emzerus skrev 2015-04-27 08:34:32 följande:
Jag var i v 6 när blödningen började men sen ökade bara mina gravsymtom o gravtesten vart starkare (även hcg i blodet mättes hos kvinnokliniken) o det ökade det med trots inte som vid en normal graviditet. Så de misstänkte utomkvedes o jag bokades in för operation för att operera bort ena äggledaren där läkaren var säker på att graviditeten satt... som tur var fick jag en ny kvinnlig gynekolog som skulle operera mig som själv ville undersöka mig o då såg hon en påbörjan till graviditet i livmodern som tur var. Men en vecka senare hade den inte växt till sig nå mer o då skulle jag varit i v 10/11 ca så då skrapades jag. men var en jobbig tid helst klart! :(
Vilken vecka var du i?
Även fast man vet att missfall är vanligt så känns det ändå oerhört tungt o ledsamt "varför just vi?" tänker man liksom :(
Idag fick jag iaf positivt på ÄLtest :) dag 11 i cykeln... hade sex i lördags kväll men igår vart det aldrig nåt... Ska försöka få till det ikväll o imorgon åtminstone o hoppas att det räcker... :)
Hur går det för dig? :)
Ja det är väldigt skönt att man har några att prata med så här om alla tankar, symtom, funderingar!! Guld värt!
Kram!
Usch vilken stress du måste gått igenom! Himla tur att dom inte tog bort ena äggledaren!
Mig ville dom inte ens kolla med vul när jag åkte in med världens värk. Dom sa bara att dom inte gör något såpass tidigt. Dom kollade bara blod och urinprov. Ingenting mer. Blödde inte mycket men hade riktigt ont, "krystvärkar" mer eller mindre. Jag var i vecka 4.
Ja man får tusen tankar! Vad har man gjort för fel osv..
Oh hoppas! Du får hotta upp kärestan din ;) vi tajmade in sexet två ggr när jag hade ÄL. Typ två dagar innan och på självaste ägglossningsdan om jag minns rätt. Hoppas det räckte!
Oj vet du, jag vet inte riktigt hur det går just nu, i förmiddags kom det en liten (ursäkta infot) brunrosa flytning i trosan men ingenting mer nu i em. Börjar oroa mig för mensen men sen har jag också läst att man kan få nidblödning ca11-12dar efter ägglossning. Hoppas på det! Har lite molande i magen också men det kan bero på vad som helst egentligen. Kommer inte mensen den här veckan så ska jag testa mig! :) BIM på onsdag eller torsdag!
Kram!