanske blir en mildare upplevelse den här gången.
    Men va tråkigt!! :( Om det inte är nåt så hoppas jag att blödningen kommer snart så att du inte behöver gå o vänta på det också :( Kommer det aldrig igång kanske du ska ringa o rådfråga nån om du behöver kollas upp eller så eftersom du fick plus...för säkerhetsskull!!

Stor KRAM till dig Hjärta
  • mikamon
    emzerus skrev 2015-08-06 16:06:17 följande:

Men va tråkigt!! :( Om det inte är nåt så hoppas jag att blödningen kommer snart så att du inte behöver gå o vänta på det också :( Kommer det aldrig igång kanske du ska ringa o rådfråga nån om du behöver kollas upp eller så eftersom du fick plus...för säkerhetsskull!!

Stor KRAM till dig

Tack <3

Jag blir mer förbannad än ledsen, eller jag var skitledsen när jag såg minusen men sen blev jag bara sur! :p Vi hade verkligen ansträngt oss den här gången så det blev som en knytnävsslag i magen när det inte gick vägen så att säga.

Nu vill jag mest att blödningen kan starta så jag kan börja räkna ner till nästa äl. Kommer inte ge mig <3

Idag är jag mestadels glad. Fått gosa med min kompis bebis så nu känns livet ljust och fint igen, haha :)
  • TootsieRoll

Hej igen! Tack Nenna9 för ditt svar! Försökte citera men hur jag än försöker så blir det fel inlägg som citeras.. Jaja.
    Tack för goda råd! Jag avvaktar med att testa till nästa vecka, men det är ju inte lätt alltså! Har inga känningar alls i brösten, men det sticker och drar i livmodern/äggstockarna och ner mot ljumskarna. Försöker att inte tänka så mycket men vad svåååårt det är. Förvånad
    Vi har som sagt inte aktivt försökt skaffa barn, bara kört utan skydd. Men nu är min bästa kompis gravid (extremt oplanerat, men hon har bestämt sig för att köra på) så klart man är sugen på att synka.
    Jaja, tiden får utvisa :)
    Kram!

• Manda84
    TootsieRoll skrev 2015-08-06 22:19:13 följande:

Hej igen! Tack Nenna9 för ditt svar! Försökte citera men hur jag än försöker så blir det fel inlägg som citeras.. Jaja.

Tack för goda råd! Jag avvaktar med att testa till nästa vecka, men det är ju inte lätt alltså! Har inga känningar alls i brösten, men det sticker och drar i livmodern/äggstockarna och ner mot ljumskarna. Försöker att inte tänka så mycket men vad svåååårt det är. 

Vi har som sagt inte aktivt försökt skaffa barn, bara kört utan skydd. Men nu är min bästa kompis gravid (extremt oplanerat, men hon har bestämt sig för att köra på) så klart man är sugen på att synka.

Kram!

Vi synkar lite du och jag, jag är på bim-7 idag! Jag känner flera symptom (men säkert inbillning pga VILL så mycket!????)

Känns som en evighet tills man får veta!

Håller tummarna för dig! ????????
  • Manda84
    TootsieRoll skrev 2015-08-06 22:19:13 följande:

Tack för goda råd! Jag avvaktar med att testa till nästa vecka, men det är ju inte lätt alltså! Har inga känningar alls i brösten, men det sticker och drar i livmodern/äggstockarna och ner mot ljumskarna. Försöker att inte tänka så mycket men vad svåååårt det är. 

Kram!

Vi synkar lite du och jag, jag är på bim-7 idag! Jag känner flera symptom (men säkert inbillning pga VILL så mycket!????)

Känns som en evighet tills man får veta!

Håller tummarna för dig! ????????
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU