• mikamon

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

emzerus skrev 2015-05-10 15:35:40 följande:

Den kan ju ha rubbats lite efter missfallet... så det är säkert inge konstigt alls! Förstår att du inte är så sugen på sex om det fortfarande blöder lite men hoppas att det lägger sig innan ÄL... annars får ni köra ändå :)

"Hoppas" på rubbning. Vore det enda logiska förklaringen iaf :)

Spännande med dina symptom förresten :) testa igen efter BIM om mensen inte dyker upp. Jag plussade på BIM+3 :)
  • mikamon

Beräknad ÄL idag men inga spår efter den tyvärr :( Testade med älsticka men ingen större stegring på den. Känns som att det inte blir ÄL den här veckan.. Får se vad stickorna visar imorgon.

• mikamon

Här går det sådär. Väntar på ägglossningen som vägrar komma. Senaste menscykeln var 58dar lång (fick ÄL dag45). Ny cykel nu och jag är inne på dag 29 utan ÄL. Fått lite utslag på ältest som verkar stegra men sen sjunka igen. Dagens test var ganska stark, så hoppas på positivt test i början av nästa vecka.

Påfrestande det här. Kommer inte ÄL snart så ska jag ringa gyn/barnmorskan för råd.

• mikamon
    Decibel84 skrev 2015-05-28 21:50:13 följande:

Jag har äl enligt blodprov men inget utslag på stickor på tre månader..

Så äl tester känns som att kasta pengar i sjön

Skönt att det ändå är igång för dig. Går du på nån utredning?
  • mikamon
    Decibel84 skrev 2015-05-28 22:05:11 följande:

utredning klar i november

Ok. Vi har inte pratat om utredning för vår del än. Vi har "bara" försökt ända sen dec-14.

Jag börjar dock misstänka att jag har PCOS eller nåt annat.
  • mikamon
    Godisrumpan skrev 2015-06-02 16:34:28 följande:

Inte varit inne på ett tag.

Behövde ta en paus. Känns som att hjärtat ska brista

Två kollegor är gravida, en vän sedan barnsben är gravid, ex:et ska ha en liten tjej till hösten

Jag missunnar dem inte detta men hela min kropp SKRIKER-MEN JAG DÅ???

Har slutat med ÄL test efter allt man läst här. De verkar ju inte funka iaf

Har slutat med orudis för mensvärken vilket bidrar till 2 dagars kräkande pga smärta.

Sjukskriven nu på 50% för utmattnings depression.

Jag orkar verkligen inte mer

Ledsen om jag låter negativ men jag börjar ge upp hoppet

Jag känner ungefär samma som du. Fick veta igår att en kompis väntar barn (första ivf-försöket). Blev både glad och ledsen, mest glad iofs då hon har försökt bli gravid i två år om inte mer. Och en annan kompis ska föda när som helst.

Och här sitter man själv och väntar på en fjuttig ägglossning... Jag funderar på att sluta med ältest jag med. Får höjningar men aldrig positiva tester. Blir bara stressad! Inne på cd34 nu utan ÄL. Vet inte riktigt hur mkt pengar vi lagt på tester just nu :S (Kan tilläggas att jag fick ÄL på cd45 förra månaden).

Nu tänkte jag bara njuta av sommarn och ledigheten som närmar sig...

Styrkekram!
  • mikamon
    Lisen84 skrev 2015-06-03 08:11:21 följande:

Var här inne mycket när denna tråden startades ni som inte känner igen mitt alias. Ville bara ge en liten tröst angående ÄL testen.. Blev gravid nu i februari och testade 3(!) ggr om dagen varje dag den månaden för att inte missa men fick aldrig mer än halv starkt ÄL test. Så helt bortkastade pengar o massa onödig stress! Jag ägglossade ju uppenbarligen..

Massa styrkekramar till er som kämpar! Jag är nu gravid i v 17 men har gråtit många tårar under 2014.. Snart händer det tjejer!

Jag gjorde en paus innan förra ägglossningen..det var samma sak då, testade massor tills jag tröttnade. Till slut en dag så kom den härliga älvärken och positiva ältestet :) Så ägglossningen kommer ju, så småningom. Ska försöka pausa lite nu med, eller åtminstone inte testa förrän älvärken dyker upp.

Grattis till graviditeten! <3
    Godisrumpan skrev 2015-06-03 18:23:41 följande:

Ja det är kanske dax för en sommarpaus- njuta och bara vara med varann och sluta stressa. Ska boka tid för att gå på utredning. Så man vet lixom.

Håller tummarna för Er! Det är vår tur nu <3

Stor kram!

Jaa. Har nog med stress ändå (varit en stressig månad så kanske inte så konstigt att kroppen inte fungerar just nu).

Jag håller tummarna för er också <3 :)
  • mikamon
    Leonas skrev 2015-06-22 01:50:54 följande:

Nog är det bra lustigt ska ni få höra. Om ni inte är taggade på att höra om sex, så kan ni hoppa över här ;) Hela mitt samlagsaktiva liv har jag gått på p-piller. Inte varit särskilt pilsk någonsin. Ja, mer eller mindre, men det har tyvärr mest varit nödvändigt ont. Hellre massage typ. Så när bebisverkstaden började i aug/ sep i fjol så har det ju varit lagomt roligt att ha sex "så ofta" när inget ges för det (ja, alltså inget plus på stickan, eftersom det här med orgasmer inte varit något jag direkt upplevt). Nu! Låt mig räkna.. 10 månader efter att ha slutat med min 14åriga konsumtion av p-pille så har jag plötsligt, nästan över en natt, blivit så pilsk att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Min fästman är väldigt förundrad (och begistrad) över detta, liksom jag och nu nuppar vi som aldrig förr, utan tankar på "måste-sex". Jag kan inte tänka mig så många fler anledningar än att det är p-pillerstoppet som lett till plötslig sexlust då kroppen försöker återställa sig. Någon annan som upplevt liknande? ^ ^

Är så tråkigt att höra fler som har haft/börja få relationsproblem, mitt uppe i det man tycker ska vara bland det mest spännande man kan vara med om. Vi har också haft det tungt senaste tiden och sagt högt att allt inte är som det ska. Tills nu då, som jag hoppas håller i sig:)

När jag åt ppiller så var jag inte så sugen på sex alls. Var ofta för torr pga pillrena så det drog ju ner suget väldigt mycket. Behövde långa förspel och det blev tråkigt i slutändan.

Efter att jag slutade med ppiller så har jag blivit mkt mer sugen på sex. Är våtare och kåtare, haha, speciellt vid ägglossningen. Då får inte min karl vara ifred ;)

Mår sååå mkt bättre utan pillrena, på många olika sätt. Ångrar att jag inte slutade med pillrena tidigare! (åt skiten i tio år).

Idag eller imorgon har jag BIM, och har haft rosa flytningar i ca tre dar nu. Inget plus :( Känns som mensen kommer imorgon. Tråk tråk tråk.
  • mikamon
    miamarina84 skrev 2015-06-22 19:08:56 följande:

Jag har dock haft rosa flytningar i ca tre dagar i två månader i rad innan mensen kom :) hoppas du slipper mensen i alla fall :)

Ja jag har haft spottings jag med, oftast bara en dag innan. Sen har den stora syndafloden forsat fram dagen efter, med elak mensvärk som pricken över iet.

Kan ju inte sluta hoppas dock. Om ägget fäste i helgen så kanske hcg-nivåerna inte hunnit stiga tillräckligt. Neggot i mig säger dock att den är mensen som är på g och ingen nidblödning :/

Hur är det med tempen? Går den ner vid mens?
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU