Leonas skrev 2015-06-22 01:50:54 följande:
Nog är det bra lustigt ska ni få höra. Om ni inte är taggade på att höra om sex, så kan ni hoppa över här ;) Hela mitt samlagsaktiva liv har jag gått på p-piller. Inte varit särskilt pilsk någonsin. Ja, mer eller mindre, men det har tyvärr mest varit nödvändigt ont. Hellre massage typ. Så när bebisverkstaden började i aug/ sep i fjol så har det ju varit lagomt roligt att ha sex "så ofta" när inget ges för det (ja, alltså inget plus på stickan, eftersom det här med orgasmer inte varit något jag direkt upplevt). Nu! Låt mig räkna.. 10 månader efter att ha slutat med min 14åriga konsumtion av p-pille så har jag plötsligt, nästan över en natt, blivit så pilsk att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Min fästman är väldigt förundrad (och begistrad) över detta, liksom jag och nu nuppar vi som aldrig förr, utan tankar på "måste-sex". Jag kan inte tänka mig så många fler anledningar än att det är p-pillerstoppet som lett till plötslig sexlust då kroppen försöker återställa sig. Någon annan som upplevt liknande? ^ ^
Är så tråkigt att höra fler som har haft/börja få relationsproblem, mitt uppe i det man tycker ska vara bland det mest spännande man kan vara med om. Vi har också haft det tungt senaste tiden och sagt högt att allt inte är som det ska. Tills nu då, som jag hoppas håller i sig:)
När jag åt ppiller så var jag inte så sugen på sex alls. Var ofta för torr pga pillrena så det drog ju ner suget väldigt mycket. Behövde långa förspel och det blev tråkigt i slutändan.
Efter att jag slutade med ppiller så har jag blivit mkt mer sugen på sex. Är våtare och kåtare, haha, speciellt vid ägglossningen. Då får inte min karl vara ifred ;)
Mår sååå mkt bättre utan pillrena, på många olika sätt. Ångrar att jag inte slutade med pillrena tidigare! (åt skiten i tio år).
Idag eller imorgon har jag BIM, och har haft rosa flytningar i ca tre dar nu. Inget plus :( Känns som mensen kommer imorgon. Tråk tråk tråk.