• Manda84

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

joss82 skrev 2015-01-21 11:36:33 följande:

Hej! Du behöver nog inte oroa dig för ägglossning före torsdag. Om du skulle få positivt test idag innebär ju det att du har ägglossning i morgon eller möjligen på fredag. Hoppas du får ditt första positiva test snart, då!

Tack, det känns mycket bättre nu än tidigare i veckan :) vi har haft det lite kämpigt med att kunna försöka på rätt dagar eftersom han är borta så mycket, men nu borde det ju som sagt kunna gå att pricka ÄL någorlunda :)

Men - hur är det nu egentligen? Borde vi ligga varje dag i helgen för säkerhets skull, eller är det bäst med varannan? Verkar som om det råder lite delade meningar där, iom spermiekvalitet osv.. Känner mej lite dum som är 30 år och inte är helt insatt i allt sånt här. Det är inte förrän nyligen jag börjat läsa på lite mer, och det är ju en hel vetenskap!! :)
  • Manda84
    emzerus skrev 2015-01-21 12:03:33 följande:

Förstår att det är extra svårt när ni inte har "tillgång till varandra" varje dag. Men nu verkar det ju iaf lovande att ÄL kommer snart :)

Tror alla gör lite olika det där med hur mkt sex man "ska" ha... och det står väldigt olika tycker jag. Vi brukar iaf försöka ha sex strax innan ÄL när vi vet att nu borde det närma sig vilket brukar resultera i dagen innan eller 2 dagar innan. Sen har vi sex dagen då jag fått positivt utslag på ÄLtest samt dagen efter. Så har vi iaf gjort de ggr vi kört med ÄL-test.

Lycka till nu! :)

Tack! :) så knäppt hur sånt här kan ta över i princip hela livet när man väl bestämmer sig för att försöka "på riktigt". Jag har egentligen aldrig tänkt att jag vill ha barn, tills jag träffade min sambo då. Tänk om man kunde få en liten miniatyr av jordens mest fantastiska människa :) min plan var att jag ska va "cool" och inte stressa upp mig/låta det ta över, men det sket sig visst direkt :)

Lycka till du också! Såg att du väntar på bim nu. Såå spännande!!! Har du någon magkänsla?
  • Manda84
    joss82 skrev 2015-01-21 11:36:33 följande:

Hej! Du behöver nog inte oroa dig för ägglossning före torsdag. Om du skulle få positivt test idag innebär ju det att du har ägglossning i morgon eller möjligen på fredag. Hoppas du får ditt första positiva test snart, då!

Tack! :) jag är ju ett nytillskott i gruppen, så har inte läst speciellt mycket bakåt i tråden? Vad är status på dig?

Så spännande med allt ändå, och jag blir lite gråtmild för varje person som får ett plus :). Och även gråtmild, fast på ett dåligt sätt när personer hoppas men får minus. :( tänk så många som verkligen kämpar, medan vissa funkar det för direkt.
  • Manda84
    joss82 skrev 2015-01-21 16:37:59 följande:

Tja, min historia börjar bli ganska lång. Har försökt i snart ett år och går på utredning hos en gynekolog. Verkar som att jag inte har någon ordentlig ägglossning så har fått äta pergotime två månader. Nu är vi utan mediciner den här månaden, men jag kan inte låta bli att hoppas lite på en graviditet ändå. Tydligen kan pergotime ibland ge effekt även månaden efter en kur. Återbesök hos gyn 2/2, då fattas beslut om hur vi ska gå vidare plus att vi får svar på sambons spermaprov. Nervöst!

Tråkigt att det tar tid för er:( men himla skönt ändå att det finns såpass mycket hjälp man kan få! Hoppas det löser sig fort för er!

Jag vet att jag BORDE säkert inte ha höga förhoppningar då min sambo hade påssjukan som liten som resulterade i att han blev döv på ett öra, och en doktor sa till honom en gång (på en rutinkontroll på grundskolan- därför ignorerar vi det) att det KAN vara så att han inte kan få barn. Han har dock inte gjort någon riktig kontroll på det, och jag har valt att inte oroa mig för det (än!). Hoppet är det sista som överger en :)
  • Manda84
    emzerus skrev 2015-01-21 16:03:17 följande:

Haha ja så tänkte jag också innan vi började försöka att det är bara att ta det som det kommer... men det sket sig omgående :) Det enda jag tänker på är ägglossning, bim, symtom, bebisar... sitter tom o kollar bebiskläder o inredning till barnrum o blir helt sjuk av allt sött o fint :)

Har hittills inte köpte något iaf :)

Jag tycker att mina bröst ömmar o har lite små molande känsla i magen... men det kan lika gärna vara inbillning men jag hoppas ju så!!

Eller hur! Vi diskuterar namn som tokar. Oroande dock att vi inte kan komma på ett enda vi VERKLIGEN gillar, varken pojk eller flicknamn. Eller ja, finns många fina, men inte som känns som OSS.

Gud vad spännande! Jag hoppas också att det är så! När tänker du testa?
  • Manda84
    emzerus skrev 2015-01-21 18:44:54 följande:

Ja det där med namn kommer bli svårt känner jag :) jag har flera som är fina men många av dom gillar inte min man...inte än iaf ;)

Jag jobbar på förskola o har gjort i många år så många namn är tyvärr lite "förstörda" om du förstår vad jag menar...:)

Jag ska försöka hålla mig tills dess att jag tror bim är, alltså 31 januari. Men om mina symtom ökar så kanske jag testar tidigare...typ nästa onsdag den 28e... Vi får se! :)

Förstår absolut :) alltid finns det någon man kan koppla namnet till som man inte vill :) min sambo överraskade mig helt. Han är ganska.....alternativ? , du vet, långt hår, stort skägg, fullsmockad med tatueringar, spelar i rockband osv...och hans topp tre tjejnamn var Astrid, Josefin och Amanda! Helt oväntat eftersom jag nästan förväntat mig att han ville döpa våra barn till typ Lemmy, Ozzy eller liknande. Astrid gillar jag också (pga min jättegulliga mormor) och de andra namnen är väl också fina, men inget jag vill döpa vårt barn till.

Lycka till hörrö! Jag ska hålla alla mina tummar och tår för dig!! :)
  • Manda84
    Leonas skrev 2015-01-21 20:15:09 följande:

emzerus

jag tror också det är helt normalt att känna som vi gör. Hoppas, hoppas också att vi får jubla snart. Vore så ljuvligt! :))

Manda84

Estrid kanske kan vara ett alternativ till Astrid, om ni redan har/hade någon nära med det namnet :)

Tack för tipset, men det kommer inte bli Astrid i vilket fall. Eventuellt som mellannamn då kanske. För mig är det viktigt att namnet funkar någorlunda internationellt, då jag själv bott utomlands under de flesta av mina vuxna år. Hoppas att min eventuella avkomma också vill se världen, och Astrid är tyvärr inget lätt namn att uttala tex på engelska. :(

Men! Man bör väl inte gå händelserna i förväg heller, det är ju inte säkert än att vi ens någonsin kommer bli välsignade med en bebis...men drömma bör man! Och skam den som ger sig! :)
  • Manda84

Alltså nu är jag förvirrad.. jag har ju gjort ÄL-test sedan onsdagen förra veckan..onsdagen och torsdagen denna veckan blev strecken starkare, men ändå inte så starka att dom kan jämföra sig med kontrollstrecket. Igår däremot var jag så förhoppningsfull för då MÅSTE det ja vara starkt, men då var strecken mycket svagare igen!? Har jag missat ÄL även om jag testat varje dag, eller vad händer? Jag TROR ju inte att jag har haft ägglossning pga har inte haft det fräscha äggviteslemmet som kan komma i samband, men den borde ju ha varit här redan förra helgen...äsch! Jag som var så peppad inför denna helgen, och på måndag morgon åker sambon igen :(

• Manda84

Jag har inte varit här inne på ett tag för jag har inte velat tänka, googla, läsa osv..

Men! Vi måste prata om nidblödningar!

Jag är inte så bevandrad i ämnet, vet inte varför det sker, när i cykeln, hur länge etc...bara ATT det kan ske.

Sent på söndag kväll 22 mars, runt midnatt, gjorde jag och sambon ett försök innan han åkte bort och jobbade en vecka. Tyvärr blev vi avbrutna av min jourtelefon preciiis innan utlösning, och sen kom vi inte igång igen..

Klockan 5 på måndag morgon kom glada gubben på mitt ÄL-test, och jag blev lite ledsen över ännu en sumpad månad.

Nu i tisdags blödde jag lite. Inte mycket alls, bara att det kom lite lite varje gång jag kissat. I onsdags, torsdags och idag - inget alls! Mensen bör inte komma förrän nu på tisdag som kommer. Har aldrig nånsin haft mellanblödningar förut.

Hjärnan säger att det är en slump, men hjärtat kan inte låta bli att hoppas att en stark simmare smet ut innan vi blev avbrutna, och lyckades hitta fram.

KAN det vara en nidblödningar? Passar det i tidsspannet? Är det möjligt?

Tog ett graviditetstest igår (kunde inte hålla mig) men det blev såklart negativt. Det är ju alldeles för tidigt, det vet jag ju egentligen.

Men vad säger ni som har koll? Kan jag hoppas, eller är det bara att ta nya tag denna månadens?

• Manda84
    joss82 skrev 2015-04-05 22:35:56 följande:

Tack för grattis!! Hoppas jag smittar av mig härinne, håller tummarna för mitt knytt och för att ni andra blir gravida snart!

Jättegrattis!!! Så himla roligt! :)
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU