• mikamon

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Hoppar in här. Blir 30 nästa år.

Slutade med ppiller (Trionetta) i början av april och väntar fortfarande på att mens och ÄL ska komma igång. Jag fick sista pillermensen som vanligt, och sen kom inte mensen förrän i augusti. Efter det har jag inte haft mens, eller ja, jag har en liten blödning sen i fredags som knappt märks av. Får se om det kommer igång nu. Har inte ont eller så.

ÄL har jag då troligtvis haft i somras eftersom mensen dök upp. Har testat med stickor hit och dit men får bara svaga streck på dessa, aldrig stegringar. Kan ÄL hoppa över ibland?

Vet att det kan ta lång tid detta, att kroppen ska göra som jag vill. Vill inte stressa mig över detta heller men det gör man nog omedvetet. Man längtar ju så efter en liten :( Man känner sig sjukt ensam när man ser alla bebismagar överallt. "Alla" förutom jag...

• mikamon

Kul med BIM-lista. Jag får nog återkomma när min mens blir mer regelbunden ;) Jag hade en liten, knappt märkbar blödning (fre-tis) men jag vet inte om jag ska räkna det som mens direkt.

Jag får stå ut ett tag med att mensen är oregelbunden. Blir inte lättare att det är sjukt stressigt på jobbet nu. Det påverkar nog en hel del :(

• mikamon

Jag plussade igår! :) Jag har dock haft en mindre blödning (eller ja rosa-bruna flytningar med lite stänk av rött) med start i början av veckan. Orolig för begynnande missfall...

• mikamon
    joss82 skrev 2014-12-21 17:57:12 följande:

Grattis!! Små blödningar kan man ju ha, hoppas det inte blir något mer av det.

Tack! Ja jag hoppas att lilla "fröet" stannar därinne :) Jag har inte ont och mår allmänt bra, så det är nog ett gott tecken. Ska göra ett nytt test om en vecka eller så för att se om hcg stiger.
  • mikamon
    Jenny8686 skrev 2014-12-22 10:34:27 följande:

Grattis till plusset! Hoppas du inte oroar dig för mycket, många blöder under graviditeten men ring bm och kolla!

Tack, jag är jätteglad för plusset, för det visar att jag kan bli gravid. Problemet är att ärtan ville nog inte stanna den här gången. Imorse blödde jag mörkrött och nu under dan har mängden blod ökat plus att jag har mensvärk. Jag ska kontakta bm så fort jag kan. Bortrest nu över jul :( ska nog ta ett till test om ett par veckor för säkerhets skull.

Hoppas du plussar!! :)
  • mikamon

Usch jag fick vara glad en dag. Över lilla plusset. Jag har blödit massor. Inte igenom, men klumpigt och mörkrött. Jag har inte så ont längre.. Det blev ingen fin julklapp. Känner sorg fast jag vet att den lilles hjärta hade inte ens börjat slå än. Det känns jobbigt ändå.

Lycka till ni andra! <3

• mikamon
    grodansmamma skrev 2014-12-24 14:05:42 följande:

Beklagar verkligen :( kram

Tack <3 Jag känner mig lyckligt lottad över lilla plusset ändå. Vet dock inte när vi ska försöka igen. Just nu har jag en rädsla över att få ett till missfall. Ska låta kroppen och hjärtat läka först, så får vi ta det efter det. Jag borde nog boka in en tid hos bm också för att kolla om det är nåt annat som är fel.
  • mikamon

När fick ni ÄL efter era missfall? Jag missfall i julas och längtar nu efter ÄL igen. Varit mentalt nere hela januari.

Glad alla hjärtans dag ni rara <3

• mikamon

Har visst ÄL på gång :) Rejäl stegring (lika starka streck) på ÄL-test idag! Myste med min man i lördags så får se om det blir nåt ikväll också ;D

• mikamon
    LaFontaine skrev 2015-03-06 11:56:48 följande:

Nix. Gör det på söndag om inget hänt tänkte jag. Jag blöder ju liksom lite. Då borde jag inte vara gravid.

Så hade jag det innan mensen kom. Var iofs mer rosa än brunt. Kan förhoppningsvis vara rester från nidblödning också :) Håller tummarna!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU